CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk

men spring till änden av skeppet där dom är, sen så kommer en cutscene

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Vilken av inställningarna i Crysis är mest ram krävande?

Visa signatur

Gigabyte 890GPA-UD3H, AMD Phenom II x6 1055T, 16(4x4GB 1333mhz DDR3, Gigabyte GTX670 2GB OC, OS: Win 7 64-bit, HDD:Corsair Force 3 240GB SSD + 2*250GB Spinpoint F1(Raid0) + 2TB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har det kommit någon fungerade mod än?

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mexpex
Vilken av inställningarna i Crysis är mest ram krävande?

Textures/ Shaders.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att spela Crysis med dx9?
jag har 10nu och Vista 64bits,

Vill testa skillnaden

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk

För att spela crysis i dx9 så går man in i "spel"mappen i vista, högerklickar på crysis och väljer playdx9. Jag kör i dx9 för det blir otroligt mycket bättre prestanda och jag ser ingen skillnad.

www.tweakguides.com/Crysis_1.html där står det hur man kan köra very high på dx9. Jag kör dx9 med allt på högsta utan problem (nästan).

Jag har ett problem och det är att efter typ 30-40 min spelande blir allting jävligt konstigt, jag rör mig underligt och spelet småhackar. Jag har ingen aning vad det beror på, startar jag om spelet fungerar det perfekt i 30-40 min och sen måste jag starta om det igen. Jag tänkte först att det hade med temperaturen att göra eller något men min gpu ligger i 40-55c hela tiden. Kanske har det med klockningen att göra? jag kör mitt 8800gt på 700/1750/975. Det borde ju ändå gå det är ju inte direkt någon extrem klockning. Är det kanske någon som vet varöfr det blir såhär?

Permalänk
Medlem

Jag märker dock ingen skillnad på fps:en när jag skiftar mellan DX10 och 9. Någon som vet hur man kan få den crysis egna benchprogram att köra DX9?

Permalänk
Medlem

Jag märker dock ingen skillnad på fps:en när jag skiftar mellan DX10 och 9. Någon som vet hur man kan få den crysis egna benchprogram att köra DX9?

Permalänk
Medlem

Det komemr inte upp någon playdx9 när jag högerklickar, behöver man installera nån speciell version av dx9 för att det ska fungera? Eller följer det vista64bits?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk

Du måste göra det genom mappen "spel" som finns på startmenyn! annars går det inte.

Permalänk
Medlem

Verkar som dom har fixat en mod för att få igång mer blod o ragdoll på crysis.
http://www.crymod.com/filebase.php?fileid=345&lim=0

EDIT: Vekade inte funka för mig nån som har lyckats få igång det?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kona90
Verkar som dom har fixat en mod för att få igång mer blod o ragdoll på crysis.
http://www.crymod.com/filebase.php?fileid=345&lim=0

EDIT: Vekade inte funka för mig nån som har lyckats få igång det?

Fungerar här. Öppnar du upp med winzip eller winrar och lägger in den på rätt ställe som det står angivet?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

jag öppnar med winrar o lägger in det som dom har sagt o loadar en bana men de funkar inte

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk

hur fan gör man för att kopiera in modden i GAMEDATA.PAK filen, dpå döpte om filen som man skulle kopiera in, åh nu funkar inte spelet alls, går ju inte kopiera in en fil i den orginala filen!

SAVE hur gjorde du?

mvh

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Om man inte har crysis ikonen i spel mappen på startmenyn hur får man då dx9?
Om man kör crysis i dx9 på ett dx10 sys kan man endå inte välja very high då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Om man inte har crysis ikonen i spel mappen på startmenyn hur får man då dx9?
Om man kör crysis i dx9 på ett dx10 sys kan man endå inte välja very high då?

Nej det kan du inte, du måste välja köra det som DX10 för att få "very high" inställningen.

Minns jag hade problem att kunna höger-klicka och få fram "PlayDX10" i Betan av Crysis men funkar klockrent nu. Även i Demot. Jag har gjort en kopia av inkonen i start-menyn och då är de bara att höger-klicka som man vill så finns alternativen där. Har förvalt att den skall starta upp de som DX10 standard. Men de jag vill minnas i Betan var nog pga den var bara för DX9 Sen måste man ha ett DX10 kort och Vista för att detta skall vara möjligt men du kör ett 8800GTX (enligt sign) så det borde inte vara några problem tycker man.

/Northrider,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
hur fan gör man för att kopiera in modden i GAMEDATA.PAK filen, dpå döpte om filen som man skulle kopiera in, åh nu funkar inte spelet alls, går ju inte kopiera in en fil i den orginala filen!

SAVE hur gjorde du?

mvh

Dubbelklicka på ..Crysis\Game\gamedata.pak och associera den till WinRar. Du får då upp arkivet i WinRar, där du sedan går in i ..Scripts\Entities\actor och drar in BasicActor.lua till arkivet, en dialogruta kommer upp med hur du vill lägga till filen till rararkivet, välj endast ok så packar den in filen. BasicActor.lua låg i samma mapp som gamedata.pak när jag packade in det, men det ska och kan inte spela någon roll.

Sedan laddade jag ett sparat spel med första banan, och det fungerade direkt.

Skulle det fortsätta krångla så kan jag slänga upp filen på min server så får ni fixa hem den därifrån.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Nej det kan du inte, du måste välja köra det som DX10 för att få "very high" inställningen.

Minns jag hade problem att kunna höger-klicka och få fram "PlayDX10" i Betan av Crysis men funkar klockrent nu. Även i Demot. Jag har gjort en kopia av inkonen i start-menyn och då är de bara att höger-klicka som man vill så finns alternativen där. Har förvalt att den skall starta upp de som DX10 standard. Men de jag vill minnas i Betan var nog pga den var bara för DX9 Sen måste man ha ett DX10 kort och Vista för att detta skall vara möjligt men du kör ett 8800GTX (enligt sign) så det borde inte vara några problem tycker man.

/Northrider,

Jag gjorde så att jag bytta namn på CryRenderD3D9 till D3D10 och nu när jag startar crysis så står det dx9 men jag kan endå välja very high. Vet inte riktigt vad jag tjänade på detta, men nåt är det säkert ^^

Permalänk
Medlem

så nu funkar ragdoll för mig men de blir inget blod lr bulletholes i dom när man skjuter på dom efter dom dött :S

EDIT: ioförsig så kanske inte den modden har bulletholes

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Jaha......., det var ju ett lite otippat slut får man säga....... Jag trodde typ att det skulle vara hälften kvar...... men det kommer kanske senare.

Är det någon som vet om man skulle kunna göra CO- OP banor med Editorn eller är spelet definitivt låst för CO- OP?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Dubbelklicka på ..Crysis\Game\gamedata.pak och associera den till WinRar. Du får då upp arkivet i WinRar, där du sedan går in i ..Scripts\Entities\actor och drar in BasicActor.lua till arkivet, en dialogruta kommer upp med hur du vill lägga till filen till rararkivet, välj endast ok så packar den in filen. BasicActor.lua låg i samma mapp som gamedata.pak när jag packade in det, men det ska och kan inte spela någon roll.

Sedan laddade jag ett sparat spel med första banan, och det fungerade direkt.

Skulle det fortsätta krångla så kan jag slänga upp filen på min server så får ni fixa hem den därifrån.

härligt skall testa nu! tackar för det save!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Fick spelet imorse och innan jag installerar det undrar jag om det finns något att tänka på? Har för mig att jag läste någonstans att man bör trixa lite i .ini filerna.

Samt, hur hittar jag Nividas senaste beta drivisar? Gäller för 8800 serien och 32bits Vista, på hemsidan lyckas jag aldrig hitta betorna.

Permalänk
Medlem

Bara installera senaste beta drivern och sedan spelet och tuta och tuta och köra! Gjorde själv det i söndags (kom hem från utands resa då).

http://www.nvidia.com/Download/betadrivers.aspx?lang=en-us

Väl Vista 32bit och sedan vilken typ av 8800 kort du har sedan rätt beta driver för ditt kort.

/Northrider

Permalänk
Medlem

Save, blir det extra blod på din när du lägger in ragdoll modden på din?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kona90
Save, blir det extra blod på din när du lägger in ragdoll modden på din?

Nej inte riktigt vad jag kan se, däremot så blir det väldigt enkla skotthål som försvinner efter två sekunder.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

aha ok antar vi får vänta tills moddarna får SDK:n eller vad det nu heter

Då lär vi se på bättre saker

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Bara installera senaste beta drivern och sedan spelet och tuta och tuta och köra! Gjorde själv det i söndags (kom hem från utands resa då).

http://www.nvidia.com/Download/betadrivers.aspx?lang=en-us

Väl Vista 32bit och sedan vilken typ av 8800 kort du har sedan rätt beta driver för ditt kort.

/Northrider

Är det bara att köra in nya drivisar, eller måste jag ta bort dom gamla först?
Kommer få ny PC nästa vecka, med 8800GTS och Vista 32bit... och inte haft Geforcekort på 10 år tror jag, hehe

Permalänk
Medlem

Hade själv ATI (många år) innan jag köpte mitt 8800 kort. Då fick jag ta bort som hade med ATI kortet att göra och sedan installera de nya med senaste drivers. Sedan installerar jag bara över beta drivers över varandra jag har. Funkar klockrent för mig i alla fall.

/Northrider,

Permalänk

Varför funkar Crysis så sjukt dåligt på min dator?

4200+ X2 @ 2.5GHz
2GB RAM
8800GTS 320mb, en aning klockat
Samt Vista

Kör på 1024x768, medium på allt. Hackar till rätt ofta!

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"