Permalänk

Hej allihoppa!

Uppgraderade nyligen från XP till Vista 64bit och till min fasan så kan jag ej ansluta min iPod Touch till iTunes i 64bitars OS.

Någon som har någon aning om hur man kan kringå detta? Jag provade installera Virtual Box, men hittar dock ej iPoden i iTunes då.

Snälla hjälp, jag har ej lust att installera om OS igen

MVH
Marabou

Permalänk
Medlem

Har en Classic 80 Gb. Ska resa hem över julen och planerade lite videotittande. Först och främst undrar jag om det finns någon bra converter? Programmen jag testat hittills känns inte så särskilt smidiga eller snabba.

Annat så hittade jag Video-Out kablar och blev lite nyfiken. Går det att slänga in högupplösta filmer och köra video ut på dem eller är jag begränsad till foto-slideshows med video-ut kabeln? Hade ju varit guld värt att kunna köra filmer ifrån ipoden utan att behöva krångla med bärbar/tvout från stationär.

Permalänk

^^
Jag har för mig att den har klarar av 480i vilket är DVD upplösning, genom TV-out. Du kan använda kabeln till att visa filmer eller bilder. Om någon vecka ska jag själv köpa en Tv-out kabel till min Microsoft Zune 80, kabeln kostar bara 65kr på clasohlson och fungerar även till iPods och en del andra produkter.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

mappar?

Svaret finns säkerligen någonstans bland dessa 700+ inlägg men jag kunde inte hitta det.

Det jag undrar är då: Jag har en Ipod classic 80 gigare, och vill ha in en massa serier etc på den inga problem med det men jag undrar om man kan på något sätt kan göra mappar i den stora film mappen där alla lägger sig så man kan katogrisera dem efter serie eller säsong lr liknande.
Eller om man kan lägga dem någon annanstans på liknande sätt.

MVH
Xelkrona

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Har en Classic 80 Gb. Ska resa hem över julen och planerade lite videotittande. Först och främst undrar jag om det finns någon bra converter? Programmen jag testat hittills känns inte så särskilt smidiga eller snabba.

Annat så hittade jag Video-Out kablar och blev lite nyfiken. Går det att slänga in högupplösta filmer och köra video ut på dem eller är jag begränsad till foto-slideshows med video-ut kabeln? Hade ju varit guld värt att kunna köra filmer ifrån ipoden utan att behöva krångla med bärbar/tvout från stationär.

Super skall vara ett rätt bra program till Windows. Jag använder Visual Hub till OSX, funkar klockrent.

På iPod Video gick det att encoda filmer i en bra mycket högra upplösning än vad skärmen klarade av att visa, just för att det skall se bra ut på en TV. Kommer inte ihåg vad maxgränsen låg på, men det är nog inte svårt att googla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelkrona
Svaret finns säkerligen någonstans bland dessa 700+ inlägg men jag kunde inte hitta det.

Det jag undrar är då: Jag har en Ipod classic 80 gigare, och vill ha in en massa serier etc på den inga problem med det men jag undrar om man kan på något sätt kan göra mappar i den stora film mappen där alla lägger sig så man kan katogrisera dem efter serie eller säsong lr liknande.
Eller om man kan lägga dem någon annanstans på liknande sätt.

MVH
Xelkrona

Du får editera varje avsnitt för sig själv via iTunes och ställa in vilken serie, avsnitt, genre, säsong etc så kommer dom upp i en separat "TV-Shows" meny.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
^^
Jag har för mig att den har klarar av 480i vilket är DVD upplösning, genom TV-out. Du kan använda kabeln till att visa filmer eller bilder. Om någon vecka ska jag själv köpa en Tv-out kabel till min Microsoft Zune 80, kabeln kostar bara 65kr på clasohlson och fungerar även till iPods och en del andra produkter.

Underbart! Du vet inte vad det är för en kabel? Hade varit fint att slippa fråga på Clas Ohlson. Dem har fintat bort mig ganska fint tidigare (bytte en batteri eliminator tre gånger innan jag gav upp och gick till kjell.com istället).

Ska testa Super också. Tack för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Underbart! Du vet inte vad det är för en kabel? Hade varit fint att slippa fråga på Clas Ohlson. Dem har fintat bort mig ganska fint tidigare (bytte en batteri eliminator tre gånger innan jag gav upp och gick till kjell.com istället).

Ska testa Super också. Tack för svar!

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20186798

Såg nyss att den kostar 85kr, det var nog hos teknikmagasinet den kostar 65.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Litar på att det är allt som behövs nu

Måste fråga igen efter något program som lämpar sig bra för att converta filmer till .mp4 eller .mov. Videora klarade inte höga upplösningar och Super ville inte göra .mp4 åt mig :/

Kanske passa på att fråga hur dem lägre upplösningarna gör sig på tv också. Ipod klarar väl bara 420x240 eller något liknande, har något vagt minne av att standard för tv ska vara 640x480. Blir det stor skillnad?

Har bara en pytte 20" tv att testa detta på för tillfället, och tanken är att jag ska spela film på en 40"+ när jag reser hem över julen.

Permalänk
Medlem

Komigen, behöver ett program att dra över låtar till datorn med.

Ephpod funkar inte då min iPhone dyker upp som en kamera, inte flyttbar disk.

Edit: Hittade äntligen ett program som funkade med iPhone, det heter Tansee iPhone Transfer.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mellan en iPhone och en ipod touch FÖRUTOM att man kan ringa, smsa(vanliga telefonfunktioner), ta bilder, e-post med en iphone?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

La en beställning på en Ipod Classic 80 gb och ett par Skullcandy G.I hörlurar.
Aldrig haft en såpass "stor" mp3 spelare, ska bli riktigt skoj!
Kan ju alltid se något avsnitt med en serie medan jag åker tåg till jobbet också.

Läst att många inte gilla hörlurarna man får med så beställde ett par Skullcandy då jag ALLTID gillat skullcandylurar, iaf för snowboardåkning, så borde vara bra utanför backen också

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Whiip; touch är tunnare (8mm) och lättare.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Blir fan irriterad nu.
Vill konvertera mina filmer med något program, super funkar inte alls.

Har dessutom en serie jag lyckats få till mpg4 men funkar inte att lägga in.

Blir less nu, vill ju se lite sånt på tåget, och musik när man går till jobbet från tåget.

Tack vet jag att 1up har podcast så man får något att se på.

Tar alla tips ni kan ge, vill verkligen få det att funka!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Blir fan irriterad nu.
Vill konvertera mina filmer med något program, super funkar inte alls.

Har dessutom en serie jag lyckats få till mpg4 men funkar inte att lägga in.

Blir less nu, vill ju se lite sånt på tåget, och musik när man går till jobbet från tåget.

Tack vet jag att 1up har podcast så man får något att se på.

Tar alla tips ni kan ge, vill verkligen få det att funka!

WinAvi video converter funkar rätt bra Den konverterar till mp4 etc

Permalänk

jag har en Ipod Vide 30 Gb och mina hörlurar har gått sönder,är det sant att man kan få nya eller har det något med garantin att göra med ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelkrona
WinAvi video converter funkar rätt bra Den konverterar till mp4 etc

Har fått det att funka nu, så lycklig.
Funka skitbra att se film och serier på tåget

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Det visar sig att apple dem giriga asen har lagt in någon form av spärr för tredjepartstillverkade tillbehör vilket gör min nyköpta kabel värdelös.

Finns det något sätt att kringå detta eller är jag tvungen att punga ut med ett antal hundralappar för att kunna njuta av min tv-out över julhelgen?

Vore mys om man fick svar innan helgen. Ifall man är tvungen att gå till den äckliga applestoren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Det visar sig att apple dem giriga asen har lagt in någon form av spärr för tredjepartstillverkade tillbehör vilket gör min nyköpta kabel värdelös.

Finns det något sätt att kringå detta eller är jag tvungen att punga ut med ett antal hundralappar för att kunna njuta av min tv-out över julhelgen?

Vore mys om man fick svar innan helgen. Ifall man är tvungen att gå till den äckliga applestoren

Official Cables only buddy. Den billigare metoden är att köpa en officiell iPod Docka med S-Video kontakt, dom fungerar också.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Official Cables only buddy. Den billigare metoden är att köpa en officiell iPod Docka med S-Video kontakt, dom fungerar också.

Usch fy fan. Nu blir jag ledsen.

Vad är för dock station och vad kan den tänka kosta sig?

(hittar bara universal dock och den kostar ju massor)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Usch fy fan. Nu blir jag ledsen.

Vad är för dock station och vad kan den tänka kosta sig?

(hittar bara universal dock och den kostar ju massor)

Om det är en iPod Video du har så kan du ju alltid använda denna kabeln, http://www.kjell.com/?item=39091&path= från kjell art:39091

Har den själv och den fungerar utan problem. Och kostar inte mycket!!

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Det visar sig att apple dem giriga asen har lagt in någon form av spärr för tredjepartstillverkade tillbehör vilket gör min nyköpta kabel värdelös.

Apple's girighet är en av anledningarna till varför jag köpte en Zune 80 istället. Den fungerar smärtfritt med iPod Video's videokabel och allt jag gör på min Zune kan jag visa på TV-skärmen, TVn fungerar med andra ord som en extern-display vilket är mycket smidigt och användbart. Nu återstår det bara att köpa hem en fjärris och en dockstation från eaby.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

Jaha, då är jag med i klubben! Fick igår en iPod Classic 80gb. Funkar perfekt tillsammans med mina d-Jays

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacemarine
Jaha, då är jag med i klubben! Fick igår en iPod Classic 80gb. Funkar perfekt tillsammans med mina d-Jays

Då var jag också med i kluvven då, fick 160gigarN igår

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Köpte en 80gig classic idag, sjukt nöjd! Ska leta fram hur man förde över filmer till den.

Permalänk

Jag köpte en iPod Sillica case till min classic 80gb, men när jag sätter på den på iPoden så kan man inte röra hjulet. Detta gör ju så man inte kan använda iPoden.

Jag funderade över den primitiva lösningen av att ta en skalpell och skära bort gummit vid kontrollen. Är detta orekommenderat?

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Köpte min första Apple-produkt igår, det blev en blå Ipod Nano med 8GB minne och herregud vad jag blev nöjd med den! Liten och fullproppad med goa funktioner, är helt förälskad!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det ingen timer eller väckarklocka på ipod touch? Hittar inte i inställningar

Permalänk

fick min ipod nano 4gb i julklapp! Min första ipod och är otroligt nöjd, absolut den bästa mp3 spelaren jag någonsin haft!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Upptäckte redan när jag fick Nanon i torsdags att skärmen satt snett, tänkte att det inte spelade någon större roll. Men i och med att det blivit en grej man kommit att irretera sig på så ska jag försöka returnera den.

http://attentionmag.com/nyheter/2007/09/18/apple-problem/inde...
http://www.flickr.com/photos/differitas/1419666253/

Man vänder sig väl till inköptstället och inte direkt till Apple?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Upptäckte redan när jag fick Nanon i torsdags att skärmen satt snett, tänkte att det inte spelade någon större roll. Men i och med att det blivit en grej man kommit att irretera sig på så ska jag försöka returnera den.

http://attentionmag.com/nyheter/2007/09/18/apple-problem/inde...
http://www.flickr.com/photos/differitas/1419666253/

Man vänder sig väl till inköptstället och inte direkt till Apple?

det spelar ingen roll, ta det som är bekvämast för dig

Visa signatur