CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

För att den inte är tillräckligt snabb helt enkelt. Både cpu och grafikkort är för dåliga, sen segar vista ner endel. Vi pratar ju nu om ett spel som kräver dubbla 8800ultra och en core2duo på 4Ghz för att kunna spelas ordentligt.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som är fel, men när jag starar upp Crysis så hackar precis allting. EA sports logon tar ca 1 minut innan den är klar, Nvidia ca 1 minut. Menyerna innan man startat spelet hackar skit med.

Dock så fungerar allt kanonbra i benchmark gpu/cpu.

Unreal Tournament och Gears of War har jag inga problem att spela heller.

Radeon 3850
AMD64X2 4500+ @ 2900Mhz
2GB Kingmax 6400 800Mhz

Någon som har nån ide ?

Visa signatur

-

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
För att den inte är tillräckligt snabb helt enkelt. Både cpu och grafikkort är för dåliga, sen segar vista ner endel. Vi pratar ju nu om ett spel som kräver dubbla 8800ultra och en core2duo på 4Ghz för att kunna spelas ordentligt.

Skämtar du med mig?
Jag kör med samma inställningar, förutom upplösningen som jag kör med widescreen 11xx någonting har jag för mig. Jag har en gammal 3700+ med 2GB ram och ett gammalt 7900gt. Fungerar fint för mig. Bara enstaka gånger det har laggat till för mig. Ljudet är dock lite värre med, men det laggar ju inte iaf

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Skämtar du med mig?
Jag kör med samma inställningar, förutom upplösningen som jag kör med widescreen 11xx någonting har jag för mig. Jag har en gammal 3700+ med 2GB ram och ett gammalt 7900gt. Fungerar fint för mig. Bara enstaka gånger det har laggat till för mig. Ljudet är dock lite värre med, men det laggar ju inte iaf

Med spelas ordentligt så menar jag hög grafik(v.high) och aldrig droppa under 50fps.

När jag körde vista och ocklockat graffe på mediumgrafik så kom jag ner till en 20-25fps ibland trots core2duo@3.2 och 8800gtx.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilaya
Vet inte vad som är fel, men när jag starar upp Crysis så hackar precis allting. EA sports logon tar ca 1 minut innan den är klar, Nvidia ca 1 minut. Menyerna innan man startat spelet hackar skit med.

Dock så fungerar allt kanonbra i benchmark gpu/cpu.

Unreal Tournament och Gears of War har jag inga problem att spela heller.

Radeon 3850
AMD64X2 4500+ @ 2900Mhz
2GB Kingmax 6400 800Mhz

Någon som har nån ide ?

jag upplever exakt samma problem med dessa delar:

Gigabyte p965-s3
Radeon 3850
Intel E2140@ 3,1 Ghz
4Gb pc 6400 800Mhz

Senaste drivrutinerna till allt.

Permalänk

Ja precis, så känns som nåt strular med mitt system. Dock inga problem i andra spel så låter konstigt bara.

Jag kör Vista som sagt men lirar spelet i DX9 och då borde väll det funka?
Lixom med den upplösningen och så med mitt system borde det inte lagga/hacka/whatever?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
För att den inte är tillräckligt snabb helt enkelt. Både cpu och grafikkort är för dåliga, sen segar vista ner endel. Vi pratar ju nu om ett spel som kräver dubbla 8800ultra och en core2duo på 4Ghz för att kunna spelas ordentligt.

Gick du på någon tripp när du skrev detta eller?:P

Kör allt förutom "motion blur(high) på very high med mitt system och det flyter
på som en dröm.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Gick du på någon tripp när du skrev detta eller?:P

Kör allt förutom "motion blur(high) på very high med mitt system och det flyter
på som en dröm.

Kör du Vista eller XP?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Kör du Vista eller XP?

Vista 64

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Vista 64

Ok... jag kommer få Vista 32bit på nya datorn... med 2gig RAM... men hade tänkt att köpa 2 gig extra... men stöder Vista 32bit 4gig ram? Tänkte att Crysis drar mycket RAM, och det gör väl Vista med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Gick du på någon tripp när du skrev detta eller?:P

Kör allt förutom "motion blur(high) på very high med mitt system och det flyter
på som en dröm.

med din dator i sign? finns inte en chans visst du får tycka det men jag skulle då inte vilja spela på very hight med din datorn, inte med en vassare dator heller för ingen dator pallar det tillfredställande...

men du skämta väl antagligen?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
med din dator i sign? finns inte en chans visst du får tycka det men jag skulle då inte vilja spela på very hight med din datorn, inte med en vassare dator heller för ingen dator pallar det tillfredställande...

men du skämta väl antagligen?

rättelse: Motionblur=medium MEN resten är på Very high och jag är fullständigt ärlig när jag säger att jag inte skämtar, inget lagg alls det flyter på perfekt.
Dator och grafikkort är ju klockat rejält, men det är den ju alltid;)

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

okej, vad får du för fps i benchmark testerna med dom inställningarna? och vilken upplösing är det btw.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Har inte kört benchmark, men kör i 1440X900 utan AA

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Gick du på någon tripp när du skrev detta eller?:P

Kör allt förutom "motion blur(high) på very high med mitt system och det flyter
på som en dröm.

Nej, kolla bara i crysis benchmark tråden där inte en enda person som skrivit i tråden lyckats få till bra fps på high. Och de demorna är långt ifrån de mest krävande partierna på crysis.
very high och aldrig under 50fps behöver du en monster dator för.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Nej, kolla bara i crysis benchmark tråden där inte en enda person som skrivit i tråden lyckats få till bra fps på high. Och de demorna är långt ifrån de mest krävande partierna på crysis.
very high och aldrig under 50fps behöver du en monster dator för.

Har aldrig sagt vad jag har för fps eller gett några siffror på den då jag inte kört det. Säger bara hur jag upplever spelet med de inställningarna och det är laggfritt och flyter på som en smäck , varken mer eller mindre.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Har aldrig sagt vad jag har för fps eller gett några siffror på den då jag inte kört det. Säger bara hur jag upplever spelet med de inställningarna och det är laggfritt och flyter på som en smäck , varken mer eller mindre.

Vad du anser är laggfritt är förmodligen långt ifrån vad jag anser.
20-30fps är nästan ospelbart imo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Vad du anser är laggfritt är förmodligen långt ifrån vad jag anser.
20-30fps är nästan ospelbart imo.

För mig är laggfritt "hackfritt" när allt som sagt "flyter" på. Gubben reagerar med än gång när man rör på musen, omgivningen följer med mjukt och fint när man springer kör och orienterar sig runt. Känns liksom att det inte finns så mycket mer att säga, case closed liksom.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
För mig är laggfritt "hackfritt" när allt som sagt "flyter" på. Gubben reagerar med än gång när man rör på musen, omgivningen följer med mjukt och fint när man springer kör och orienterar sig runt. Känns liksom att det inte finns så mycket mer att säga, case closed liksom.

Ja och för att få mjuka musrörelser så måste man upp till en viss fps.
På min dator hackade det då och då på medium grafik, säger ju lite om vad crysis kräver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Har inte kört benchmark, men kör i 1440X900 utan AA

okej jag skulle då aldrig klara av att spela så iaf, jag skulle tycka det hacka alldeles för mycket, men kul att du upplever det bra iaf...bra att inte alla är så kräsna

Men att man kollar fps:en är ju för att alla känner olika och bara för att du kanske tycker det är okej med 20fps så kanske inte andra tycker 35fps är okej. Bra att påpeka så att inte andra tänker

"- oj han kan spela så bra med den datorn, då kan jag köpa en likadan och spela Crysis hackfritt på höga inställningar"

vilket kan vara helt fel för den personen och det blir nästan som att du har ljugit för honom om du förstår

Inget ont menat, men jag vet att du inte har så många fps då du kör på dom inställningarna.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
okej jag skulle då aldrig klara av att spela så iaf, jag skulle tycka det hacka alldeles för mycket, men kul att du upplever det bra iaf...bra att inte alla är så kräsna

Men att man kollar fps:en är ju för att alla känner olika och bara för att du kanske tycker det är okej med 20fps så kanske inte andra tycker 35fps är okej. Bra att påpeka så att inte andra tänker

"- oj han kan spela så bra med den datorn, då kan jag köpa en likadan och spela Crysis hackfritt på höga inställningar"

vilket kan vara helt fel för den personen och det blir nästan som att du har ljugit för honom om du förstår

Inget ont menat, men jag vet att du inte har så många fps då du kör på dom inställningarna.

Är som sagt upp till var och en var dom sätter sin gräns på vad som är spelbart.Du säger att det hackar alldeles för mycket, det får du stå för men du har väl inte varit hos mig och spelat det på min rigg, och med de inställningarna som jag skrev tidigare hackar det "för mig" ingenting.
Säger jag att jag tycker det flyter på bra så tycker jag det, kan lika gärna säga
att du skulle ljuga isåfall om du säger att det inte går bra vilket det gör. Är upp till var och en, men med min burk, min upplösning upplever jag det som hur bra som helst. Tycker man att 35fps inte är okej på very high så är det i min uppfattning
"överdrivet" kräset.

Jag är rätt kräsen men som sagt laggar det inte så laggar det inte då är man nöjd. Vart fps gränsen går för det är totalt ointressant för mig då upplevelsen är viktigare än siffran på fps:en.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Jomen det är helt orimligt att det inte hackar för dig med bra inställningar, det hackar för alla andra med mycket bättre delar än du har. Visst man får ju tycka olika men det blir lite fel info om man inte har något än sin egna känsla att backa upp infon med. Fps siffran säger ju något för dom som inte provat det på din dator, då har dom något annat än din känsla att gå efter.

Självklart är upplevelsen större än fps siffran men att köra benchen och säga hur många fps man har är ju mycket för att kolla om det kanske är fel på någon rigg för den får mycket lägre fps än andra med liknande delar. Så nej jag kan inte säga hur bra "jag tycker" det flyter för dig. Men att döma av allas bench tester och egen erfarenhet av spelet så kan jag säga att det inte flyter för dig (för mig och dom flesta andra på forumet.)

Bevisa det gärna med att lägga upp siffror från bench testerna, skulle vara roligt om du hade bra fps

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Jomen det är helt orimligt att det inte hackar för dig med bra inställningar, det hackar för alla andra med mycket bättre delar än du har. Visst man får ju tycka olika men det blir lite fel info om man inte har något än sin egna känsla att backa upp infon med. Fps siffran säger ju något för dom som inte provat det på din dator, då har dom något annat än din känsla att gå efter.

Självklart är upplevelsen större än fps siffran men att köra benchen och säga hur många fps man har är ju mycket för att kolla om det kanske är fel på någon rigg för den får mycket lägre fps än andra med liknande delar. Så nej jag kan inte säga hur bra "jag tycker" det flyter för dig. Men att döma av allas bench tester och egen erfarenhet av spelet så kan jag säga att det inte flyter för dig (för mig och dom flesta andra på forumet.)

Bevisa det gärna med att lägga upp siffror från bench testerna, skulle vara roligt om du hade bra fps

Men det är ju du som kommer med fel info när du säger
" Vi pratar ju nu om ett spel som kräver dubbla 8800ultra och en core2duo på 4Ghz för att kunna spelas ordentligt" ren lögn om du på fullaste allvar menar det

Du säger sen att info är fel alltså min personliga erfarenhet att att köra spelet
på 1440x900 på veryhigh utom motionblur som är på medium inte räcker att komma med,liksom hallå. Jag har ögon att se med hur reagear spelet när jag kör,
Du skulle bara gå på ett test helt och hållet alltså utan att sett spelet överhuvudtaget och påstå att du har fakta om det då. Körde en bench på det som du sa och ligger på 25,8 fps klockat, och hävdar fortfarande att det flyter på helt kanon för mig, (måste jag spela in det för att du ska förstå eller). Är inte ensam om det heller då jag följde ett tips på att ställa motion blur på medium och resten på veryhigh eftersom det tydligen var där mesta av prestanda"förlusten" ligger, funkade för mig.

Men att säga till folk att dom behöver dubbla 8800Ultra för att kunna spelas
"ordentligt" det är om något är att förleda folk på info.

System Spec på spelet är där av en anledning satta av dem som gjort spelet
för att de själva anser att där har du rätt info för att få ut aceptabla nivåer
på spelet. Där stämmer inte din referens något vidare....

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

adzer: 20-30 fps ospelbart? jag tycker man är lite väl kräsen om man tycker det i dagens spel. eller bara hyffsat rik.

med mitt system AM26000+ 2gb ram, 8600gt kör jag allt på vänsterspalten medium och höger spalten på high, ingen AA 1280-1020 och windows vista i 20-30 fps och jag anser det mycket spelbart med tanka på mitt system.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Precis det jag menar, skönt att få lite medhåll. Som sagt allt är relativt, alla tycker vi olika men det finns också förnuftiga gränser behöver inte överdriva det hela.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sagt att det krävs 2st Ultra för att köra spelet, det var nog någon annan

Jag skulle aldrig lite på en referens från en anonym person på internet om jag skulle vilja veta hur bra ett speciellt spel flyter, då känner jag att det är mycket lättare att gå efter fps:en eftersom den aldrig ljuger. Det är självklart olika vilka spel man kör, endel spel känns okej i 40fps medan endel vill man ha 100fps i. Jag fick 32fps i benchen med allt på high (klockat) och det tyckte jag var alldeles för lite så, visst känner vi olika.

Har aldrig heller sagt att du inte får tycka som du vill det är ju jättebra att du tycker 25fps är spelbart sure, men nu när du kört igenom benchen kan ju iaf jag konstatera att inte jag skulle vilja spela med den fps:en. Det är bara därför jag vill se vad folk får i bench och för att få veta om man själv ligger på "rätt nivå" så att säga

Dock det där om 2st Ultra och 4ghz C2D, tror jag mycket väl stämmer om man vill lira det i Vista och köra allting VERY HIGH mycket AA + AF och hög upplösning, då räcker inte ens det till...Dagens grafikkort pallar inte Crysis på bra inställningar så är det bara..ENLIGT MIG...

haha joo nog är allting relativt och vi tycker olika alltid annars skulle vi nog inte ha mycket att diskutera

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Stisse: Jag är ganska kräsen ja. Under 40fps tycker jag att spelkänslan försämras i fps spel. Helst vill jag ha vsync på och då får den inte gå under 60fps.

Jag håller med Aeqvist att fps är bra att ange istället för att det flyter bra då det är ytterst personligt.

Permalänk

Såhär ser det ut iallfall när jag spränger ett hus i 1440x900 allt på very high
förutom motion blur som är på medium. FPS= 30. Spelbart hos mig och jag är
nöjd och snyggt som fasiken är det med.

http://files-upload.com/files/651963/Crysis%202007-12-01%2000...

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

En video säger inte så mycket om hur ett spel flyter då man måste spela själv för att känna hur karaktären reagerar.

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp på en bana

Hur dödar man huntern på den banan när man är på fartyget, har TAC-vapnet, men det går inte att använda det, det står bara "No target locked". Har försökt med allt med huntern vill bara inte dö!

Dold text
Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1