Permalänk
Medlem

Webhallen

Hur lång leveranstid brukar Webhallen ha när dom har produkten i "postorderlager" ?

Om jag beställde igårkväll 20.00 produkter som finns i postorderlager när ska dom, enligt er enligt era erfaranheter, vara framme isåfall ?

Permalänk
Avstängd

erfarenhet... Grymt långa leveranstider.!!!

Bojkottat dom för länge sen!

Permalänk
Medlem

Jahaja.. det var ju inte förväntat.

Så jag kan inte direkt förvänta mig en leverans imorgon ( som iallafall Komplett hade kunnat lyckats med om dom hade haft alla varorna ) ?

Permalänk
Medlem

Du går på en persons omdöme? Jisses.

Personligen har det aldrig tagit mer än två-tre dagar för leverans via postorder från Webhallen. Vad förväntar sig folk idag egentligen? Teleportering?

Permalänk
Medlem

Senast fick jag paket från dem på två-tre dagar - snabbare än väntat faktiskt. Någon bekräftelse via e-post skickades dock aldrig ut vilket kändes lite trist när det stod att det skickats en. Jag antar dock att det hela beror på vem som plockar varan och hur sedan posten sköter sig.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter av dem är c:a en veckas leveranstid, tycker det är helt ok. Nån gång har det tagit lite längre och ibland 2-3 dagar..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Avstängd

i snitt när jag kollade precis har jag väl fått vänta 4-5 dagar från beställning innan sakerna skickats.

Permalänk
Medlem

Så länge produkterna finns i lager tar det väl 1-3 dagar, finns det inte i lager varierar det kraftigt, tyvärr...

Permalänk
Medlem

Webhallen i all ära.
Beställde chassi till mig o min polare kl 13.00 i Onsdags o varoran kom hem till mig kl 11.00 På torsdagen. Inget att klaga på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tidigare när jag beställt så har det alltid tagit 1-2 dagar, dock så kan du inte att räkna med att få varorna dagen efter då du beställde kl20:00

Permalänk
Medlem

Beställde hårddisk onsdag morgon

Fredag hämtade jag ut paketet.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en skärm på måndag kväll, hade den på onsdagen. Mer än godkänt!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har beställt från Webhallen en massa gånger och varje gång har allt gått väldigt fort.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd

Ända gången jag "klagat" på deras leverans är att det gick för snabbt, tänkte att posten är så söliga och ingen butik skickar iväg snabbt ändå så jag planera att det skulle komma lagom till lönen.

Men varorna kom väldigt snabbt och jag hade inga pengar för att lösa ut det direkt, så nära men får inte dom än... gissa vad det klia i fingrarna, nästan lättare att sluta röka än att vänta.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Beställde i söndags kväll och det är skickat idag.

Permalänk
Medlem

Tror jag aldrig väntat mer än 2 dagar om dom haft varan i lager.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Beställde ett spel igår förmiddag, har inte skickats än.

Permalänk
Medlem

Förra gången jag beställde fick jag vänta i en vecka trots att de hade grejorna på lagret. Undrar om de samlar ihop grejorna för att skicka dem en dag i veckan, det kanske bli billigast för dem?

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att det normalt tar 2-3 dagar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

mina erfarenheter är att dom är snabba, beställer man på förmiddagen brukar det oftast komma dagen efter. Tycker både webhallen och komplett är ganska lika men komplett brukar faktiskt vara 1 dag långsammare.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Har beställt en gång på postorder och det tog ungefär 4 arbetsdagar att få hem paketet. Annars brukar jag jämt hämta ut varorna i deras hämtbutik på sveavägen, där det är mycket personal, så det går snabbt :). Handlar ofta där och tycker dom är väldigt bra.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar nu på en beställning på varor som fanns i lager. De har nu haft två hela arbetsdagar på sig att behandla orden med de har ännu inte gjort ngt åt den. Sista gången jag beställer där eftersom mina beställningar hos komplett alltid har skickats samma dag om man lägger beställningen innan lunch och jag ser ingen anledning varför det skulle ta längre tid.

Permalänk

I stort sett så har de alltid varit snabba, jag köper i allmänhet bara spel, har varit lite segt nån enstaka gång, som nu senast när jag beställde ett spel på onsdagskvällen, det skickades inte förrän på måndagen men när det väl skickades då så hade jag det på tisdagen. Finfint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
I stort sett så har de alltid varit snabba, jag köper i allmänhet bara spel, har varit lite segt nån enstaka gång, som nu senast när jag beställde ett spel på onsdagskvällen, det skickades inte förrän på måndagen men när det väl skickades då så hade jag det på tisdagen. Finfint.

att man får varorna dagen efter att webhallen skickar det är ju postens förtjänst och är ingen ära webhallen skall ta åt sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fläkten
att man får varorna dagen efter att webhallen skickar det är ju postens förtjänst och är ingen ära webhallen skall ta åt sig.

Men det sa jag ju inte heller.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en massa prylar strax efter julafton och fick mitt paket innan nyår.

Permalänk
Medlem

Brukar ta 2-3dagar vanligtvis har tagit längre tid en gång tidigare ca 7-10dagar även fast dem två spelen var i lager dock var det sommaren 2006
Så kanske 9/10 i betyg, bra för det mesta, iaf nu för tiden.
Dem har många spel till bra priser det gillar jag!

Permalänk
Medlem

Det jag beställde den 22:e är fortfarande under "Under behandling", så är nog den sista gången jag handlar hos Webhallen iallafall.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fläkten
Sitter och väntar nu på en beställning på varor som fanns i lager. De har nu haft två hela arbetsdagar på sig att behandla orden med de har ännu inte gjort ngt åt den. Sista gången jag beställer där eftersom mina beställningar hos komplett alltid har skickats samma dag om man lägger beställningen innan lunch och jag ser ingen anledning varför det skulle ta längre tid.

men lägg av två dagar och det inte har hänt något du dör inte om du får vänta en dag extra

Permalänk
Medlem

1-2 dagar max alltid om det är lagervara. Men då är jag ochså black sen systemet börja.