Permalänk
Medlem

Måste säga att det enda jag varit nöjd över är deras förmåga att få iväg förbokningar till dagen det släpps eller tidigare.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Jag la en beställning igår och blev ju lite fundersam när jag läste den här tråden. Men jag måste faktiskt säga att det gick snabbt för webhallen. Paketet reggades hos posten vid 9-tiden imorse.

Permalänk
Medlem

har beställt saker därifrån sen 2003 och har alltid haft 1-3 dagars leverans, om det inte är helg då.

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som regarear på webhallens plöstliga prishöjnig?

Har varigt trogen kund sendan 2002 och dom har alltid haft billigare priser än de flesta med nya konsoll spel för ca 500 och pc spel för 400.
Men nu har dom börjat ta 550 för Pc spel och närmare 700kr för många konsoll spel. Börjar likna ICA eller nått i priser.

Om dom tänker fortsätta ha såna priser så kan dom ränka bort mig som kund. Och då är jag black.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Är det bara jag som regarear på webhallens plöstliga prishöjnig?

Har varigt trogen kund sendan 2002 och dom har alltid haft billigare priser än de flesta med nya konsoll spel för ca 500 och pc spel för 400.
Men nu har dom börjat ta 550 för Pc spel och närmare 700kr för många konsoll spel. Börjar likna ICA eller nått i priser.

Om dom tänker fortsätta ha såna priser så kan dom ränka bort mig som kund. Och då är jag black.

Ser ingen prishöjning, iaf på 360 spel samt pc
360 spel har alltid gått på runt 500-600 det senaste åren och pc har väl alltid legat runt 350-400 vad jag vet sen finns det ju alltid limited edition till olika titlar som ökar med någon hundring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
Ser ingen prishöjning, iaf på 360 spel samt pc
360 spel har alltid gått på runt 500-600 det senaste åren och pc har väl alltid legat runt 350-400 vad jag vet sen finns det ju alltid limited edition till olika titlar som ökar med någon hundring

Nej det har inte alltid gått på det. Och nu är det inte 500-600 utan 650-700.

Många spel blev höjda innan jul och har aldrig gått ner. Tjänar i så fall inget till alls att handla där längre. Då kan man lika bra gå till ICA/Gamestop/game eller nån likvärdig mög butik som en vanlig svensson och få spelet direkt istället.

Permalänk
Hedersmedlem

Umm, en snabb titt på 360 spelen så kostar de flesta runt 500-600 kronor eller mindre. Den enda som är dyrare är NFLTour för 650 (jag räknar inte Guitar Hero III och Dnace Revolution eftersom de inkl. matta/gitarr).

Samma gäller PS3 spelen även om det finns några något dyrare.
PC spelen kostar runt 300-400 kronor.

Så nej, jag vet inte var du tittar men så vitt jag kan se har inte Webhallen höjt något nämvärt.

priserna är definitivt inte värre än någon annastans och billigare än t ex Åhlens/Mega Skivakademin och i vissa fall Elgiganten/SIBA.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Nej det har inte alltid gått på det. Och nu är det inte 500-600 utan 650-700.

Många spel blev höjda innan jul och har aldrig gått ner. Tjänar i så fall inget till alls att handla där längre. Då kan man lika bra gå till ICA/Gamestop/game eller nån likvärdig mög butik som en vanlig svensson och få spelet direkt istället.

Mass Effect, 529:-
Burnout Paradise, 599:-
Assassin's Creed, 549:-
Call of Duty 4, 549:-

Jag ser inte riktigt några nya spel för 650-700 kronor om det inte är LE-versioner?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Jag har BARA positiva erfarenheter av Webhallen!

Jag bor högt upp i norra Sverige. Normalt tar det 2-3 dagar med postförskott som snabbast om jag väljer andra webbutiker. Men Webhallen och Komplett har varit snabbast för mig.

Hur snabbt går det? Jag har beställt över 15 gånger från Webhallen (externa hårddiskar, hörlurar, kablar osv...) och varje gång så kan jag hämta ut paketet på ICA dagen efter. Snabbt för att bo högt uppe i norrland? JA!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fläkten
Sitter och väntar nu på en beställning på varor som fanns i lager. De har nu haft två hela arbetsdagar på sig att behandla orden med de har ännu inte gjort ngt åt den. Sista gången jag beställer där eftersom mina beställningar hos komplett alltid har skickats samma dag om man lägger beställningen innan lunch och jag ser ingen anledning varför det skulle ta längre tid.

I-lands problem..

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Mass Effect, 529:-
Burnout Paradise, 599:-
Assassin's Creed, 549:-
Call of Duty 4, 549:-

Jag ser inte riktigt några nya spel för 650-700 kronor om det inte är LE-versioner?

Jag har handlat hos webhallen sen Ps2 kom och de har aldrig varigt så dyra som de är nu. Hela syftet med att handla på nätet försvinner om man ska betala 600kr för ett spel + frakt om man inte är medlem.

Tex

Army of Two 650:-

Condemned 2 650:-

Dom är till och med en av de dyraste på pricerunner nu, till och med onoff är billigare på många ställen.

Permalänk
Medlem

Längst ner på sidan för de två spelen så står följande mening:

"Pris och datum är preliminära och kan komma att ändras" och gissa vad - releasedatumet är fel på båda två.

facepalm.jpg

Assassin's Creed kostade 649:- den första tiden det låg ute på hemsidan. Jag köpte mitt för 549:- på lanseringsdagen...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Längst ner på sidan för de två spelen så står följande mening:

"Pris och datum är preliminära och kan komma att ändras" och gissa vad - releasedatumet är fel på båda två.

facepalm.jpg

Assassin's Creed kostade 649:- den första tiden det låg ute på hemsidan. Jag köpte mitt för 549:- på lanseringsdagen...

Förbokar du så gäller de priserna. Märks att du inte har handlat där mycket. Vilket är de viktigaste priserna.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, om du förbokar och priset då ligger på 649 och de sedan sänker priset till lanseringsdagen för 549 så finns det inte en chans att du ska betala det högre priset. Jag har aldrig varit med om att något jag förbokat har kostat mer än att gå in butiken vid lanseringsdagen.

Jag har handla spel längre från Webhallen och de ligger fortfarande bra till i pris jämfört med andra butiker. De är inte alltid billigast men långt ifrån dyrast. Du påstod tidigare att de flesta spel kostar 650-700 och vi kunde enkelt visa att det var fel så jag förstår inte riktigt varför du fortsätter tjafsa.

En snabb titt på prisjakt visar att de ligger bra till på många 360 och PS3 spel. Som sagt nästan aldrig billigast men oftast bland de 4-5 billigaste.

Att dra upp två spel som inte är släppta än (och där släpp datum t om är osäkra) är lite fånigt. Det är vad spel kostar om jag går in och köper dem som räknas, inte om ett uppskattat pris är korrekt eller inte.

Om du har betalat mer för ett förbokat spel än vad det kostade i butiken dagen det släpptes skulle jag klaga direkt. Jag har förbokat en hel del spel och aldrig behövt göra det.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Förbokar du så gäller de priserna. Märks att du inte har handlat där mycket. Vilket är de viktigaste priserna.

Jag har handlat där väldigt mycket (alldeles för mycket, min stackars lilla plånbok ), men jag har aldrig varit med om att jag inte kunnat få tillbaks de pengar jag betalat för mycket om jag förhandsbokat ett spel. Har bara varit att maila kundtjänst, meddela mitt kundnummer och sedan har det tagit ett par dagar högst att få tillbaks det på kontot.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Webhallen måste ha grymma personalproblem!
Det tog dem nästa 3 dagar att hantera min order (en mus som fanns i lager). Efter att jag ringt dem och undrat vad som händer, så säger man till mig att man har "vissa" problem på logestikavdelningen.

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

jag beställde 2 paket, tog cirka 10 dar och inget hände så att jag ringde in stod i kö i 40min.. billigt blev det inte för mig.. mobiltelefon..
avslutade skiten då. eftersom dom int skickat äns.. och det som va skumt var att de va 5 i kö så tänkte ja skit samma då. men ringde upp igen och då var det för många i kö ring senare.. så om det är mer än 5 per i kön så ska man ringa igen antar ja? aja.. bajs ställe

jag har då bestämt mig för att jag ska INTE röra mig på hemsidan äns igen :]