Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

kolla mitt svar till Davvan några svar uppåt, alltså att använda send-flaggan, hoppas det funkar

Tyvärr kan jag inte skriva något alls eftersom jag kör ifrån folding.iso som boot på VMw.

Fast det lägger jag ner nu utan ska bara köra på gamla hederliga sättet i windows 3520p åt helsike

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem

okej nu rullar det på alla datorer och jag funderar lite vad skillnaden är om jag som har en Core2Duo kör SMP clienten (Som jag förstått ska man använda 1 client av dessa och den använder båda kärnorna) eller om man som jag just nu använder 2x Vanliga Consoll clienter och "machine ID" 1 på ena och 2 på den andra då används mina båda kärnor till 100% också och jag kör med flaggan -local då.

Så vad är skillnaden om det nu är någon skillnad om jag kör 2 vanliga klienter för att använda båda kärnorna eller SMP klienten?

och är det någon skillnad i poäng mässigt? i WU eller fpp eller ppf eller va det nu var?

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem

Den stora skillnaden är poängen per WU som är högre om du kör SMP.

Nackdelen är att du bara har 4 dygn på dig att köra klart en SMP-WU. Så kör du bara några timmar dåochdå så riskerar du att hamna utanför dedline och WUn förfaller.

Permalänk
Medlem

Intressant projekt jag har missat. Har ordnat med några riggar så ska väll kunna bidra lite med

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge

Nackdelen är att du bara har 4 dygn på dig att köra klart en SMP-WU. Så kör du bara några timmar dåochdå så riskerar du att hamna utanför dedline och WUn förfaller.

0.0 VA bara 4 dygn på sig

OMG bästa jag kör på nu då
haft den i två dygn.. lite kört bara och är på 5%

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

drog precis hem mac-versionen. någon som vet hur man ser stats i den? det enda jag hittar är en ikon i systeminställningar och där ser man nada stats :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
0.0 VA bara 4 dygn på sig

OMG bästa jag kör på nu då
haft den i två dygn.. lite kört bara och är på 5%

Använd fahmon så får du koll på återstående tid och poäng etc. http://fahmon.net/

Permalänk
Medlem

Har ju en server som står på 24/7, kan man ju lägga in på den då.
Ska se om jag kommer ihåg det när jag kommer hem.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

kan man köra samma användare på två datorer eller måste jag köra med två användarnamn?

edit: lagt in det på två datorer nu. kör den grafiska på den bärbara på en kärna och det funkar bra.

Men jag drog ner och testade konsollversionen till den stationära och den får bara error "could not connect to workserver" Vad har jag gjort fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes P
kan man köra samma användare på två datorer eller måste jag köra med två användarnamn?

edit: lagt in det på två datorer nu. kör den grafiska på den bärbara på en kärna och det funkar bra.

Men jag drog ner och testade konsollversionen till den stationära och den får bara error "could not connect to workserver" Vad har jag gjort fel?

Använd inte "use Internet explorer settings", eller proxy. Jag gjorde misstaget att skriva yes på "use Internet Explorer settings" .

Ta SMP istället för konsolversionen, SMP ger dig betydligt mer poäng. Att köra SMP på den bärbara går utmärkt, jag kör min folding med laptop i sign. 5 WU-s och 9000 poäng redan ungefär ^^. En WU gjorde jag med Den grafiska, fick 156 poäng för den, en WU i SMP går lika fort som en WU i grafiska för mig men med SMP kan man utnyttja 100% av CPU samt att jag får 1750 poäng för varje WU nu istället ^^.

Permalänk

Jag testade smp versionen i veckan, jag kommer gå tillbaka till console versionen av två själ, båda rotar sig i att jag inte är hardcore-foldare (kör bara när jag ändå sitter vid datorn)

1. går inte riktigt att stänga av
2. De har mycket tajtare deadlines än vanliga, man måste ha på datorn mer än 3-5 timmar om dagen...

tänkte att det är fler än jag som inte är så hardcore

Permalänk
Medlem

Tänk om det vore sant...

Dom verkar ha en del problem http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=... hoppas att det rätar till sig vid updaten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänk om det vore sant...

http://img228.imageshack.us/img228/5525/tankomxu9.jpg

Dom verkar ha en del problem http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=... hoppas att det rätar till sig vid updaten...

Den har legat nere ett tag så nu kommer väl allting på en gång på nåt vis. Jämnar väl ut sig så småningom.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Nej det är inte "allt på en gång".. Det är alla WUn man tidigare gjort, aderade till sig själva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej det är inte "allt på en gång".. Det är alla WUn man tidigare gjort, aderade till sig själva.

Aja. Dom verkar ha fixat det nu iaf.

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

kolls längst ner till höger -138,xxx points vid 12pm.

Och av någon outgrundlig anledning ligger jag på 15:e plats (24h/avg)( som iofs är nice).
Sitter ju för sjutton på en e4300 som visserligen står på dygnet runt men ändå. Vad gör alla q6600 egentligen?

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux

Permalänk
Medlem

Nu kör min server som står på 24/7. 333Mhz P2a xD

Kommer nog uppgradera den till e2140 eller något tills vi får fiber, så kan den som är nu få vara router =).

Citat:

Vad gör alla q6600 egentligen?

sover...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det känns ju lagom ruttet å ha 4 dagar på sig om man inte kan ha på datorn 24/7 utan bara kan folda då å då =/
*suckar* då känns ju de lagom menningslöst om statestiken riskera att falla bort helt

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Aja. Dom verkar ha fixat det nu iaf.

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

kolls längst ner till höger -138,xxx points vid 12pm.

Och av någon outgrundlig anledning ligger jag på 15:e plats (24h/avg)( som iofs är nice).
Sitter ju för sjutton på en e4300 som visserligen står på dygnet runt men ändå. Vad gör alla q6600 egentligen?

Min q6600 väntar på nytt moderkort.
Detta är 5:e moderkortet den datorn har kasserat. Nästa moderkort tänker jag inte ens testa med samma nätagg (jag kan inte tänka att det kan vara något annat än nätagget som sänker alla mina moderkort).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
Tyvärr kan jag inte skriva något alls eftersom jag kör ifrån folding.iso som boot på VMw.

ja då är det ju lite smått svårt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
Fast det lägger jag ner nu utan ska bara köra på gamla hederliga sättet i windows 3520p åt helsike

been there, done that

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen66
och är det någon skillnad i poäng mässigt? i WU eller fpp eller ppf eller va det nu var?

ppd (points per day/poäng per dag)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0
Intressant projekt jag har missat. Har ordnat med några riggar så ska väll kunna bidra lite med

fint de!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
drog precis hem mac-versionen. någon som vet hur man ser stats i den? det enda jag hittar är en ikon i systeminställningar och där ser man nada stats :S

fahmon funkar ju även för os x, men har ingen support och kan va lite svår att få igång

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Har ju en server som står på 24/7, kan man ju lägga in på den då.
Ska se om jag kommer ihåg det när jag kommer hem.

hej Vansinne, tänkte bara påminna dig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes P

det går alldeles utmärkt att köra med samma användarnamn på hur många datorer som helst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Min q6600 väntar på nytt moderkort.
Detta är 5:e moderkortet den datorn har kasserat. Nästa moderkort tänker jag inte ens testa med samma nätagg (jag kan inte tänka att det kan vara något annat än nätagget som sänker alla mina moderkort).

Vad är det för moderkort du kör med egentligen? Skitkort för 400?
Ska datorn belastas hårt 24/7 så får man köpa stabila grejer vet du
Aja du vet säkert vad du sysslar med.

Gött att vi kommit upp på topp100.
Men är det inte lite märkligt att tråden ligger under ÖÄ? Om vi vill locka nya medlemmmar så borde väl alla kunna komma åt den? Svårt att hitta en naturlig placering dock

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Vad är det för moderkort du kör med egentligen? Skitkort för 400?
Ska datorn belastas hårt 24/7 så får man köpa stabila grejer vet du
Aja du vet säkert vad du sysslar med.

Gött att vi kommit upp på topp100.
Men är det inte lite märkligt att tråden ligger under ÖÄ? Om vi vill locka nya medlemmmar så borde väl alla kunna komma åt den? Svårt att hitta en naturlig placering dock

Du kan ju få listan över kort jag kört med, samtliga Asus.
P5N32-E SLI (680i)
P5K Deluxe (P35)
P5K Premium (P35)
P5E (X38)
P5KR (P35)

Nog för att P5KR är ett billigt kort för en dryg tusenlapp (som köptes för att testa grejerna med), men resten var i 2000:- klassen när de köptes.

Jag skulle vilja påstå att det är ganska bra val av moderkort som utan tvekan ska klara 24/7 med hög belastning.

Permalänk
Medlem
Citat:

P5N32-E SLI (680i)
P5K Deluxe (P35)
P5K Premium (P35)
P5E (X38)
P5KR (P35)

Nog för att P5KR är ett billigt kort för en dryg tusenlapp (som köptes för att testa grejerna med), men resten var i 2000:- klassen när de köptes.

Jag skulle vilja påstå att det är ganska bra val av moderkort som utan tvekan ska klara 24/7 med hög belastning.

Dom ska klara det utan problem. Måste vara nätagget som spökar som sagt.
Är dock helnöjd med min bräda som är otroligt stabil. Visserligen ingen extrem klock men känns som att den har mycket mer att ge. Rekomenderas.

Hoppas du och många fler får igång sina prollar så att vi kan fortsätta vår klättring mot top75!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

well började idag slänge in de i autostart så fort datorn går igång så donar man.
när kommer man med upp i statsen btw?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

P5N32-E SLI (680i)
P5K Deluxe (P35)
P5K Premium (P35)
P5E (X38)
P5KR (P35)

Inte bara mina ASUS kort som dör alltså xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
well började idag slänge in de i autostart så fort datorn går igång så donar man.
när kommer man med upp i statsen btw?

du kan ju köra den som service också, vad kör du med för klient förresten? kommer du folda mycket så kan du välja smp-klienten

vilken stats menar du?
om du menar på stanfords hemsida, så uppdaterar de nuförtiden varannan timme, så max två timmar efter din första wu är klar

om du menar titeln under ditt nick (som du iofs inte har just nu) så är det ca 3 timmar efter det att din första wu är klar

pm:a Kanel om du vill ha titeln

Permalänk
Medlem

Ok då vet ja!

liten fråga me, ang te "frames completed"
nu har ja 280/4000, är en WU klar när den kommit upp i 4000 eller hur är det?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Ok då vet ja!

liten fråga me, ang te "frames completed"
nu har ja 280/4000, är en WU klar när den kommit upp i 4000 eller hur är det?

Ja det stämmer.

BTW. Har nightflash lagt ner den extrema foldingen han körde med fram till i sommras helt eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm nu har ja 23s/frame, antar de är ganska anus?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

nu vet jag inte vilket projekt du kör, men 23s/frame för 4000 frames låter ganska normalt, typ ett dygn

men visst, det projektet du kör nu kanske bara ger 300-400 poäng, så ur ett poängperspektiv är det väl inte helt optimalt