Bahnhof köper snabbt fibernät

Permalänk
Medlem

Kul för dom som får det, men själv sitter man här på gång avstånd till Stockholm City men inte fan kan man få fiber för det

Hyresrätt med snålvärd som inte fattar att fiber = bra trots att kablarna bara ligger och väntar under gatan utanför... ren tortyr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Korrigerat.

Nej?

Citat:

Den snabbaste hastigheten i fiberringen i södra Sverige som sträcker sig från Stockholm i öster till Oslo i väster och Köpenhamn i söder har som snabbast en bandbredd på 1600 gigabit per sekund, eller 1,6 terabit per sekund. Nätet kan dessutom byggas ut bandbreddsmässigt för att klara det tjugodubbla vilket blir cirka 320 gigabit per sekund.

1,6*20=32 terabit

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
2 sköna snubbar som röstade nej. Gillar de kanske "musiken" till 56k modemet?

Tycker det är dåligt att 1 mil utanför Kungälv åt alla riktningar så har de fiber men inte i själva city. Skamligt!
Dom har helt enkel gjort en rund ring runt Kungälv med fiber.

Ja tycker de e jätte-bra... men de e kanske e för att ja bor en mil utanför kungälv=) Skall dock tilläggas att vi kämpat å grävt ner allt själva å de skulle ni i kungälv kunna göra oxå...

Permalänk
Medlem

Känns som de mindre städerna är mer täckt med fiber/lan anslutning en vad t.ex. Stockholm är.

Sitter med combort seg abb som är dyrt, syrran bort typ 200meter bort och har 100/100 ownit för en tredjedel av mitt 8mbit pris.
Försöka promta för föreningen att de skall ta in det, får väll se om man lyckas innom 10-15år.....

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Avstängd

8/0,8 här Det högsta jag kan få. De har grävt ner fiber till områdets telestation, men jag antar att alla gamla jävla idioter som bor här som ännu inte har hunnit uppgradera till färg-tv sätter sig på tvären.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZylioN
JAG BOR PÅ GOTLAND!!! JAG KOMMER ALLDRIG NÅGONSIN ATT FÅ FIBERANSLUTNING!!!AAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!

Hm, större delen av Gotland har haft 10Mbit upp och nedströms sedan 2006 och jag har för mig att under 2007-06 började man implementera 1Gbit i Gotlandshem. Men det kanske inte är klart ännu?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.