Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
en smp ger mellan 2000-2500ppd, två smp med affinity changern ger 3500-4000ppd, så visst är det skillnad (talar ur egen erfarenhet)

Jag körde 2 klienter ett litet tag och jag märkte ingen skillnad alls. Istället för 9m30s per procent på en WU tog det ca 19 minuter per procent på 2 WU's. Men sen blev det massa errors så jag lade ner det som sagt.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
Har du något lösenord på windows när du startar och går in på ditt konto?

kör du vista? Iså fall (länkar längre ner) prova kör install.bat som administratör. Alternativt inte installerade den i program mappen,

hittade detta

http://fahwiki.net/index.php/CoreStatus_codes#63

http://fahwiki.net/index.php/How_do_I_install_the_SMP_Console...

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
Jag körde 2 klienter ett litet tag och jag märkte ingen skillnad alls. Istället för 9m30s per procent på en WU tog det ca 19 minuter per procent på 2 WU's. Men sen blev det massa errors så jag lade ner det som sagt.

ok, låter ju skumt, har du testat vmware då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Vem är det här?

det är nabbo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nabbo
__problem__

angående den grafiska kunde du haft problem med antingen connection konfig:en, där du i princip ska välja no på alla inställningar som har något att göra med hur klienten ska ansluta till internet

det kan också varit så att du i konfig:en valde deadlineless wu:s (som inte finns längre) och då försöker den hämta sådana hela tiden, men misslyckas

sen angående smp-klienten, så tror jag att om du följer smp-guiden till punkt och pricka samt Insanewithmybody:stips (som ligger i guiden) så ska det funka

enligt den bild du visade på den grafiska så verkar det som du kör vista och då ska du inte behöva installera .net framework v2.0 för smp

men jag tror som donitz att du har rättighetsproblem, fast följer du guiden och speciellt Insanewithmybody:s inlägg så bör det som sagt fungera

Edit: fixade länkarna

Permalänk
Medlem

Så nu har jag fått igång 2 SMP + Affinity Changer på min Q66a. Nu återstår det bara att vänta och se hur många PPD man får.

En fråga bara, tjänar man något på att köra Affinity changer när man kör en SMP på en dualcore?

Permalänk
Medlem

ja, du tjänar ett par 100ppd med en smp på en dual-core, kör du däremot affinty changern på en en quad-core med en smp-klient tjänar du ingenting

Permalänk
Medlem

Okej, då ska jag försökta trycka in Affinity changern på mina två dual-core burkar också.

Permalänk

Just nu kör jag med den grafiska klienten.. men CPU-användningen ligger bara på 50%? Vad behövs ställas in för 100%?

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

antingen trycker du in en till grafisk klient, som utnyttjar din andra kärna i din dual-core, eller så kör du med smp-klienten som utnyttjar hela din dual-core på en och samma gång, samt ger dig högre ppd

förslagsvis så installerar du affinity changern också om du vill öka din ppd lite till

lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

ok, låter ju skumt, har du testat vmware då?

Jag har testat. Nu verkar det funka rätt okej med bara en SMPklient dock så jag tänker inte röra den nu

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

:(, missade en Deadline PGA att jag inte hade tillgång till internet nyss... Vad irriterande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
:(, missade en Deadline PGA att jag inte hade tillgång till internet nyss... Vad irriterande.

Det låter segt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
Jag har testat. Nu verkar det funka rätt okej med bara en SMPklient dock så jag tänker inte röra den nu

förstår exakt vad du menar när man pillat med det ett tag å sen helt plötsligt får det att fungera, utan att man ibland inte riktigt vet varför, så blir man lite försiktigt och helt enkelt låter det vara

för ändrar man något och det sen går snett undrar man varför man i hela världen skulle haft där å göra

Citat:

fast på eoc-stats såg det faktiskt ut som att du fick 1760 poäng eller foldar du med smp-klienten på en annan maskin också?

Permalänk
Medlem
Citat:

antingen trycker du in en till grafisk klient, som utnyttjar din andra kärna i din dual-core, eller så kör du med smp-klienten som utnyttjar hela din dual-core på en och samma gång, samt ger dig högre ppd

Men det går väl inte (som jag har skrivit förut) att köra två grafiska? Jag har försökt med inte lyckats ändra machineID på dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

fast på eoc-stats såg det faktiskt ut som att du fick 1760 poäng eller foldar du med smp-klienten på en annan maskin också?

Nej, men det är ju nice . iofs var jag bara två timmar sen med den, kanske den inte vart Dead på en gång?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Men det går väl inte (som jag har skrivit förut) att köra två grafiska? Jag har försökt med inte lyckats ändra machineID på dem.

provat att instalera grafisk klient och och sedan slänga in en konsolklient i samma mapp: ändra med -configonly ? borde gå...

men rätt lösning är snarare: byt till SMP-klient, nu, nej inte efter att WUn är färdig - nu!
med PPD-skillnaden så är det inte värt att vänta in den vanliga WUn ens!

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

SweClockers Folding har skjutit genom taket bara för att vi ligger på Top 100 nu ^^. 130 000 poäng igår bara . Rekordnoteringar. Det går mycket fortare mot Top 75 nu.

Permalänk

Själv försöker jag just nu se om jag kan få smp-klienten och gpu-klienten att samsas om min X2 på något fint sätt... som ger MER ppd än smp-klienten själv.
Det blir ingen quad-prestanda ut av den, men det är ändå kul att veta hur mycket man kan klämma ur.

I think I'm getting there...
(siffrorna är osäkra - skulle krävas en natt/försök för att se tider av mer än 2-3 frames, jag orkade inte vänta)

första försöket: smp+gpu+affinity-changer = 1060ppd (900+160), men kännbar seghet i windows (!)
andra försöket: smp (med eller utan aff-changer) = 980ppd
tredje försöket: smp på 80% +gpu, cpu-delning satt manuellt: gpu+ största smp-tråd på core0, övriga 3 smp-trådar på core1 = 960ppd (540+420)
fjärde försöket: som försök #3 men med smp på 100% = 1090ppd (760+330) och detta utan att windows känns segt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag menade givetivs två konsol-klienter när jag skrev två grafiska, för det är det jag kört på p4:an ett tag nu, men jag antar att han skulle frågat om det inte funkat, men ändå bra att du såg felet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
provat att instalera grafisk klient och och sedan slänga in en konsolklient i samma mapp: ändra med -configonly ? borde gå...

det skulla kunna funka

Citat:

men rätt lösning är snarare: byt till SMP-klient, nu, nej inte efter att WUn är färdig - nu!

absolut! men jag har en känsla av att Googlah valde den också, vem vill väl inte ha mer poäng? dock har han ännu bara lämnat in en wu, den 8/12 (343 poäng), så jag vet inte

Permalänk
Citat:

SweClockers Folding har skjutit genom taket bara för att vi ligger på Top 100 nu ^^. 130 000 poäng igår bara . Rekordnoteringar. Det går mycket fortare mot Top 75 nu.

Oj det var riktigt bra med poäng
Ja "snart" så når vi nästa milstolpe plats 75

Permalänk

med nuvarande fart så kommer vi köra om 7-8 lag till innan nyår... så gasa på lite...
vi vill ju se tvåsiffrigt :D:D:D

Visa signatur

Permalänk

Satte igång gammla servern hemma på o jobba lite samt kapat 3 datorer på jobbet får se om d blir något.

Permalänk
Medlem
Citat:

med nuvarande fart så kommer vi köra om 7-8 lag till innan nyår... så gasa på lite...
vi vill ju se tvåsiffrigt :D:D:D

förstod inte vad du menade med vi först, men nu såg jag! Frostyfog has joined the dark side!

kul att du försöker jaga lite ppd också, jag har slutat med det nu, för jag kom tilll den gränsen där jag märkte att jag förlorade mer poäng än vad jag vann

så nu kör jag dubbla smp som verkar funka över förväntan, första missödet idag bara, missade en p2653 wu på 90% för att datorn bestämde sig för att starta om, snacka om att man blir lack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThaBaZman
Satte igång gammla servern hemma på o jobba lite samt kapat 3 datorer på jobbet får se om d blir något.

that's the spirit!

Permalänk
Medlem

Är det en bugg eller är det verkligen bara Team XPS som hotar oss? isf så är det ju lungt, då kommer vi bli omkörda först om 3,7år

Permalänk
Medlem

Tja bättre sent än aldrig, jag joinade i natt med min PS3.
Tänkte dra mitt strå till stacken.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mute
Tja bättre sent än aldrig, jag joinade i natt med min PS3.

underbart med dom kompakta krutburkarna! fram för mer o fler!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det en bugg eller är det verkligen bara Team XPS som hotar oss? isf så är det ju lungt, då kommer vi bli omkörda först om 3,7år

Det är ingen bugg, sen vi fick över 100 000 PPD och mer aktiva användare drar vi ifrån alla .

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som kör FAH6 med -SMP flaggan?
Får man samma WU´s som med SMP-klienten?

Permalänk

För dom som undrade ang. F@Hs behov bandbredd/uppkoppling/trafik så kan jag säga att
resultatet av en SMP-uppgift (p2653 á 1760poäng, dvs stor) är 5,5MB stort
nerladdningen av ny WU av samma sort är 2,9MB

sitter man inte på uppringt modem så lär man inte märka den extra trafiken

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

För dom som undrade ang. F@Hs behov bandbredd/uppkoppling/trafik så kan jag säga att
resultatet av en SMP-uppgift (p2653 á 1760poäng, dvs stor) är 5,5MB stort
nerladdningen av ny WU av samma sort är 2,9MB

sitter man inte på uppringt modem så lär man inte märka den extra trafiken

skojar du? är det inte mer data än så? dock är jag imponerad över att man fördubblar den när man foldar ^^; visar att man gör en hel del jobb

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

hej alla swec foldare.
Har varit frånfarande ett tag men nu ska jag folda igen. Har några maskiner igång nu som foldar för teamet.
50 platsen kan vi väl ta till sommaren.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."