Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Sprayburk+chassi? Brandfara?

Jepp... Tänkte färga mitt Sharkoon Rebel9 till sexigt röd!!! Köpt en sprayburk med röd färg men är lite orolig över en sak. När jag väl har färgat den och sätter ihop burken igen finns det risk att färgen tar eld om det blir för varmt? Detta är det ända som hindrar mig från att ha kul haha

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Blir det så varmt i din dator tror jag du har större problem än att färgen skulle ta eld lite

Visa signatur

<Insert datorsystem here when you have strength to do it>

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ok... För på burken står det att den inte får utsättas för mer än 50 grader. Men hur många grader kan färgen utsättas för innan nåt händer?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Burken BÖR inte utsättas för mer än 50°, det är bara för att dom ska fria från ansvar... You know, United States of Assholes

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

som bomber3 säger är det burken och inte färgen när den väl är ute ifrån burken.

du ska inte oroa dej!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ok... TÄnkte bara på att högra sidan av burken utsätts mycket nära för moderkortet med en processor som ligger på 50-60 just nu pga dålig kylning för tillfället... Sen ska ja uppgradera så därför jag är orolig över att den dit-sprayade färgen kanske kommer ta eld. Men det borde väl funka så ska väl dra på första lagret när jag kommer hem...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det är lösningsmedlet i färgen som är brandfarlig, inte färgpigmentet. När lösningsmedlet har dunstat, dvs när färgen har torkat är inte färgen längre brandfarlig. Spraya på du och se glad ut, tills du ser det slutgiltiga resultatet...

Visa signatur

[AMD64 3500+ Venice @ 2604mhz med Scythe Ninja - Asrock DualSata - Kingston vRAM 1.5GB - Sapphire x1950xt - 580gb HDD - Chieftec Mesh - Corsair 620 - G15 och MX500 - Samsung 913N]

Permalänk
Medlem

Glöm inte visa upp den här sedan!

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hehe lovar att visa upp den! Tyvärr vet jag inte om 1 burk räcker haha ( står till 2 kvadrat meter tro ja har den hemma ) så har bett flickvännen som är i gävle att köpa en till åt mig utifall jag behöver göra ytterligare ett lager

Väldigt dum fråga men en sak till innan jag börjar!
Mitt chassi är svart. Men den räda färgen kommer väl inte bli mörkare för det för jag antar eller är nästan säker på att färgen lägger sig som ett lager över bara? dEtta blir min sista fråga om sprayningen sen börjar jag och hoppas bli färdig tills imorrn!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Sötast

Skulle inte en färgburk räcka till ett chassi? då behöver du lära dig spraya

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jo det borde det väl... Men fortfarande det röda lägger sig bara över det svarta så de blir färg ändå? menar så inte det svarta dominerar

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

lägg många tunnar lager och spreja i ett mönster över burken, så får du bra resulttat. Ta 4-5 tunna lager rödfärg sedan även några tunna lager klarlack för bästa resultat.

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hehe ok. Tack för all hjälp! Ska fixa med det här så fort jag kommer hem.

Kan jag få tag på klarlack på typ clas ohlson eller biltema?

Edit: Hittade lack på rusta

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Skulle inte en färgburk räcka till ett chassi? då behöver du lära dig spraya

Jag gjorde av med 4 burkar på mitt chassie, monitor, högtalar och mus paket. Det var dessutom stora burkar och det blev ändå inte heltäckande..

Jobbar du som billackerare eller något så kanske du kan förklara hur man ska lyckas bättre än vad jag gjorde..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

som tidigare har sagt upp med en bild så vi får se
och varför man ej ska utsätta sprayflaskan för höga tempraturer får innehållet att expandera, och blir trycket för stort kan den sprängas....

och jag färgade min burk svart, det gick inte åt ens en burk, fast då var de iofs bara 2 lager, men det har klarat sig bra

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ja ska börja spraya! Fixar ett galleri när jag är färdig.

Första lagret på. Tar ett andra om 60 min då får det va färdigt. Sen är det dags för klarlack

Hmm... Ok det blev skit haha. Väntar på att få hem 2 burkar till efter helgen... Trodde inte heller det tog sån tid innan färgen torka så den började "röra" på sig och min handtryck fanns lite här o var sen XD Så får bli nån annan gång jag lägger upp galleriet typ... när jag fått detta färdig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner