Permalänk
Medlem

Leopard, en enkel fråga.

Kan man stänga av fontsmoothingen globalt? Dvs all smooting i samtliga menyer osv. Har diskuterat det förr och det är väl lika bra att tillägga på en gång: NEJ, jag vänjer mig inte vid suddiga fonter

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle tro att du kan stänga av kantutjämningen för storlek mindre än under utseende.
Standard står den på 4 om du ställer den på 12 tex och startar om bör det vara borta.
Eller så gör du som jag att öka text storleken globalt och då blir det grymt snyggt och dessutom bra.
Har bla ökat upp till 13 i opera läsaren som minsta storleken.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Skulle tro att du kan stänga av kantutjämningen för storlek mindre än under utseende.
Standard står den på 4 om du ställer den på 12 tex och startar om bör det vara borta.
Eller så gör du som jag att öka text storleken globalt och då blir det grymt snyggt och dessutom bra.
Har bla ökat upp till 13 i opera läsaren som minsta storleken.

screenshots?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Skulle tro att du kan stänga av kantutjämningen för storlek mindre än under utseende.
Standard står den på 4 om du ställer den på 12 tex och startar om bör det vara borta.
Eller så gör du som jag att öka text storleken globalt och då blir det grymt snyggt och dessutom bra.
Har bla ökat upp till 13 i opera läsaren som minsta storleken.

Som sagt, jag vill ha en global avstängning.... Menyer, finder, osv... tack ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brorsan
Som sagt, jag vill ha en global avstängning.... Menyer, finder, osv... tack ändå.

Det går inte, och något vissa människor irriterar sig på.
Själv gillar jag utjämningen

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Det går inte, och något vissa människor irriterar sig på.
Själv gillar jag utjämningen

Tack, då fick jag det bekräftat i alla fall. Jag är ju tyvärr en av dom där människorna som får huvudvärk av kantutjämning... speciellt när det blandat med icke smoothade fonter, känns som huvudet ska explodera efter en kvart

Visa signatur