Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Avstängd

gah blev precis klar med en wu till. kollar jag på min stat så har jag gjort en wu men enligt min grafiska där hemma så har jag gjort 2 och påbörjat en ny.
o.0? anyone care to explain?

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
gah blev precis klar med en wu till. kollar jag på min stat så har jag gjort en wu men enligt min grafiska där hemma så har jag gjort 2 och påbörjat en ny.

hur många WUs har du/den klienten fått färdigt totalt sen den instalerades? 2? den håller nämligen räkningen på dom och på hur snabbt (andel av maxtid=performance fraction) du lämnar in dom

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd

o.0?
va? menar du att statistiken inte räknas på nätet? utan i min maskin?
hur är det med smp klienten då? den räknar inte något tycker jag.

har iaf lagt ner min grafiska nu och kör två smp (text) i stället.
laddade ner en ny smp men den vägrar funka så jag körde ner fah4 i stället och den funkar finfint utan några som helst problem

inga framtida problem att köra en version äldre klient va? bara hittat något om att datorn inte blir lika stabil om man gör annat under tiden.

Visa signatur

Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

Olika statistik på olika platser
Klienten kommer själv ihåg hur många WUs den har gjort och räknar ut hur snabbt (andel av maxtid) den blivit färdig men uppgifterna i ganomsnitt
detta genomsnitt (performance fraction) används vidd tilldelning av nya WUs så att snabbare levererande maskiner får större uppgifter
innan SMP-klienten så låg dom snabbaste (då moderna) P4orna på runt 0,96 (96% tid kvar till deadline) och under ett tag så "visste man" att det behövdes minst 0.94 för att få dom mest välbetalda WUs som likt dagens SMP gav dubbelt så mycket poäng (minst) som allt annat
(kommer inte ihåg längre, men tror dom var på 762p eller så)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle inte SMP-klienten bli inaktiv efter två månader eller så? För att det sedan skulle komma en nyare version så man kommer att bli tvungen att byta?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Skulle inte SMP-klienten bli inaktiv efter två månader eller så? För att det sedan skulle komma en nyare version så man kommer att bli tvungen att byta?

Den installerade klienten blir inaktiv efter 2 månader så man måste gå till deras sida för att se ifall det har kommit en ny uppdatering av klienten.
Detta betyder alltså inte att det kommer en ny klient varannan månad utan bara att man ska ladda ner den senaste (vilket oftast är den man redan har)

Permalänk
Medlem
Citat:

o.0?
har iaf lagt ner min grafiska nu och kör två smp (text) i stället.
laddade ner en ny smp men den vägrar funka så jag körde ner fah4 i stället och den funkar finfint utan några som helst problem

Men du behöver ju inte köra två SMP (om du har maskinen i sign). SMP är gjord för QuadCore och två SMP kan ge ett lyft i ppd om man har en Quad.

Eller menar du vanliga console?

Permalänk
Citat:

och kör två smp (text) i stället.

jag förstår inte riktigt vad du menar där
vilken version kör du, vilken var det du provade och vad var problemet?
på en dualcore så är det absolut ingen vits att prova med 2st smp-klienter

föråldrade beta klienter ska egentligen inte fungera, men gör dom det så... (tidsbegränsningen visar sig då rätt entydigt med ett meddelande om föråldrad klient och uppmaning att ladda ner ny... tror att den inte fick ladda ner WUs heller)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

den som ännu så länge funkat bäst är faktiskt fah4console (fahcore_82.exe, pmd core 1,03)

laddade ner en wu på båda consolerna och jobbar fram ca 1% på 9 min o.0? måste köra färdigt detta och se om den funkar...

anledning att jag kör två smp är att en bara kör på 50% max av cpu (50% på båda cores)

fick ett sånt (föråldrad wu) meddelande på min andra smp. fick ta bort work-mappen och några *.log filer sen gick den igång ingen. ^^

anyways. jag skall blåsa ut allt med folding ifrån datorn och göra om allt från start och även återställa några reg tweaks på datorn som spökar lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Är det någon som kör FAH6 med -SMP flaggan?
Får man samma WU´s som med SMP-klienten?

du menar konsol-klienten för windows? smp-flaggan har ingen betydelse i windows-klienten, däremot är den kritisk i linux-klienten

apropå det så kollade jag in installationsanvisningarna för linux smp-klient som du har skrivit på första sidan, måste man inte köra med smp-flaggan för att det ska funka? jag har nämligen för mig att jag var tvungen att köra med den när jag körde mina dubbla vmware-instanser av ubuntu/suse

Permalänk
Medlem

399 aktiva foldare. Är mer än dubbelt så många som för en månad sen. Och inget lag som är på väg ikapp oss längre.

Hur länge kommer den här toppningen att hålla? Börjar det att dö ut redan om en vecka (Jul mm)...

Permalänk
Medlem

la till en polare idag samt sa till en annan att han skulle skriva in vårt team på hans ps3a!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
399 aktiva foldare. Är mer än dubbelt så många som för en månad sen. Och inget lag som är på väg ikapp oss längre.

Hur länge kommer den här toppningen att hålla? Börjar det att dö ut redan om en vecka (Jul mm)...

399 aktiva foldare innebär i dagsläget en 15:e plats för swec på den listan (i världen!), vilket är skoj

jag tror (och hoppas) att det kommer att hålla sig på en stadigare nivå nu när vi faktiskt är topp 100, för nu finns det helt plötsligt en större orsak att försvara våran plats

å som vi klättrar nu så borde vi få anledning att försvara ännu mer åtråvärda placeringar i framtiden, heja Sverige!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
la till en polare idag samt sa till en annan att han skulle skriva in vårt team på hans ps3a!

starkt jobbat jag har försökt med en av mina polare också, men han är tyvärr lite envis, fast jag ska nog knäcka honom!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
starkt jobbat jag har försökt med en av mina polare också, men han är tyvärr lite envis, fast jag ska nog knäcka honom!

kämpa hårt.
om han inte ger sig så hota med att hälla is i sängen när han sover eller ännu värre doppa hans fingrar i ljumet vatten när han sover ^^ blir väldigt otrevliga överaskningar för den ovetande XD dock måste man bryta sig in för det :\

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

du menar konsol-klienten för windows? smp-flaggan har ingen betydelse i windows-klienten, däremot är den kritisk i linux-klienten

apropå det så kollade jag in installationsanvisningarna för linux smp-klient som du har skrivit på första sidan, måste man inte köra med smp-flaggan för att det ska funka? jag har nämligen för mig att jag var tvungen att köra med den när jag körde mina dubbla vmware-instanser av ubuntu/suse

Han menade nog den nya klienten, verision 6. Som ska kunna köra SMP om man lägger till -smp flaggan. Har dock inte testat det.

Permalänk

min SMP klient verkar inte gilla min bärbara datorns viloläge. Har datorn varit i viloläge så slutar SMP klienten att arbeta, allt ser ut o fungera inga felmedelande men den ligger på 0% CPU kraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes P
min SMP klient verkar inte gilla min bärbara datorns viloläge. Har datorn varit i viloläge så slutar SMP klienten att arbeta, allt ser ut o fungera inga felmedelande men den ligger på 0% CPU kraft

Stäng av viloläget då . Stäng däremot av skärmen.

Permalänk

jo asså viloläget går inte in automatiskt.... bara som idag när jag gick hemmifrån till bibloteket och slängde ner datorn i väskan och sen plocka upp den igen så varnade inte mjukvaran för att den stod still, vilket jag tycker är irriterande men bra o veta. Förlorade säkert en timme beräkning

Permalänk

hur funkar det om du bara kör den på batteri? (dvs innan viloläge)

bara så man säkert kollat om det är vilolägets eller batteridriftens "fel"

Visa signatur

Permalänk

Går att ställa in om den ska sluta folda när den bara går på batteri vilket jag inte gjort, så den foldar även i batteriläge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
hej alla swec foldare.
Har varit frånfarande ett tag men nu ska jag folda igen. Har några maskiner igång nu som foldar för teamet.
50 platsen kan vi väl ta till sommaren.

det låter som en bra plan

Permalänk
Medlem

Hur pas bra stämmer den beräknade PPDn i Fahmon med vad ni får i verkligheten?

Min fahmon visar ~5000PPD men jag har bara fått över 5000 en dag denna veckan, normalt ligger de runt 3500 (enligt EOC).

Permalänk
Medlem
Citat:

kämpa hårt.
om han inte ger sig så hota med att hälla is i sängen när han sover eller ännu värre doppa hans fingrar i ljumet vatten när han sover ^^ blir väldigt otrevliga överaskningar för den ovetande XD dock måste man bryta sig in för det :\

haha, ja det är ju en lösning, just nu skiljer det dock ca 20 mil mellan oss så jag får nog vänta tills jag kommer "hem" igen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Han menade nog den nya klienten, verision 6. Som ska kunna köra SMP om man lägger till -smp flaggan. Har dock inte testat det.

menar du beta-klienten? kollade på stanfords hemsida om smp-flaggan i samband med den (6.00 beta1) klienten, men hittade inget, var har du/ni hittat den informationen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes P

det är inte bara i ditt fall, smp-klienten gillar helt enkelt inte vänteläget, det enda man kan göra är att starta om klienten efteråt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Hur pas bra stämmer den beräknade PPDn i Fahmon med vad ni får i verkligheten?

Min fahmon visar ~5000PPD men jag har bara fått över 5000 en dag denna veckan, normalt ligger de runt 3500 (enligt EOC).

fahmon har 4 olika inställningar för att beräkna ppd, den inställningen som är på nu kan ju vara senaste bildrutan eller 3 senaste bildrutorna och med dina datorer kanske det stämmer bra, men har du inte på alla datorer 24/7 så blir det ju inte samma resultat som eoc visar, nämligen den effektiva ppd:n

Permalänk
Entusiast

<smyger in lite diskret>

Tjo!
Angående SMP-klienten under linux:
För att köra fler än en CPU/kärna behöver man lägga till -smp flaggan,man bör likaså välja dem större "work assignments", "big"

När man konfigurerar fah6 så dyker följande fråga upp:

-"Acceptable size of work assignment and work result packets (bigger units may have large memory demands) -- 'small' is <5MB, 'normal' is <10MB, and 'big' is >10MB (small/normal/big) [normal]?"

svara helt enkelt: big

Se länk för mer info:
http://folding.stanford.edu/English/FAQ-SMP#ntoc29

---

Jag själv har en gammal häck till webbserver som nu får jobba med "Foldings" 24/7 året om. Jag kommer också att ge min "speldator" detta uppdrag till och från.
Kommer eventuellt också att trycka in lite "Foldings" på jobbets datorer, då dem står på dygnet runt och inget gör i alla fall.

Självfallet med team 37451.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SysGhost

---

Jag själv har en gammal häck till webbserver som nu får jobba med "Foldings" 24/7 året om. Jag kommer också att ge min "speldator" detta uppdrag till och från.
Kommer eventuellt också att trycka in lite "Foldings" på jobbets datorer, då dem står på dygnet runt och inget gör i alla fall.

Självfallet med team 37451.

Nice med folding på 24/7 då kommer vi få mer poäng

Keep up the good work people

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm. Detta är grymt irriterande. Foldar på en annan burk också för tillfället, hade gjort klart nästan alla frames, och nu när jag tittade tillbaka hade alla dem försvunnit och ingen WU är gjord på den burken. Mina frames hade alltså försvunnit och nu har det börjat om från början.

=/

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

menar du beta-klienten? kollade på stanfords hemsida om smp-flaggan i samband med den (6.00 beta1) klienten, men hittade inget, var har du/ni hittat den informationen?

Det står under "What has changed?" på denna sida

edit: för mig så skiter sig SMP klienten varje gång jag har skickat in en WU så att jag måste installera om den, någon annan med det problemet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Foldar på en annan burk också för tillfället, hade gjort klart nästan alla frames, och nu när jag tittade tillbaka hade alla dem försvunnit och ingen WU är gjord på den burken. Mina frames hade alltså försvunnit och nu har det börjat om från början.

vad säger loggen? vilken klient är det? (gorde du något specielt i samband med djävulskapen?)

XaaR - min SMP funkar ok, men en rolig grej är hur gpu och smp-klienterna bestämmer prioriteten mellan sig... den som är senast igång (eller startar på en ny WU) roffar åt sig mer av cpun...
jo, det är sant - varje gång en gpu-wu påbörjas ökar den smp-tiderna ~10% genom att bara börja ta lite mer (~15%) på ena processorkärnan. Det vore ju helt lungt, om det inte innebar att den sänker ppd med 5-10% totalt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar på att installera linux och dualboota, går det samköra Windows och Linux SMP klienten på något sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det står under "What has changed?" på denna sida

haha, vad ouppmärksam jag är märkte inte att de hade separerat installeringsinstruktionerna från faq:en, tack tack

Citat:

Funderar på att installera linux och dualboota, går det samköra Windows och Linux SMP klienten på något sätt?

vmware skulle kunna vara en lösning, då kan du ju köra linux-operativet som ett fönster i windows