Permalänk

CPU som "klarar" 2.4 GHz dual core?!

Tja det e ett spel som släpps nu snart och för att kunna lira det så behöver man en CPU som är bättre än "2.4 GHz dual core" jag är inge bra på Processorer så jag undrar om ni kan posta en bra Spel processor som pallar det där lätt.

Kommer snart ha 7 tusen och tänker lägga ut lite på ett GT 8800 som ligger på 2.5 ish så ni har budgetet behöver inte ett monster CPu men som pallar "2.4 GHz dual core" lätt. Och helst Intel har hört det e mkt bättre för gaming och spel

//Tack

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336551 den där kan du nog dra upp rätt rejält

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Avstängd

Core 2 Duo 2.4 GHz är exakt lika snabb som Core 2 Duo 2.4 GHz.
Core 2 Duo 2.66 GHz är lite snabbare än Core 2 Duo 2.4 GHz.
Core 2 Duo 3.0 GHz är lite snabbare än Core 2 Duo 2.66 GHz.

Ärligt talat, hade du inte kunna ta reda på det här själv?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

E21XX serien har jag läst att man lätt kan få upp till en 50% clock som tex E2140 blir det 2,4GHz! Många som har klarat 100% sträcket och lite över det också. Originalkylningen ska även duga till en 3GHz o lite till i klock för dom flesta. Så bra budget processor ska själv skaffa det när jag får mina 5000 tillsammans med andra komponenter >_> Men min E2160 blir bara temporärt tills jag har råd med nåt bättre siktar väl på en Intel Penry antar ja i framtiden...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nissevedbod
Tja det e ett spel som släpps nu snart och för att kunna lira det så behöver man en CPU som är bättre än "2.4 GHz dual core" jag är inge bra på Processorer så jag undrar om ni kan posta en bra Spel processor som pallar det där lätt.

Kommer snart ha 7 tusen och tänker lägga ut lite på ett GT 8800 som ligger på 2.5 ish så ni har budgetet behöver inte ett monster CPu men som pallar "2.4 GHz dual core" lätt. Och helst Intel har hört det e mkt bättre för gaming och spel

//Tack

I detta fall så vore de dumt att köpa sig en processor för att sedan överklocka den för att matcha kravet. Då är de bättre att köpa en modell som från början matchar de. Med tanke på hur snabb processorn skulle vara så tippar ja på Crysis. Denna processor matchar kravet och är mycke prisvärd. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338082

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Joo det var nästan så jag fatta det, sorry

Men jag gjorde lite forskning och kom fram till att skaffa:
Intel core 2 duo E6850 3,0 Ghz Box

Någon som säger att det e totalt dumt så skriv gärna det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nissevedbod
Joo det var nästan så jag fatta det, sorry

Men jag gjorde lite forskning och kom fram till att skaffa:
Intel core 2 duo E6850 3,0 Ghz Box

Någon som säger att det e totalt dumt så skriv gärna det

Kör på den, ska väl inte vara några problem att få upp den i 4 Ghz heller.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
I detta fall så vore de dumt att köpa sig en processor för att sedan överklocka den för att matcha kravet. Då är de bättre att köpa en modell som från början matchar de. Med tanke på hur snabb processorn skulle vara så tippar ja på Crysis. Denna processor matchar kravet och är mycke prisvärd. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338082

Mycket mer ekonomiskt med en e2140 OM man kan klocka lite

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nissevedbod
Joo det var nästan så jag fatta det, sorry

Men jag gjorde lite forskning och kom fram till att skaffa:
Intel core 2 duo E6850 3,0 Ghz Box

Någon som säger att det e totalt dumt så skriv gärna det

Det är ett dåligt val beroende om du ska klocka eller inte, ska du klocka, ta inte den. Välj då en Q6600.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk

Vad har du för system idag?

Finns kanske möjlighet att uppgradera det du har och på så vis komma undan betydligt billigare.

Permalänk
Medlem

Du menar Call of Duty 4.

Och 2.4 GHz var "recommended". Jag har en Pentium D 820, 1 GB RAM, X1950 och spelar på högsta inställningarna (när inte graffet dör).

Så du behöver ingen monster cpu

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Inaktiv

Re: CPU som "klarar" 2.4 GHz dual core?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nissevedbod
Tja det e ett spel som släpps nu snart och för att kunna lira det så behöver man en CPU som är bättre än "2.4 GHz dual core"

Säker på att det är dual core? Så det inte är 2,4GHz single core?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Säker på att det är dual core? Så det inte är 2,4GHz single core?

Det vet jag inte säkert men det kan det faktist vara.

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för spel det handlar om?