Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Alla ni som ligger och pressar poäng, tänker ni lägga av när Swec nått topp 100?

Försök att motivera er att folda för den goda saken istället, om så är fallet.

Som grädde på moset så kommer Swec då att fortsätta klätringen upp mot topp 50 platsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Alla ni som ligger och pressar poäng, tänker ni lägga av när Swec nått topp 100?

Försök att motivera er att folda för den goda saken istället, om så är fallet.

Som grädde på moset så kommer Swec då att fortsätta klätringen upp mot topp 50 platsen.

Top 100 är inte så bra faktiskt, Jag kommer att fortsätta folda tills vi når Top 50, sen gör jag det för den goda sakens skull .

Permalänk
Hedersmedlem

Själv kommer jag folda minst fram till i maj då jag flyttar till ett ställe där jag får betala elen själv. Självklart kommer jag folda när datorn ändå står på. Men jag kommer nog inte låta PS3:an folda 24/7

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar en q6600 egentligen att köra per h :s

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem

hmm. Kan ju säga att om man inte har jättebra processor eller möjlighet att köra datorn på natten så är SMP totalt värdelöst. Byter till två vanliga nu.

Har nämligen missat deadline på två WUs och inte fått en enda poäng.

edit: Det var ju extremoverclocking som var sega med att uppdatera! Nu ska SMP klienten sparkas igång igen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Bra jobbat alla!
Nu ställer vi siktet på plats 75

Permalänk
Medlem

Mina Wu's från WM vägrar skickas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Team Statistics
Nu är det officiellt!
SweClockers:
100 !

Då får vi hoppas att vi får våran Krönika snart

Permalänk

Fan va nice med plats 100

Permalänk
Medlem

Så var man med med båda sina burkar, dock bara 1 klient på X2an, vill inte behöva vänta på datorn ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
6 timmar kavr till top 100.

Vi är 16,536 poäng efter overclocking.dk. Runt 13:30 så borde mina ca 3500 poäng skickas. Spännande

Gött, det blev nåt fel så mina WU's skickades inte. Den har börjat om på nya nu

Så är det när man kör beta mjukvara

Permalänk

Orkar inte läsa hela tråden. Jag har installerat klienten (vanliga för windows), något mer än team nummret jag ska ställa in?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Orkar inte läsa hela tråden. Jag har installerat klienten (vanliga för windows), något mer än team nummret jag ska ställa in?

Det räcker med att läsa första inlägget eller installationsanvisningarna från stanfords hemsida

Med "vanliga" så antar jag att du menar den grafiska (inte textkonsolen).
Det är bara att skriva in ditt användarnamn och lagnummret: 37451.
Säg till om du behöver hjälp med något

Permalänk
Medlem

Jag har precis laddat ner den grafiska klienten. Blev intresserad när jag såg att Sweclockers ligger på topp 100. Än så länge fungerar allt som det skall, men jag har ju ingen monsterdator direkt...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag kört igång en process på varje kärna, och en på grafikkortet.

Bara att luta sig tillbaka och vänta på resultat då eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
har den alltid haft det beteendet? för i så fall kan man ju misstänka att datorn är ostabil, eftersom det är vad corestatus 7b bl a handlar om, fast 7b inträffar å andra sidan även om man gör som du, nämligen stannar och startar om klienten

jag hade också ett liknande problem när jag körde vmware, då stannade klienten alltid precis innan den skulle skicka iväg resultatet, men som tur var så var det bara att köra en ctrl+c å sen starta igen (med inte utan att göra en backup innan)
sen så kunde ubuntu/suse också hänga sig mitt i en wu vilket var mindre skoj, löste det genom att skippa vmware å köra smp med affinity changer, hittills funkar det över förväntan

kör du smp + affinity changer förresten MartinuZ? kommer ihåg att du frågade om ppd-boosting förra veckan eller kör du vmware? eller inget av de?

Jag har försökt fixa 2 klienter och ändra affinity (två stycken SMP-installationer med olika machine id och -local) men när jag pillade med det så blev det bara error på båda hela tiden. Nu kör jag bara en klient men får fortfarande errors ibland som de jag klistrade in (7b)

Jag vet inte när detta problemet uppstod riktigt. Men detta händer ju som sagt när jag har stängt av klienten med ctrl+c och sedan startar den igen. Alltså när den ska fortsätta där den var sist.

När jag körde windows XP innan hade jag andra problem som berodde på att partitionen som f@H låg på ibland var skrivskyddad. Nu kör jag vista(64).

Finns det nån inställning för att spara ALLT loggat, alltså behålla alla gamla loggar osv?

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Hmm, några saker jag inte hajjat riktigt..

I cpu-versionen står det tex X out of 4.000.000 steps completed, är en WU färdig när man är klart med dom 4M stegen?

I GPU-versionen står det bara "Completed 1, 2, 3 etc". Vad innebär det?

Permalänk
Medlem

Hur löser jag "FILE_IO_ERROR" direkt efter Enering M.D.?

Har börjat få det efter min senaste WU

har testat att ta bort FahCore_a1, bytt namn på work mappen och massor av liknande.

edit: Installerade om klienten eftersom att jag ändå inte hade något oskickat arbeta att förlora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
[B]Hmm, några saker jag inte hajjat riktigt..

I cpu-versionen står det tex X out of 4.000.000 steps completed, är en WU färdig när man är klart med dom 4M stegen?

Jajemensan rätt uppfattat

Citat:

I GPU-versionen står det bara "Completed 1, 2, 3 etc". Vad innebär det?

[/B]

Om jag inte miss minner mig så är det procent klara, så samma som ovan fast "klartext".

Grrrr VMw va inget vidare, den vägrade skicka iväg min två 1760p projekt, och så testade jag att restarta vid 30% på dom andra, för att se om han ville skicka om de första, det gjorde den inte

Har inte lyckats skotta ur mig något alls det senaste

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
Hur mycket kostar en q6600 egentligen att köra per h :s

Om du ändå behöver värma huset med el (som jag) så är det i princip gratis
(det du förbrukar med PCn ger värme som du sparar med att köra elementen mindre). På sommaren då det är varmt blir det förstås en annan sak...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk

Skulle det sitta fint om man donera en superdator? en som liknar NASA´s ? den e la helt okej

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

Sådär! 3st AMD cpuer står och räknar dygnet runt

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Såja 8) Har joinat Folding laget =D

En E2140 @ 3,44Ghz borde nog funka rätt så bra

En fråga...hur får jag mitt grafikkort att beräkna dessa söta proteiner har läst att det skall gå med ati's HDXXXX Serie

Permalänk

Nu har jag börjat folda för SweC också.
Kör den grafiska versionen och låter en kärna köra hela tiden. Kunde spela samtidigt utan problem, så jag är nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dz2

En fråga...hur får jag mitt grafikkort att beräkna dessa söta proteiner har läst att det skall gå med ati's HDXXXX Serie

Tyvärr, går ej med D´HD korten (än förhoppningsvis)

X korten över 1600? tror jag är det som gäller.. tills vidare,

För övrigt Välkomnar jag dig och övriga nya

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dz2

För att få ut mest av din processor ska du köra SMP-klienten (om du inte redan gör det). Det kommer gå bra för dig på toplistan bland SweC-foldarna om du kör den på din processor.

Grafikkortet kan du inte folda på. Här är ett utdrag från FAQ:n på Stanfords hemsida angående GPU-klienten:

Citat:

Which cards are supported?

We now support serveral classes of GPU boards, including X1600, X1800, and X1900 class GPU's from ATI. At the launch, we supported X1900 cards only. X1800 cards do not provide the performance seen in X1900's and so we strongly recommend X1900 class cards (although we now officially support X1800). X1900 and X1800 cards are actually quite different -- they have different processors (R520, R530 vs. the R580 [in the X1900 series]). The R580 makes a huge difference in performance -- its 48 pixel shaders are key, as we use pixel shaders for our computations. Also note that the card should have more than 256MB (i.e. at least 512MB) of RAM, otherwise the GPU client will put a huge load on the client machine (although we do note that the 256MB X1950Pro using PCIe does work reasonably well).

Permalänk
Medlem

Nu får en av mina processorkärnor göra lite riktig nytta. Möjligt att jag kommer folda med ena kärnan på min laptop också, men den står inte på 24/7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Så var man med med båda sina burkar, dock bara 1 klient på X2an, vill inte behöva vänta på datorn ..

den funkar inte riktigt så kör du idle som cpu prioritet så går alla andra processer före foldingen, den tar helt enkelt bara det som blir över

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Gött, det blev nåt fel så mina WU's skickades inte. Den har börjat om på nya nu

om det var att den inte bara skickade den och alltså inte tog bort arbetet så har du fortfarande chansen att skicka dem, skickas de inte själv så kan man använda send-flaggan för att göra det manuellt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Jag har precis laddat ner den grafiska klienten. Blev intresserad när jag såg att Sweclockers ligger på topp 100. Än så länge fungerar allt som det skall, men jag har ju ingen monsterdator direkt...

många bäckar små

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
Jag har försökt fixa 2 klienter och ändra affinity (två stycken SMP-installationer med olika machine id och -local) men när jag pillade med det så blev det bara error på båda hela tiden. Nu kör jag bara en klient men får fortfarande errors ibland som de jag klistrade in (7b)

Jag vet inte när detta problemet uppstod riktigt. Men detta händer ju som sagt när jag har stängt av klienten med ctrl+c och sedan startar den igen. Alltså när den ska fortsätta där den var sist.

När jag körde windows XP innan hade jag andra problem som berodde på att partitionen som f@H låg på ibland var skrivskyddad. Nu kör jag vista(64).

Finns det nån inställning för att spara ALLT loggat, alltså behålla alla gamla loggar osv?

ok, vet inte om det finns något riktig lösning på det problemet, eftersom smp-klienten är känd för oftast inte stänga av processerna helt snyggt

lösningen kanske heter version6 (minus beta då)? men annars om du nu måste stänga av datorn så prova att ta en backup precis innan du trycker ctrl+c, hoppar den inte igång nästa dag så prova att klistra in backup-filerna istället för de existerande, kan funka

angående frågan om loggen så finns det nog inget fah-specifikt program för detta, men det borde finnas andra vanliga program som tar backup på specifika filer med jämna intervall

i folding-community:s tools list hittade jag inget heller, du kanske har bättre tur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Hur löser jag "FILE_IO_ERROR" direkt efter Enering M.D.?

edit: Installerade om klienten eftersom att jag ändå inte hade något oskickat arbeta att förlora.

löste det sig då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
Grrrr VMw va inget vidare, den vägrade skicka iväg min två 1760p projekt, och så testade jag att restarta vid 30% på dom andra, för att se om han ville skicka om de första, det gjorde den inte

Har inte lyckats skotta ur mig något alls det senaste

kolla mitt svar till Davvan några svar uppåt, alltså att använda send-flaggan, hoppas det funkar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlie@home
Skulle det sitta fint om man donera en superdator? en som liknar NASA´s ? den e la helt okej

ja tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Nu får en av mina processorkärnor göra lite riktig nytta. Möjligt att jag kommer folda med ena kärnan på min laptop också, men den står inte på 24/7.

gött, en till! välkommen Thes!

och alla andra också givetvis

Permalänk
Medlem

éL Mero - jag vet, men som du själv skriver ett par rader under svaret till mig, många bäckar små ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.