Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Haha, låter lite som ångesten man hade när man skulle skriva klart ett skolarbete

EDIT: Såg att www.overclocking.dk ligger på plats 100, de måste vi kicka ner snart

Hehe dem kommer vi kicka ner snart tycker jag då vi blivit fler som foldar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
tyvärr är det så att det inte verkar funka för alla, har ingen bra förklaring på de, men jag har å andra sidan inte sett någon försämring heller, så det är värt att försöka hursomhelst

lycka till!

Jo, nu i efterhand så, tiden mellan 5000 frames har minskat med 4 Minuter nu . förut tog det ca 20-21 minutern, nu 16-17 minuter... Den gör verkligen skillnad.

Jag hinner nu klart alla mina WU-s under halva tiden den ska vara klar, (innan "the deadline") ..

Permalänk
Medlem

ska köra ett nytt försök med vw när nuvarande wu e klar, hittade en ännu enklare guide.

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Hedersmedlem

jag greppar inte vad jag gör för fel. skiten bara vägrar köra igång med WU (errors) eler så vägrar den stänga ner per helt så de vägrar funka att starta en dag senare igen. de enda som funkar är GPU-klienten. men 330points för 25k på mitt graffe.
SMP-klienten buggar grymt för mig. har klockning stor invärkan på funktionaliteten i den klienten?

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
jag greppar inte vad jag gör för fel. skiten bara vägrar köra igång med WU (errors) eler så vägrar den stänga ner per helt så de vägrar funka att starta en dag senare igen. de enda som funkar är GPU-klienten. men 330points för 25k på mitt graffe.
SMP-klienten buggar grymt för mig. har klockning stor invärkan på funktionaliteten i den klienten?

Om klockningen är 100% stabil ska den i sig inte ge errors.
Folding är hyffsat krävande, till och med en Prime-stabil datorn kan få problem med vissa WU:s fick jag erfara. Behövde höja spänningen ett extra snäpp eller två

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Om klockningen är 100% stabil ska den i sig inte ge errors.
Folding är hyffsat krävande, till och med en Prime-stabil datorn kan få problem med vissa WU:s fick jag erfara. Behövde höja spänningen ett extra snäpp eller två

hahah LOL.
kör min E6600 @ 3150MHz (9x350) vcore standard = 1.288V enl cpu-z.
kanske borde höjja?

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

hahah LOL.
kör min E6600 @ 3150MHz (9x350) vcore standard = 1.288V enl cpu-z.
kanske borde höjja?

Förmodligen, klarar den prime i 12-24 timmar ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Förmodligen, klarar den prime i 12-24 timmar ?

har inte testat prime i ens över 20min.. dumt av mig. har inga programkrachar eller annat som indikerar på för hög klock/spänning.
kör GPU-filding och sätter nu på prime på båda cores så ska vi se hur det fungerar.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
Någon som testat med VWware varianten?

Hittade bara gratis varianten för webservrar, vet inte riktigt om det e rätt

jag har testat den, men jag hade bara bekymmer med den, verkade i slutändan som att 2gb inte räckte hela vägen, vmware käkar verkligen ram, ibland funkade det bra ibland mindre bra

hoppas det funkar bättre för dig, länkar till två guider; guide 1, guide 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jo, nu i efterhand så, tiden mellan 5000 frames har minskat med 4 Minuter nu . förut tog det ca 20-21 minutern, nu 16-17 minuter... Den gör verkligen skillnad.

Jag hinner nu klart alla mina WU-s under halva tiden den ska vara klar, (innan "the deadline") ..

då så

Permalänk
Medlem
Citat:

har inte testat prime i ens över 20min.. dumt av mig. har inga programkrachar eller annat som indikerar på för hög klock/spänning.
kör GPU-filding och sätter nu på prime på båda cores så ska vi se hur det fungerar.....

En annan förklaring kan vara att den workunit man får från Standford är "trasig". Då får man error.

Fått några sånna, man vet att det är "jobben" det är fel på om dom genererar error på exakt samma ställe (procent) flera gånger.

Har fått typ 3st såna.

Permalänk
Medlem

Ja herri jädrar, till sist fick man något att snurra under VMware.

Kör två instanser utav den tidigare i denna tråden omnämna folding.iso filen (ikväll bara för att testa om om FahMon beräknar någon sänkning i tiden.

CPU usage: 93-96% lite mer än under en smp klient i varje fall

Fast nu till det roliga? kan man inte spara sina Wu (läs avbryta) någon som vet :S ?

edit* hittade lite* testar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SMP Discless client USB

Jag kör SMP och har lyckats fylla hela USB-minnet vilket ledde till att WU inte kunde laddas upp och maskinen hängde sig. Tydligen är det ett känt problem att SMP-klienten inte städar upp efter sig (se t ex http://foldingforum.org/viewtopic.php?t=50 ). Därför vill jag råda er att se till att använda hyfsat stora USB-minnen om ni kör "diskless client" (jag hade ett gammalt USB-minne med bara 64 MB, det funkade någon vecka bara).

Nu undrar jag om någon känner till något program som kan reparera (eller skicka in) gamla work units? Det fanns ett som hette qgen förut, men det supportas inte längre (http://linuxminded.xs4all.nl/mirror/www.boston.quik.com/rph/f...).
Jag har provat att flytta över data till ett större USBminne och starta om men det funkar inte. Antagligen har resultatfilen blivit korrupt då minnet blev fullt.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

USB-minne? Varför inte köra på disken bara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
USB-minne? Varför inte köra på disken bara?

Lite just det som e grejen att kunna köra med en "tom" låda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: SMP Discless client USB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII
text

Aha du som är Dr.Fredrik
Såg att det var en ny lirare bland toppen hehe.

Kör oxå diskless, vet dock inte hur man kan fixa dom trasiga tyvärr.
Har en större sticka så har inte råkat ut för det problemet. än..

Dock en del annat som krånglat förut hehe.

Permalänk
Medlem

Hur kör man siskless? vart hittar man den?

Permalänk
Medlem

Här kommer programet

http://reilly.homeip.net/folding/cd.html

BTW "löste" mitt problem med just nämnda program, eftersom jag kör VM så var det ju bara att pausa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så den där kör alltså SMP klienten om man kör den på en Core 2 Duo (T7200)?

Får se om jag kan testa den snart. Pappa har tagit med sin laptop till jobbet och eventuellt så blir den kvar där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Så den där kör alltså SMP klienten om man kör den på en Core 2 Duo (T7200)?

Får se om jag kan testa den snart. Pappa har tagit med sin laptop till jobbet och eventuellt så blir den kvar där.

Det kan bli överhettningsproblem om du kör SMP på en laptop. Laptopar är inte gjorda för att köra 100% dygnet runt. Om det är OK med din pappa att du toastar hans laptop så "go ahead" - annars skulle jag skriva upp en q6600 och ett gigabyte P35/X38 på önskelistan om du vill folda seriöst.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Citat:

Det kan bli överhettningsproblem om du kör SMP på en laptop. Laptopar är inte gjorda för att köra 100% dygnet runt. Om det är OK med din pappa att du toastar hans laptop så "go ahead" - annars skulle jag skriva upp en q6600 och ett gigabyte P35/X38 på önskelistan om du vill folda seriöst.

Också dubbla ATI-kort som man kan folda på

Det vore ju faktiskt lite perverst om man planerade nästa datorinköp för optimal "folding" prestanda...

Btw, jag har blivit tvungen att lägga ner "veckandet" på min sign. burk för den ligger runt 60grader hela tiden. Jag har insett att kylaren är åt skogen för liten så jag har beställt en ny + en bättre pump. Sen då ska det trimmas...

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu undrar jag om någon känner till något program som kan reparera (eller skicka in) gamla work units? Det fanns ett som hette qgen förut, men det supportas inte längre

åå, så långt tänkte aldrig jag när jag förlorade 1760p wu:s en efter en i vmware, repair.. doh! min lösning på problemet var helt annorlunda, typ köra huvudet i bordet och misshandla någon ägodel av inte alltför stort värde

hursomhelst, jag gick till min primära källa för fah-program, nämligen folding-community egna tools list, det enda program för att reparera där var det du nämnde förut, men dyker det upp ett program för detta kan du räkna med att den kommer att finnas med i deras lista, fast jag förstår att du inte har all tid i världen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Det vore ju faktiskt lite perverst om man planerade nästa datorinköp för optimal "folding" prestanda...

ok, I suppose I'm kinky then

Permalänk
Avstängd

en ny foldare här började för fem minuter sen XD

go me go us go SweC
användarnam RainesX ^^;

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing

Eeh - kanske det - själv kör jag FAH-SMP istället för Orthos när jag kollar stabil överklockning. Är man dubbelt pervers då??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kör Folding på en Intel Core 2 Duo T7300 @ 2.0 GHZ. Inte blir den överhettad inte. Visst går fläkten igång på ganska högt varm men den loadar i ca 70C endå. Och det är på laptop i sign. Grilla den gör man inte. Och jag kör då SMP som verkligen tar 100% av CPU-kraften då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, den blir ganska varm, 80 grader. Men den ska klara 100grader enligt spec och har klarat några månader tidigare så :).

Problemet är att dom har gjort om systemet med massor av nätverkinlogningar och sånt så att den kan inte ansluta till inloggningsservern när jag kör install.bat. Med denna skiva skulle jag nog kunna lösa det.

Permalänk
Citat:

Eeh - kanske det - själv kör jag FAH-SMP istället för Orthos när jag kollar stabil överklockning. Är man dubbelt pervers då??

Hehe kanske, men bra stresstest är det.
Hade jag inte foldat så hade jag nog kunnat vänta ett tag till med kylnings uppgraderingar!

Permalänk
Medlem

Två dar kvar till top 100 !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Jo, den blir ganska varm, 80 grader. Men den ska klara 100grader enligt spec och har klarat några månader tidigare så :).

Problemet är att dom har gjort om systemet med massor av nätverkinlogningar och sånt så att den kan inte ansluta till inloggningsservern när jag kör install.bat. Med denna skiva skulle jag nog kunna lösa det.

Ja - det skulle funka helt oberoende av övriga operativsystemet (du behöver inte ens hårddisken). Plugga in ett USBminne på minst 100 MB så är det bara att boota från CD-skivan som du laddar ned från "notfred". Den kör då SMP på full speed - du kan kolla att det funkar genom att surfa in på datorn via en annan PC (ta reda på vilket IP nummer den får på hemnätverket bara).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
en ny foldare här började för fem minuter sen XD

gött, välkommen!

Citat:

tycker iofs att det låter fullt normalt men jag är å andra sidan kanske lite partisk

swec: 101:a!

Permalänk
Avstängd

jag lyckas inte sätta upp två rigar i min dator.

hur är det jag skall ställa in machine id? som jag gör nu så ställer jag in det i client.cfg. detta för att jag inte får fram denna valmöjlighet i settings.

någon som kan hjälpa? jobbigt att bara få ett felmeddelande som säger att denna redan körs.
skall jag skriva något annat i flaggan på rig2?

min dator är som nedan.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W