Permalänk

HP Pavilion dv9575eo

Tjo, beställde en på komplett igår, efter en sökning här är jag rätt orolig. Såg att rätt många får "blå skärm" vid uppstart av den och behöver ringa support för att få recovery skivor. Jag undrar om man kan vidta några extra försiktigthetsåtgärder för att det inte ska inträffa?

Jag hittade detta på HPs sida: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?soft...

Är det samma program som man får av supporten? Isåfall hur används det?

Jag såg föresten på webhallen att dv9575 nu heter dv9580 där, verkar vara exakt samma dator, vaför nytt namn?

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Re: HP Pavilion dv9575eo

Citat:

Jag såg föresten på webhallen att dv9575 nu heter dv9580 där, verkar vara exakt samma dator, vaför nytt namn?

Oj bra du såg det, undrade varför webhallen va den enda som hade en dv9580, lät konstigt. Den datorn ser väldigt bra ut spec.mässigt ska kolla pris och lager-skillnad också eftersom det tar Webhallen en 2 veckor och få in en på lager.

Edit: det är två olika modeller då HP's artikelnummer skiljer sig.
HP Pavilion dv9575 - GP660EA#UUW
HP Pavilion dv9580 - GU128EA#UUW

Sen hur mycket skillnad det är kan jag inte lova. I 9580-paketet verkar typ en fjärrkontroll till mediacenter ingå etc.

Permalänk

Tjena. Fjärr ingår till 9575 också, om man jämför 9575 och 9580 på webhallen är beskrivningen exakt samma vad jag kan se... Undra vaför dom byter namn? 9580 är något billigare på webhallen än va 9575 var också.

9575: http://www.webhallen.com/prod.php?id=78151

9580: http://www.webhallen.com/prod.php?id=80679

Men nu är en 9575 beställd och skickad så det spelar ingen roll för mig Jag är bara lite orolig för instalationen

Men jag kan ju passa på att ställa en annan fråga nu, om jag skulle vilja kunna spela in tv / video på datorn, eller spela in från gammla vhs band, vad behöver jag då? På stationära är det väll tv kort som gäller men vad använder man på en laptop?

Permalänk
Medlem

Du kan köpa ett Pinnacle videofångarkort som fungerar via USB. Samma sak kan du även köpa en DVB-T mottagare som ser ut som ett USB-minne, går att spela in digital-TV med.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

skillnaden är att 9580 har inbyggd TV-mottagare DVB-T . Det har inte 9575 .

Permalänk

Tack för era svar! Jag hittade nåt på webhallen, denhär: http://www.webhallen.com/prod.php?id=71893

Funkar den att ansluta till en viasat/bbb box? Den har ingen analog utgång utan bara scart, s video och usb.

Permalänk
Medlem

HP Pavilion DV9580 / DV9575 Har ett Geforce 8600M GS enligt typ femhundra norrmän som diskuterade deras inköpta 9575or på diskusjion.no eller något. De flesta verkar nöjda men lite småfel har väl uppståt men det verkar inte vara några större saker. Jaga lite drivrutiner för grafikkortet och så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majonäs
Tack för era svar! Jag hittade nåt på webhallen, denhär: http://www.webhallen.com/prod.php?id=71893

Funkar den att ansluta till en viasat/bbb box? Den har ingen analog utgång utan bara scart, s video och usb.

Sry, my bad.
Det är en sådan (likande extern?) som medföljer tror jag, och nej den tar bara emot de okodade gratiskanalerna, 1'an, 2'an, 4'an, 6'an, The voice osv.

Permalänk

Okej, så den är inte intern på 9580? Rätt skönt då så slipper man bli deprimerad över att man köpte en utan Datorn är alltså exakt samma då och enda skillnaden är en medföljande extern tv mottagare?

Min burk har landat hos konsum nu... Kommer antagligen hämta ut den ikväll, får hoppas att den startar och att det inte blir bluescreen skiten... I värsta fall har ja en reservplan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majonäs
Okej, så den är inte intern på 9580? Rätt skönt då så slipper man bli deprimerad över att man köpte en utan Datorn är alltså exakt samma då och enda skillnaden är en medföljande extern tv mottagare?

Min burk har landat hos konsum nu... Kommer antagligen hämta ut den ikväll, får hoppas att den startar och att det inte blir bluescreen skiten...

Tja, har du vista s¨bli inte besviken över ett antal bluscreens xD. Men jag tror att det inte är internt på 9580, jag är inte säker.

Permalänk

den innbyggda vista som kommer med är seeeg ska jag säga. tar fan 2 minuter eller mer att stänga av sen 2 minuter att boota. om du byter till xp och hittar drivrutinen till ethernet pma mig snälla XD och den enda bluiscreen jag fått är när jag undervoltade processorn för mycket

kan lägga till att de flesta som fick bluescreen på starten råkade stänga locket. rör den bara inte så lär det gå bra

Visa signatur

HP Pavilion DV9575eo

Letar fortfarande drivers till XP hjälp xD

Permalänk

Tack för alla svar! Jag fick datorn i förgår och den crashade som tur var inte vid instalation Jag är mkt nöjd med den, Richard Burns Rally flyter utan problem på den och det är det enda spelbara spelet i princip

Visst är Vista rättså segt men jag tror endå jag kommer behålla det, det är ju hyffsat snabbt så länge man inte startar, startar om eller stänger av datorn

Permalänk
Medlem

dv9580 har ULTRA brightview (dubbla lampor = grym ljusstark och beaktningsvinklen är grymt mycket bättre)

dv9575 har endast vanlig brightview

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home

Permalänk

det enda nackdelen som jag tror du kommer märka är grafikkortet, 8600m GS är ingenting jämfört med 8600m GT
jag förstår inte varför de inte la ett GT på de de här modellerna :S

Visa signatur

HP Pavilion DV9575eo

Letar fortfarande drivers till XP hjälp xD

Permalänk

xicaxo, när du säger grymt mkt bättre, är det som natt och dag och att jag borde skjuta mig själv för ja inte köpte den nyare då? Tycker nämligen skärmen på min är rätt bra, kanske lite dålig betrakningsvinkel men jag har inte så mkt att jämföra med...

dont like junk, vad är det för skillnader på dom båda korten?

Föresten testade jag att köra 3dmark06 på den med 1024X768 och default inställningarna, jag fick 2594p. Är inte det lite lite? finns det något sätt att snabba upp skiten på?

Permalänk

nej finns absolut inget sätt det är GS korten som är långsammare än GT. Och överklockning är inget man ska göra, grafikkortet är nämligen 80c när den arbetar hårt.

Laptops blir varma sånt har jag numera accepterat

Visa signatur

HP Pavilion DV9575eo

Letar fortfarande drivers till XP hjälp xD

Permalänk

Hehe ok. Men om man nu skulle vilja byta grafikkort någongång, är det ens möjligt på en laptop eller sitter grafikkortet ihop med moderkortet?

ang värmen så har jag nu köpt en akasa notebook kylare och den funkar super Luften som datorn spottar ut var rätt varm innan men nu är den bra mkt svalare