Avancerad bärbar dator från Toshiba

Permalänk
Melding Plague

Avancerad bärbar dator från Toshiba

Tillverkaren Toshiba har idag lanserat en bärbar dator i Tablet-PC-format som dels har en LED-belyst monitor samt en Touch-skärm. Storleken på monitorn är 12,1 tum och skärmen är vridbar 180 grader.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hmm.. touch ja, ser ut att vara en skärmvändare på den.

/ nahäpp, och Windows går inte och välja bort trots att man kan ändra det mesta annars..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

LED-belysning av skärm ger inte bättre återgivning av färger som det står i artikeln. Man får en energieffektivare skärmbelysning som inte avtar i styrka. Skärmtekniken är fortfarande den samma - LCD.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
LED-belysning av skärm ger inte bättre återgivning av färger som det står i artikeln. Man får en energieffektivare skärmbelysning som inte avtar i styrka. Skärmtekniken är fortfarande den samma - LCD.

Man får en högre konstrast..

Skulle dock vilja se bättre bildprocessorer.....Zzz

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Storleken på monitorn är 12,1 tum vilket gör att den med all rätt kan kallas Tablet-PC.

För att storleken på skärmen är det som bestämmer om det är en tablet eller inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoalaOfDoom
För att storleken på skärmen är det som bestämmer om det är en tablet eller inte?

Tänkte jag med, en Tablet-Pc är en viss design kan man säga. Man ska kunna vika ihop den som ett anteckningsblock. Touchscreen är ett måste för Tablet-Pc.

Men eftersom man är lat så orkar man ju inte visa en bild på att M700 också fungerar så ^^.

Permalänk
Medlem

LED-belysning, ja tackar. Hoppas fler tillverkare kommer loss med det snart. Nästa laptop blir en med LED.

Ush, det där skärmfästet ser ut att gå sönder vilken dag som hellst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
LED-belysning, ja tackar. Hoppas fler tillverkare kommer loss med det snart. Nästa laptop blir en med LED.

Ush, det där skärmfästet ser ut att gå sönder vilken dag som hellst.

Instämmer. LED åt folket!

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk

jag som är trött eller står det ingen vikt någonstans?

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSwede86
jag som är trött eller står det ingen vikt någonstans?

Från 1,99 kilo beroende på konfiguration.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epple
Från 1,99 kilo beroende på konfiguration.

Stod det inte att LED-displayen skulle göra den lätt?

Från 1,99Kg känns mycket för en 12,1" tycker jag. Min 12" X60s väger in på 1,2Kg (inte LED-display). Den har visserligen ingen cd-drive heller vilket plockar bort lite vikt. Men jag trodde att Toshiban skulle vara lättare än ~2Kg.

Permalänk
Medlem

är 2 kg jobbigt så borde man börja gymma. Bara produkten är liten och behändig så får den gärna väga mycket. Känns mer gediget.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

ser inte vad som är avancerat med denna dator, ser ut som en vanlig tablet-pc för mig men LED-upplyst skärm är ju trevligt för batteritiden antar jag...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

Äh, single-touch är sååå 90-talet. Vi vill ha multi-touch!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Multi touch

Är någon annan än apple som har denna new age touch ?