Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
jag lyckas inte sätta upp två rigar i min dator.

hur är det jag skall ställa in machine id? som jag gör nu så ställer jag in det i client.cfg. detta för att jag inte får fram denna valmöjlighet i settings.

någon som kan hjälpa? jobbigt att bara få ett felmeddelande som säger att denna redan körs.
skall jag skriva något annat i flaggan på rig2?

min dator är som nedan.

Vilken klient kör du med?

Kör du med den i konsol fönster så ska du :
Lägga en genväg till ditt FAH på tex skrivbordet.

Högerklicka på den och där hela gevägen står lägga direkt efter lägga till "-configonly"

Där kan du sedan göra dina inställningar.

Sedan ska du heller inte ha båda programmen i samma mapp.

för att sedan starta upp öppna genvägen igen och lägg till dom vanliga flaggorna igen.

Och allt detta om du har den icke grafiska då dvs

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem

wow några dagar bara och vi passerar plats 100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
jag lyckas inte sätta upp två rigar i min dator.

hur är det jag skall ställa in machine id? som jag gör nu så ställer jag in det i client.cfg. detta för att jag inte får fram denna valmöjlighet i settings.

någon som kan hjälpa? jobbigt att bara få ett felmeddelande som säger att denna redan körs.
skall jag skriva något annat i flaggan på rig2?

min dator är som nedan.

Ändra det under advanced settings när du kör config

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Det borde komma upp en nyhet på förstasidan när vi är bland top 100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Det borde komma upp en nyhet på förstasidan när vi är bland top 100

Japp, kanske det lockar fler att folda. Hoppas att inte folk som Foldar tänker, "jaha, men då är jag nöjd" och slutar .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
som jag gör nu så ställer jag in det i client.cfg.

om du har skrivit in det manuellt i filen så är sannolikheten hög att den är korrupt, client.cfg "funkar" nämligen inte på samma sätt som en vanlig text-fil, eventuellt måste installera om klienten så du har en ny och fräsch fil

Permalänk
Avstängd

cfg:n ser ut att klarat sig fint då den funkar när jag kör den ensam så där är inget problem iaf.
glömde tydligen säga att jag kör den grafiska ^^
kanske inte går att köra två av dom.

lade till flagga "-configonly" men det finns fortfarande inte som alternativ :,(
tror ni det funkar om jag kör rig två som textbaserad i stället?

Note: folding är kul.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

om du ändå funderar på konsol så kör isåfall på smp-klienten, eftersom du faktiskt har en dual-core så borde du få ut lite mer poäng den vägen, guide för att installera smp-klienten

testa gärna affinity changern för att eventuellt ytterligare öka din ppd

Permalänk
Avstängd

hmm körde igång smp-klienten men den bara skiter på sig hela tiden.

plus skall den köra fyra prosesser när jag bara har två kärnor?
hur vet jag om den jobbar (när jag inte får upp ett felmeddelande då)

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Re: Re: SMP Discless client USB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Aha du som är Dr.Fredrik
Såg att det var en ny lirare bland toppen hehe.

Tack för smickret! Jag gör mitt bästa för att köra ikapp dig, men det är inte lätt! Tyvärr verkar vi bara vara en tre fyra som producerar över 3000 poäng per dag i laget. Illa! Vad gör alla med quad-core processorer egentligen???

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII
Vad gör alla med quad-core processorer egentligen???

Spelar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
hmm körde igång smp-klienten men den bara skiter på sig hela tiden.

plus skall den köra fyra prosesser när jag bara har två kärnor?
hur vet jag om den jobbar (när jag inte får upp ett felmeddelande då)

vad menar du med att den skiter sig hela tiden?

ja smp kör ett fixerat antal processer, nämligen 4, att du har en dual-core kvittar

om du ser de fyra fah-processerna jobba 100% , beroende på vad du har valt i konfig:en såklart, så borde den funka

om du har programmet i aktivitetsfältet så är det bara att klicka på den och i fönstret borde du kunna se att den jobbar, det ser ut något i stil med:

[17:36:46] Completed 0 out of 500000 steps (0 percent)
[17:39:47] Timered checkpoint triggered.
[17:42:48] Timered checkpoint triggered.
[17:45:49] Timered checkpoint triggered.
[17:48:50] Timered checkpoint triggered.
[17:51:51] Timered checkpoint triggered.
[17:53:11] Writing local files
[17:53:11] Completed 5000 out of 500000 steps (1 percent)
[17:56:12] Timered checkpoint triggered.

osv

kör du den å andra sidan som service så kan du använda fahmon för att se vad som händer

Permalänk
Medlem

Haha, såg att jag var bland top 20 producers i laget. Det är bra med Quadar

Permalänk
Avstängd

fick den att funka nu strax innan jag stack till jobbet.
råkade visst ha en grafiska i bakgrunden plus att den funkade inte när jag hade affinity changern igång heller. stängde av den grafiska först och inget funkade sen stängde jag av affinity och då gick den igång.

skall färda min wu på den grafiska sen kör jag över till text då den var mycket snabbare och desutom inte bara körde på 50%.

tack för hjälpen ^^ nu vet jag att den, nu vet jag att den skall köra så många processer.

btw är ett val på 600meg minne ett bra val eller borde jag kört högre. (har 2 gig att ta av)

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Haha, såg att jag var bland top 20 producers i laget. Det är bra med Quadar

top 10 t o m

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
fick den att funka nu strax innan jag stack till jobbet.
råkade visst ha en grafiska i bakgrunden plus att den funkade inte när jag hade affinity changern igång heller. stängde av den grafiska först och inget funkade sen stängde jag av affinity och då gick den igång.

skall färda min wu på den grafiska sen kör jag över till text då den var mycket snabbare och desutom inte bara körde på 50%.

tack för hjälpen ^^ nu vet jag att den, nu vet jag att den skall köra så många processer.

btw är ett val på 600meg minne ett bra val eller borde jag kört högre. (har 2 gig att ta av)

skumt att affinity changern skulle skapa det problemet, jag tycker du först kör en wu utan den och sen kör en wu med den och om du har lust rapportera ppd-skillnaden till forumet, vore kul att veta för funka ska den

att den grafiska bara kör 50% är för att den bara nyttjar en cpu-kärna

kör på 2gb i konfig:en eftersom de wu:s du får delvis bestäms av denna parameter, mer minne = mer poänggivande wu:s, men var lugn, klienten använder i själva verket absolut max 768mb när den står och foldar

Permalänk
Avstängd

skulle gärna köra en wu med och en utan för att kunna rapportera ppd-skillnaden. men för det måste det gå att köra överhuvudtaget ^^

skall kolla igenom datorn lite nogare imorn då jag tror att jag har någon inställning som spökar i datorn.

har trots allt tweakat runt lite i den >.>;

min grafiska ligger och puttrar på 50% på vardera kärna. eller är det det som menas med att den bara använder en kärna?

lite borta när det kommer till 2+ kärnor och hur dessa används ^^;

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

funka ska det, men som alltid är fallet måste felet lokaliseras först

den grafiska foldar på max en kärna, så en dual core har två valmöjligheter: 2 grafiska/konsol (1/kärna) eller 1 smp (klarar fyra kärnor)

Permalänk
Medlem

Jag ser snarare detta för det mesta:

---
[22:38:49] - Error: work thread failure
[22:38:49] - Shutting down core
[22:38:49]
[22:38:49] Folding@home Core Shutdown: FILE_IO_ERROR
[22:38:49] Finalizing output
[22:38:54] CoreStatus = 7B (123)
[22:38:54] Client-core communications error: ERROR 0x7b
[22:38:54] Deleting current work unit & continuing...
---

---
[01:08:06] - Error: work thread failure
[01:08:06] - Shutting down core
[01:08:06]
[01:08:06] Folding@home Core Shutdown: FILE_IO_ERROR
[01:08:06] Finalizing output
[01:08:10] CoreStatus = 7B (123)
[01:08:10] Client-core communications error: ERROR 0x7b
[01:08:10] Deleting current work unit & continuing...
---

usch vad det går dåligt att folda. Får ju bara hälften av vad jag borde pga att den stannar hela tiden. Den stannar ofta när den ska börja på en ny WU eller om jag har stängt ner den med ctrl+c och sen startar den igen senare.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

har den alltid haft det beteendet? för i så fall kan man ju misstänka att datorn är ostabil, eftersom det är vad corestatus 7b bl a handlar om, fast 7b inträffar å andra sidan även om man gör som du, nämligen stannar och startar om klienten

jag hade också ett liknande problem när jag körde vmware, då stannade klienten alltid precis innan den skulle skicka iväg resultatet, men som tur var så var det bara att köra en ctrl+c å sen starta igen (med inte utan att göra en backup innan)
sen så kunde ubuntu/suse också hänga sig mitt i en wu vilket var mindre skoj, löste det genom att skippa vmware å köra smp med affinity changer, hittills funkar det över förväntan

kör du smp + affinity changer förresten MartinuZ? kommer ihåg att du frågade om ppd-boosting förra veckan eller kör du vmware? eller inget av de?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
gött, välkommen!

tycker iofs att det låter fullt normalt men jag är å andra sidan kanske lite partisk

swec: 101:a!

Gött att vi ligger på 101 plats
Snart så borde vi passera 100

Bra jobbat alla fortsätt så

Permalänk
Medlem

Riktigt dålig vecka för mig, misstänker att FAHmon ligger bakom (på något sätt) efter jag installerade den så har mina wu's kraschat lite när som,

BTW har vi någon bra admin som vi VET lägger upp Statistik och folding länken under nicket? Testatde PM'a en för länge sedan men har inte hänt något

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz

BTW har vi någon bra admin som vi VET lägger upp Statistik och folding länken under nicket? Testatde PM'a en för länge sedan men har inte hänt något

Jag kontaktade kanel för några dagar sen, då fixade han det snabbt.

http://www.sweclockers.com/forum/private.php?s=&action=newmes...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
Riktigt dålig vecka för mig, misstänker att FAHmon ligger bakom (på något sätt) efter jag installerade den så har mina wu's kraschat lite när som,

BTW har vi någon bra admin som vi VET lägger upp Statistik och folding länken under nicket? Testatde PM'a en för länge sedan men har inte hänt något

Dte heter inte Admin, det heter moderator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Dte heter inte Admin, det heter moderator

Kôss på dig!

Nu e det fixat i varje fall, kanel var duktigt snabb

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem

6 timmar kavr till top 100.

Vi är 16,536 poäng efter overclocking.dk. Runt 13:30 så borde mina ca 3500 poäng skickas. Spännande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
6 timmar kavr till top 100.

Vi är 16,536 poäng efter overclocking.dk. Runt 13:30 så borde mina ca 3500 poäng skickas. Spännande

mina 1750 skickas inom någon halvtimme :D.

Permalänk
Medlem

Ringde hem och bad tjejen sätta på VMware istället två smp som ligger på 91% vadera, borde bli klara inom ett par timmar här nu då

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
Ringde hem och bad tjejen sätta på VMware istället två smp som ligger på 91% vadera, borde bli klara inom ett par timmar här nu då

Gött gött
Så snart ramlar poängen in åt dig

Permalänk
Medlem

3 timmar och 8,264 poäng kvar