Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Assassin's creed är nu officielt värdlens farligast spel, JÄSS!

http://www.metro.se/se/article/2007/12/05/13/5754-48/index.xm...

Men lol... då har de inte spelat ett visst spel på PSX'n.
Själv spelet var inte officiellt släppt för det var för brutalt men det gick att få tag på en beta version hehe. ^^

Men både Assassin's Creed och Uncharted är bara för underbara att köra på PS3'an, så vackra att titta på.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Assassin's creed är nu officielt värdlens farligast spel, JÄSS!

http://www.metro.se/se/article/2007/12/05/13/5754-48/index.xm...

Det räknas inte alls som ett av världens farligaste spel. Listan är gjord för att föräldrar inte skall köpa spel som är gjorda för "vuxna" till sina barn nu till jul. Därför är det bara nya spel med på listan.
Finns en tråd om detta också.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

"The list has been designed to help parents decide what games are appropriate for their children, just in case they can't see the massive 'M For Mature' rating on the box.

"There's an endless stream of new games that will never be suitable for children," said Rep. Betty McCollum. That's because adults like games too. "

Permalänk
Medlem

Mitt exemplar av SingStar PS3 skickades igår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ja, den vägrar kännas vid min nalle. (vilket är lite ironiskt då det är en S/E) :0

uhm.. men vad har det med saken att göra att du har konton exakt? men har du ställt in rippningsval och så är det inte mer att göra antar jag utom en omformaterng..

Det var konstigt det med,min PS3 samt Ipod är från USA :), dock har den nyaste iPod problem med att spela upp film via TVn med så det kanske är ipoden som spökar...

Angående Konton så har jag en "user" på PS3 för varje PSN konto jag har.
Alltså ett för USA och ett för Sverige.

Dock så kan jag inte lägga in saker på hårddisken via den "usern" som har det svenska PSN kontot på sig....

Extremt dumt då jag använder det kontot mer... Vill inte formatera nu, ska beställa denna http://webbshoppen.bai.se/default.asp?lProductId=14222 i Januari men det är då det, jag tycker det borde finnas en bättre lösning nu!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Någon som testat att lägga in något annat os än linux på en PS3a? För den länken som någon gjort såg jag. Jag menar menyn finns ju "install other os"

Permalänk
Medlem

man kan lägga in vilket os som helst på ps3an sålänge som det stödjer arkitekturen (det är vanligast att olika linux-distron stödjer den)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
man kan lägga in vilket os som helst på ps3an sålänge som det stödjer arkitekturen (det är vanligast att olika linux-distron stödjer den)

Finns det någon list eller något sätt man kan se detta?

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_for_PlayStation_3

det är nog bara linux i den listan dock.

man kan i vilket fall som inte få in windows eller mac os så det är väl endast linux som återstår som alternativ iaf.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Om jag installerar linux på mitt PS3 kommer jag att kunna spela mkv HD-filer? Vad finns det för nackdelar med detta? Kommer den att bli segare med tiden eller hur är det?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

hmm vet ej om de har fått igång mkv filer än.
det finns forum för ps3-distron av linux.
du kan ju kolla dom kanske.

men då det saknas stöd för grafik drivrutiner och 3d acceleration så kan det dröja ett tag. (har dock hört rykten om att någon har lyckats komma åt grafikprocessorn i ps3an via linux vilket skulle öppna upp för möjlig .mkv avkodning)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Låter som det är mycket jobb för inte just nånting

Permalänk

nått nytt om Home än?
tiden börjar ju ticka ner nu och ingen har ens nämt nått om Home än.
det där "6-7:e" som många yrade om stämde inte tydligen(alltså att betan skulle bli tillgänglig för alla i väntan på det riktiga spelet).
sony kommer få en helvetes massa arga personer emot sej om det nu inte kommer denna månad(vilket dom lovade,"november-december").

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nått nytt om Home än?
tiden börjar ju ticka ner nu och ingen har ens nämt nått om Home än.
det där "6-7:e" som många yrade om stämde inte tydligen(alltså att betan skulle bli tillgänglig för alla i väntan på det riktiga spelet).
sony kommer få en helvetes massa arga personer emot sej om det nu inte kommer denna månad(vilket dom lovade,"november-december").

Yep, när ska dom släppa in fler personer? Man kan verkligen undra. Det var November/December för några månader sen, men hur sent i December pratar vi om?

Permalänk
Medlem

Det utlovades väll även en Little Big Planet open (?) beta under december? Det är ja mer sugen på än nåt annat spel. GT5 o MGS4 kan slänga sig i väggen;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Det utlovades väll även en Little Big Planet open (?) beta under december? Det är ja mer sugen på än nåt annat spel. GT5 o MGS4 kan slänga sig i väggen;)

Yep. Man kan undra var den är också?
Det är bäst för Sony att inte göra folk förbannade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Yep. Man kan undra var den är också?
Det är bäst för Sony att inte göra folk förbannade.

Håller med, Man blir lite små sur... Men just LBP Betan är nog mer utvecklarnas "fel" om den inte kommer. Home är väll utvecklat av Sony själva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Håller med, Man blir lite små sur... Men just LBP Betan är nog mer utvecklarnas "fel" om den inte kommer. Home är väll utvecklat av Sony själva?

Jo, det är inte speciellt många som utvecklar Little Big Planet på MM.

Det utvecklas av SCEE (Studio Liverpool).

Permalänk
Inaktiv

Hur kan folk gnälla på kontrollerna i LAIR? de är underbara

Permalänk
Medlem

Har spelat igenom Uncharted demot 10+ ggr, fan vad skönt det är. Måste införskaffa det när jag får lite mer pengar.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

starter pack

Nån som vet vad som hänt med ps3 starter pack? Jag tycker att den är jätte prisvärd , fast nu verkar den itne finnas kvar längre? Jag samlade pengar för att köpa från webhallen och nu finns den inte på hemsidan längre.
Är det ingen som kommer sälja den mer ? :S

Visa signatur

the blessing's in the struggle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_for_PlayStation_3

det är nog bara linux i den listan dock.

man kan i vilket fall som inte få in windows eller mac os så det är väl endast linux som återstår som alternativ iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Om jag installerar linux på mitt PS3 kommer jag att kunna spela mkv HD-filer? Vad finns det för nackdelar med detta? Kommer den att bli segare med tiden eller hur är det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm vet ej om de har fått igång mkv filer än.
det finns forum för ps3-distron av linux.
du kan ju kolla dom kanske.

men då det saknas stöd för grafik drivrutiner och 3d acceleration så kan det dröja ett tag. (har dock hört rykten om att någon har lyckats komma åt grafikprocessorn i ps3an via linux vilket skulle öppna upp för möjlig .mkv avkodning)

MKV filer fungerar under PS3 GNU/Linux men det går väldigt slött pågrund av att xv behöver skrivas om så att den tar nytta av spu. Detta är nu på gång och det finns en konsolversion av ett omskrivet xv som hjälper litegrann.

http://psubuntu.com/2007/11/11/optimizing-video-playback-with...

edit:

Något som jag slogs av är att ljuddrivrutinen till PS3 kärnan (GNU/Linux) bara stödjer 2 kanaler. Tacka vet jag 360 som klarar att spela upp WMV-HD VC1 med 5.1 ljud.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Re: starter pack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eddah
Nån som vet vad som hänt med ps3 starter pack? Jag tycker att den är jätte prisvärd , fast nu verkar den itne finnas kvar längre? Jag samlade pengar för att köpa från webhallen och nu finns den inte på hemsidan längre.
Är det ingen som kommer sälja den mer ? :S

Starter packet innehöll 60Gigs PS3'an och den ska fasas ut och ersättas utav 40Gb PS3. Men tyvärr så finns det ingen start pack med 40Gigs PS3'an utan den säljs bara som den är.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

ngn mer som stör sig på avsaknandet av invertering i kane & lynch demot?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Vila i frid

Re: Re: starter pack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Starter packet innehöll 60Gigs PS3'an och den ska fasas ut och ersättas utav 40Gb PS3. Men tyvärr så finns det ingen start pack med 40Gigs PS3'an utan den säljs bara som den är.

Några rykten gällande huruvida en uppföljare till 60GB versionen skall komma, eller finns det inga planer alls på en PS3 med större hårddisk än 40GB?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: starter pack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Några rykten gällande huruvida en uppföljare till 60GB versionen skall komma, eller finns det inga planer alls på en PS3 med större hårddisk än 40GB?

80 Gb finns i USA men vad jag vet så finns de inga planer på att den skall komma hit. Förmodligen kommer endast 40Gigaren finnas nu under ett tag.

Permalänk

har sökt om home så att man nästan är helt slut i huvudet nu,men detta var det enda nyttiga jag kunde hitta :"We will still be opening in late November/early December for general beta testing. So, the commercial start of Home will be pushed out later, but you will still get the experience this year."
sagt utav den där phil harris.
alltså,denna månad ska man alltså kunna få testa det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
har sökt om home så att man nästan är helt slut i huvudet nu,men detta var det enda nyttiga jag kunde hitta :"We will still be opening in late November/early December for general beta testing. So, the commercial start of Home will be pushed out later, but you will still get the experience this year."
sagt utav den där phil harris.
alltså,denna månad ska man alltså kunna få testa det.

early December? Redan varit
Det känns som man inte kan lite på Sony mer.

Permalänk

mjo,men att dom inte har gått ut med att betan är försenad/inte bli av,det förstår jag inte.
dom brukar ju vara så bra på att break the news för folket.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
mjo,men att dom inte har gått ut med att betan är försenad/inte bli av,det förstår jag inte.
dom brukar ju vara så bra på att break the news för folket.

Jo, det är lite konstigt. Dom gick ut med att Home/Open (inte speciellt öppen) Beta innan det skulle lanseras. Denna gången har de inte gjort det.

Yep, det brukar dom vara. Man får hoppas på att dom säger något snart. Jävla Phil Harrison som försenar allt Aja, hellre att något kommer ut senare och har mindre buggar etc.

Beställde nyss Ratchet & Clank igen Avbeställde min beställning på PLAY.COM innan för att EverQuest II: Rise of Kunark skulle komma. En liten julklapp till mig Kommer iförsej stå att den är från mina föräldrar även när jag betalat den själv =p

Permalänk

ingen som vet om det kommer nått online rpg till ps3:an?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer