Fixa lagg i Frets on Fire?

Permalänk
Medlem

Fixa lagg i Frets on Fire?

Tankade Frets on Fire igår och märkte att det var totalt ospelbart. Laggade så mycket att jag bara hann se en not en gång ungefär i mitten av en sträng och sen hörde jag "oh, you missed it". Någon som vet vad man kan göra åt det här? Min dator (se sign) borde väl klara det här spelet utan problem?

Permalänk

prova stäng av en kärna, kan även hjälpa med att instalera optimizer skiten, finns på amd.com om du inte redan har det

aktivitetshanteraren, högerklicka på frets process, gå ner till "ange prossortildelning" o klicka ur så du bara har en i krysad

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

var det för mig med, men jag hade nån gammal version, bytte version så funkade det bra!

annars vet jag ej.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Har hört att man kan ändra så man spelar i 32 bitars istället för 64 bitars, då ska det funka bättre. Vet inte vart man ändrar detta dock, kanske genom patch eller helt enkelt kompatibilitetsläge i högerklick på spelikonen på skrivbordet eller vart du nu har den.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Lagget berodde på att jag har 16bit färger i Windows, när jag ändrade till 32 började det flyta fint... i menyerna.
Nu går det istället inte alls att komma vidare. När jag trycker "Play Game" eller "Tutorial" så fastnar den efter att menyn har försvunnit. Visar bara en helt tom, röd skärm.