Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Rapport om ungdomars spelvanor

Permalänk
Medlem

Rapport om ungdomars spelvanor

Jonas Linderoth och Ulrika Bennerstedt vid Göteborgs Universitet har släppt en annorlunda rapport som handlar om ungdomars spelvanor. Man har avgränsat sig till spelet WoW. Det som gör rappporten annorlunda är att den skrivits av två personer som själva är aktiva datorspelare och som material har de främst använt sig av intervjuer av andra WoW-spelare.

Efter att ha läst rapporten tycker jag att den känns riktad mot föräldrar och andra som känner sig oroliga för ungdomars vanor, detta utan att bli missvisande på något sätt till skillnad från andra rapporter som skrivits av diverse professorer (som inte har någon som hellst egen erfarenhet av datorspelande). Vad jag förstår så är rapporten tänkt att hjälpa ungdomar och föräldrar att komma överens angående tiden som spenderas framför datorn, bland annat genom att upplysa båda parterna om vad som sker på nätet och förklara hur WoW skiljer sig från andra spel vad gäller tidsåtgång.

Det här är den mest rättvisa rapport som jag känner till inom området. Läs gärna själva och tipsa era oförstående föräldrar.

Ny rapport kastar ljus över onlinespelens värld: Att leva i World of Warcraft

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Medlem

Jag har sett en föreläsning av Ulrika Bennerstedt, väldigt intressant och hon förstår verkligen hur spelar blir frustrerade osv.

Tycker som Deone att man ska visa de hära för föräldrarna, om man nu inte bor hemma själv, då kan det vara ganska onödigt.

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem

Känner igen mig själv endel men vafan, jag kan klara av att gå till skolan och göra läxorna :S
Svårare är att gå å lägga sig i tid.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."