Tips på sköna LAN-lir, 4-6 pers

Permalänk
Medlem

Tips på sköna LAN-lir, 4-6 pers

Tjenare,

Nu finns det säkert ett antal trådar om detta på 25 sidor men då de säkerligen tipsar om vartenda spel som finns tänkte jag fråga igen

Jag och ett par polare lirar lite LAN på helgerna ibland. Vi är bara 4 pers men blir nog 6 framöver.

Vi är väl kanske inte så representativa för gamers då det vi hittils har spelat är:

Age of Mythology
Age of Empires II: Conquerors (MYCKET!)
Unreal Tournament 2004
FlatOut 2

CS är ju ett rätt givet spel men vi har inte 4 CD-KEYs vilket behövs för Steam om jag inte minns fel. Sen vet jag iofs inte om fyra pers på det hade varit särskilt kul ändå...

UT2004 har faktiskt varit rätt kul på 1v1 bana då det är 100% action.

Ändå känns de här spelen lite uttjatade nu... Vi lirade t.ex. en match AoE II i 5h igår

Spelen behöver inte vara nya, originalitet är roligast i längden!

Jag funderade lite på GTA:SA, MTA-versionen av det, hur bra funkar den nu för tiden? Jag har inte testat på över ett år sedan sist. Testade absolut första versionen som kom ut och det var ju inte så mycket att hänga i granen 2003 (till GTA3).

Fast iofs, när man lirade BETA1 av CS '99 var det ju inte så mycket att hurra över heller

Några andra tips?

Tack på förhand!

MVH

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

WC3 är ju ett måste
Fast då krävs ju tyvärr att ni har varsitt spel.

Star Wars kan inte namnet på det exakt men en rolig version där man fightar mot varandra riktigt kul faktiskt

Ett annat kul spel är Far Cry fastän det inte är ett typiskt lan spel.
Black Hawk Down , Battlefield funkar också utmärkt

Dock har jag för mig att man inte behöver varsitt steam account om man kör lan har för mig att det brukar funka iaf:P

Permalänk

Om ni gillar age of empires, slaget om migård 2. Helt underbart spel både som lan och internet.

Permalänk
Avstängd

Soldier of Fortune kan vara ganska skoj på ett litet LAN.. Alltså den första versionen.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Om ni gillar age of empires, slaget om migård 2. Helt underbart spel både som lan och internet.

Samt Empire earth kom jag på med tanke på liknande spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quezyw
Star Wars kan inte namnet på det exakt men en rolig version där man fightar mot varandra riktigt kul faktiskt

kan det va Star Wars JK Jedi Academy

Visa signatur

amd 5000+,xfx Geforce 8600gt,4gb ram

Permalänk
Medlem

Starcraft är riktigt roligt, mass pumpa och anfall dina kompisar hur som helst Roligast är om ni droppar en massa units i fiendens bass hehe

Permalänk
Avstängd

Doom3 coop!!!

Permalänk
Medlem

Starcraft är solklart på lan

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Alla typer av CO-OP är ju kul.
Speciellt CO-OP varianten till fear, "FEAR Combat"(multiplayer delen av fear) är gratis att tanka ned.
Sedan så heter den addon ni behöver "FEAR Coop-Warfare".
Ni får alltså gratis CD-key så ni kan lira online om ni vill oxå..

Permalänk
Medlem

Rainbow Six: Vegas
helt underbart spel!

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Hjälpsam

Warhammer 40 000 si-fi rts. kostar i dag lite per licens.
Diablo2 aktion och rpg, kostar i dag lite per licens.
Starcraft sci fi rts och Warcraft fs rts, också billiga.

Jag kan tänka mig att något mcspel eller bilspel kan bli rätt kul också, inga tips där dock.

Edit Starcraft menade jag inte StarWars.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

1nsane (insane) är väldigt kul, lite i flat out stil, det finns en sport som heter "capture the flag" som är väldigt kul. ni fattar engelska. sök på1nsane och klicka på den officiella sidan. där finns det ett demo, vet inte om jag har spelat just DET demot men ett insane demo har jag.

AoE 1 o 2 o 3 funkar bra. Battlefield serien. Call of duty.

//Andreas

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Rainbow Six: Rouge Spear, riktigt kul
Tower Defence, på WC3 också riktigt kul

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

denna tråden borde ligga under "Multiplayer"

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quezyw

Ett annat kul spel är Far Cry fastän det inte är ett typiskt lan spel.

Fast det suger tumme på 4-6pl.

Painkiller tycker jag alla ska pröva, ett väldigt roligt spel i LAN.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

HL2 Deathmatch!! Gravity gun only, har ännu inte hittat ett roligare spel att lira på lan.
Dungeon Siege 1&2. Också ett underhållande Lan spel.
AvP 1 eller 2, kul att skrämma skiten ur en kompis.
Serious Sam 1&2, meningslöst slaktande, behöver jag säga mer?

Det är de jag kan nämna på rak hand som inte redan är sagda. Ha kul!

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Command and Conquer liren, Quake III Arena (Grymt roligt på lan) & som sagt Alien vs Predators. Det är väl dom som jag kommer på just nu som är riktigt roliga.

Permalänk
Medlem

Starcraft är nästan ett måste.
C&C Generals är också kul på LAN.
Need for Speed: Underground och Underground 2.
Quake III Arena med tillägget Excessive.
BattleField 2.

Permalänk

serious sam co-op mode svårighetsgrad insane (eller va svåraste heter) riktigt kul å typ en klassiker dessutom..

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Få spel har gett mig så många underbara spelstunder som Giants: Citizen Kabuto.
FYFAN vad det är kul när man blir jagad av Kabuton. Spelas bäst frammåt småtimmarna.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

AVP2 är the king på lan
lite svårt att få tag i nu om man inte kör lite hysch hysch då

Permalänk
Medlem

q3:urt är alltid kul

Permalänk
Medlem

AVP2 ÄR SJUKT ROLIGT PÅ LAN! DET ÄR ETT MÅSTE!

Permalänk
Medlem

Lägger till
Company of heroes.
Supreme commander, kräver dock en riktigt bra PC.

Permalänk
Medlem

jag måste hålla med om att serious sam är sjukt kul på lan. Helst när man är trött är det bäst. helst ska man vara en person som blir lätt uppjagad. sjukt skoj att spela med en polare som hela tiden skriker och får panik hela tiden

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Serious Sam coop.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Hedersmedlem

Total Annihilation och så LOTR Battle for middle earth, är rätt kuligt

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

ursäkta om detta bryter mot reglerna. men om man ska köra ett spel via lan så räcker det oftast med att kopiera hela spelmappen och sen starta spelet och köra. Call of duty serien och Battlefield serien

Permalänk
Medlem

GTA 1&2 finns att ladda hem gratis från Rockstars hemsida. Vi brukade lira det på lan och det fanns nått spelläge som var som omvänd kull, skitkul!

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B