LCD Recension - LG L245WP-BN [56.k varning]

Permalänk
Medlem

Inlägg från en nöjd köpare...

Hej hej!

Har varit en "lurker" i denna tråd ett bra tag, och som en del andra här så bestämde jag mig att köpa denna LG-skärm efter att ha läst alla de förträffliga inläggen här. Hade en 21" Eizo F78 men blev lite trött på att den är så stor (ca 35kg) och dessutom har en liten fläkt som låter. Hade letat LÄÄÄÄÄNGE efter en 24" LCD med lågt input lag, och som ni vet är de ganska sällsynta :-(. Var inställd på att leva med en Samsung 245B innan jag snubblade över denna tråd av misstag.

Köpte skärmen från Webhallen för några veckor sen, och är hittills helnöjd (skärm från okt 2007). När jag beställde började det droppa in lite kommentarer om pixelfel och annat så då satt man ju lagom nervös och väntade. Målade upp skräckbilder med eviga returer o.s.v. o.s.v.

Men jag verkar ha haft lite flyt (och det händer f-nimej inte så ofta med elektronikprylar för min del ska ni veta :-D. Inga pixelfel, inget brummade, inget knäppande, ingen backlight bleed eller nåt sånt. Har jobbat lite med inställningarna enligt www.lagom.nl men inte lagt så mycket tid på det än, är dock ganska nöjd. Skulle gärna kalibrera skärmen men tycker det blir lite dyrt att köpa kalibreringsutrustning...

Det enda problemet är väl att mitt stackars (oc:ade i och för sig) X1900XT inte riktigt orkar med längre... och de fördömda 8800GT är ju försenade (o fördyrade). Jaja, livet är hårt men orättvist.

Spelandet funkar trots allt utmärkt med lite nerskruvade inställningar, och skärmen skalar ju fantastiskt bra till lite lägre upplösningar. Input lag märker jag inte alls av efter bytet från min Eizo, och det är ju väldigt skönt. BF2/PoE2 vill man inte drabbas av input lag i...

Förresten, om någon är intresserad av min Eizo F78 så hör av er.

Stort tack alltså till A.N.Doja o ni andra som bidragit med testning o kommentarer!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att svärtan ser lite lilaaktig ut mellan 10-100 i ljusstyrka. Någon som har en ide om hur man kan rätta till detta så att det ser mer ut som "svart"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoodFlow
Stort tack alltså till A.N.Doja o ni andra som bidragit med testning o kommentarer!

Tack själv. Skoj som attans att du fick en bra LCD utan pixelfel eller liknande. Vi har nog inte haft tur utan de andra som haft väldigt mycket otur tror jag. Några av mina vänner har också köpt denna LCD och de har inga problem förutom en av de som glagar på lite knäppande då och då.

Skoj, tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Jag tycker att svärtan ser lite lilaaktig ut mellan 10-100 i ljusstyrka. Någon som har en ide om hur man kan rätta till detta så att det ser mer ut som "svart"?

Hm, hur lyckas din skärm med det?
Det låter otroligt :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Jag tycker att svärtan ser lite lilaaktig ut mellan 10-100 i ljusstyrka. Någon som har en ide om hur man kan rätta till detta så att det ser mer ut som "svart"?

Köp en kalibrator: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/52631?opendocum...

Billigare blir det knappast och den gör det den skall.

http://www.google.com/search?q=PANTONE+HUEY+review&rls=com.mi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersj
Köp en kalibrator: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/52631?opendocum...

Billigare blir det knappast och den gör det den skall.

http://www.google.com/search?q=PANTONE+HUEY+review&rls=com.mi...

Är det enkelt för en nybörjare, då jag aldrig har kalibrerat en skärm förut? Om jag ska köpa det vill jag vara säker på att det blir bättre.

Permalänk
Medlem

Min skärm köpt Webhallen

s/n 711...
firmware 1.700

En svart död pixel

EDIT: Tog i lite hårdare denna gång när jag "gnuggade" runt den döda pixeln och efter en ca 3-5 sekunder försvann den - jejeje

Har lite problem med färgerna ska kolla på det när mitt nya gkort kommer...

/DaK

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dakhor
Min skärm köpt Webhallen

s/n 711...
firmware 1.700

En svart död pixel

/DaK

Hör du några knäppningar/knakningar i skärmen ? Jag fick ett sånt problem efter en vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fusion_200
Hör du några knäppningar/knakningar i skärmen ? Jag fick ett sånt problem efter en vecka.

Första dagen med skärmen återkommer med mer info efter jul...

Gick från en 17" CRT till denna - WoW

Har inte joxat mycket med skärmen än

/DaK

Permalänk

Det hade vart intressant och se hur många som har sköpt denna LCD och hur många som har problem faktskt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

A.N'doja: Nå som du har hatt denne L245WP-BN en stund og jeg ser pris nå er helt nede rundt 5300:- + frakt, er dette et bra kjøp mener du?

Jeg har nå en Samsung 226bw(en av de første som kom til sverige faktisk) men kom fram til at pixlene blir litt for store + at 'bigger is better'

Det som jeg funderer litt på er hvorfor disse skjermene har gått så fort ned i pris er det noe nytt på gang kanskje?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roosterx
A.N'doja: Nå som du har hatt denne L245WP-BN en stund og jeg ser pris nå er helt nede rundt 5300:- + frakt, er dette et bra kjøp mener du?

Jeg har nå en Samsung 226bw(en av de første som kom til sverige faktisk) men kom fram til at pixlene blir litt for store + at 'bigger is better'

Det som jeg funderer litt på er hvorfor disse skjermene har gått så fort ned i pris er det noe nytt på gang kanskje?

Den här skulle du kanske kolla in också...verkar sjysst....
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

precis fått hem min L245WP-BN.

första intrycket:

en förbannat stor skärm

brightness o contrast va tokhöga, lite skumma färger...jag har fortfarande inte lyckats kalibrera den helt rätt, men iaf lite bättre.

en väldigt snabb skärm, inget enormt inputlag som på min w2207h som ja skickade tillbaka. Lite tearing och ghosting finns fortfarande, men går att leva med.

Inga döda pixlar

Har ej hört den knäppa något än.

Är väldigt nöjd med skärmen so far!

Permalänk
Medlem

Wow, priserna sjunker verkligen toksnabbt på den här skärmen. Går att få för 5175:- nu.

Det enda som avhåller mig från att köpa skärmen genast är hoppet om att Eizo skall rea ut sina skärmar ännu billigare inom kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy
Wow, priserna sjunker verkligen toksnabbt på den här skärmen. Går att få för 5175:- nu.

Det enda som avhåller mig från att köpa skärmen genast är hoppet om att Eizo skall rea ut sina skärmar ännu billigare inom kort.

Ikke billigere enn dem er nå vel?

Dumt for meg da jeg bestilte en LG L245WP-BN fra datorbutiken.com i dag.. :/ Men man har vel öppet köp i fall om att..

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roosterx
Ikke billigere enn dem er nå vel?

Dumt for meg da jeg bestilte en LG L245WP-BN fra datorbutiken.com i dag.. :/ Men man har vel öppet köp i fall om att..

Det känns väl inte särskilt troligt att de kommer att bli billigare, men vem vet vad som sker under mellandagsrean? Hoppas kan man ju alltid.

Permalänk
Medlem

Skärmen kostar endast 5175:- på datorbutiken och är nu kategoriserat under "utförsäljning",
varför säljs den ut kan man undra?
Slutar den produceras? Kommer det en uppföljare från LG inom kort? Har datorbutiken en batch mindre perfekta skärmar? Är jag bara paranoid?

EDIT:
Hittade denna info hos datorbutiken angående varor kategoriserade under utförsäljning:

"Vanliga anledningar till att produkterna ligger här kan vara:
- Utgående modeller
- Varor vi fått tillbaka av kunder som ånger, som ej är i absolut nyskick
- Demoprodukter från mässor och utställningar
- Reparerade varor vi fått tillbaka av tillverkarna"

Man blir ju lite tveksam till köp då om det visar sig vara pga någon av de 3 sist nämnda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mpe0426
Skärmen kostar endast 5175:- på datorbutiken och är nu kategoriserat under "utförsäljning",
varför säljs den ut kan man undra?
Slutar den produceras? Kommer det en uppföljare från LG inom kort? Har datorbutiken en batch mindre perfekta skärmar? Är jag bara paranoid?

EDIT:
Hittade denna info hos datorbutiken angående varor kategoriserade under utförsäljning:

"Vanliga anledningar till att produkterna ligger här kan vara:
- Utgående modeller
- Varor vi fått tillbaka av kunder som ånger, som ej är i absolut nyskick
- Demoprodukter från mässor och utställningar
- Reparerade varor vi fått tillbaka av tillverkarna"

Man blir ju lite tveksam till köp då om det visar sig vara pga någon av de 3 sist nämnda

DET så jeg ikke før jeg bestilte, hmm kanskje man skulle avbestille før dem sender den hit, hva tror dere? :/

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Kopplat in min Gamecube till skärmen för att testa lite men det är riktigt kass bild och ingen färg, någon som har nåt tips/trix?

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Kopplat in min Gamecube till skärmen för att testa lite men det är riktigt kass bild och ingen färg, någon som har nåt tips/trix?

Det er vel verken component, VGA eller HDMI på ditt Gamecube?

Möjligens composite men det stödjer inte skärmen..

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roosterx
Det er vel verken component, VGA eller HDMI på ditt Gamecube?

Möjligens composite men det stödjer inte skärmen..

De 3 uttagen på skärmen är grön/blå/röd medans de från Gamecuben är vit/röd/gul, är inte det component? Jag får bild men den är svartvit och riktigt kass, jag är inte alls insatt i detta fick bara för mig att testa.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
De 3 uttagen på skärmen är grön/blå/röd medans de från Gamecuben är vit/röd/gul, är inte det component? Jag får bild men den är svartvit och riktigt kass, jag är inte alls insatt i detta fick bara för mig att testa.

Det gula stiftet på Gamecubens kabel är en kompositkabel, som skickar bild. De röda och vita sänder ljud. Köp en komponentkabel om du vill använda konsolen tillsammans med skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy
Det gula stiftet på Gamecubens kabel är en kompositkabel, som skickar bild. De röda och vita sänder ljud. Köp en komponentkabel om du vill använda konsolen tillsammans med skärmen.

En sån här, http://www.spelkontroll.se/gamecube-komponentkabel-original-p...? Få tag på en verkar inte vara det lättaste heller.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
En sån här, http://www.spelkontroll.se/gamecube-komponentkabel-original-p...? Få tag på en verkar inte vara det lättaste heller.

Yep, ser ut så.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Yep, ser ut så.

Som jag skrev i den andra tråden, lämnar tebax HP'n, får 3.3k. Är det värt och lägga till 2.7k och köpa denna 24"?

Vill gärna ha ett utlåtande från er som är ägare

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk

Haha nu ska jag skriva en "rolig" historia här angående LG:n.
Jag köpte den för ca 1 månad sen, och upptäckte med tiden att min hade pixelfel och hade för sig konstiga ljud som knäppningar och dylikt. Jag ringde först LG om dem säger att detta är helt onormalt och att jag ska få en ny men jag ska kontakta min återförsäljare som då var Komplett.se. Dem hänvisade mig sedan till Powermill som gör deras reperation för b.la. LG skärmar. Jag kollade runt här lite först också och upptäckte att andra hade detta problemet men t.ex. A.N'doja inte hade det och inte några andra heller vilket betydde att alla skärmar inte hade de problemet. Annars var skärmen helt okej gällande färger o.s.v.
Jag ringde Powermill och dem sa att dem kunde ta in den på reperation men jag ville inte vara utan skärm så jag väntade tills dem hade en ANNAN LG inne på deras lager som jag kunde få sålänge tills min var lagad. Dem sa att de skulle ta en vecka innan dem fick in den.
Två och en halv vecka går sen ringer jag dem och då svarar dem "Vi skickar en idag" (Detta var i Torsdags den 27:e). På fredagen anlände skärmen fint med postbud utanför dörren vilket var gött. Jag packade upp skärmen och såg att inga kablar var med eller något så antagligen har dem antingen skickat en ny (och tagit bort kablarna vafan man nu skulle göra det för) eller skickat en annan lagad skärm. När jag pluggar in den funkade allt perfekt tills....jag rörde brightness kontrollen och hela skärmen flickrade till och fick spel, jag hann knappt reagera på vad som hände, jag trodde de var min VGA kabel (jag hade kopplat denna till laptopen först). Så sedan provade jag på min stationära med HDMI-DVI adapter in till graffekortet. Samma problem där, skärmen flickrade till som fan redan från början och efter 15 sekunder stängde den av sig.
Nu får man inte ens en signal från skärmen.

Nu har jag allstå fått TVÅ fel exemplar i rad här, så snacka om att man är pissed och det är ju 5 röda dagar här nu vilket betyder att jag inte kan få kontakt med någon. Det är så jäkla tråkigt, så jag kommer tjata att jag ska få mina pengar tillbaka sen orkar jag inte klydda med denna skärmen mer. De blir och lägga till en 1500 kr och köpa Eizon så jag åtminstone kan sova gott om nätterna och inte hör någon som leker med plastbubblor.

Jag får se hur det går, ska ringa dem på onsdag och då ska de gå i snabb takt. Har 2 st 24 tummare här hemma och båda är tydligen defekta.
En sorlig dag för LG.

Till unisol: Jag vill inte förstöra ditt skärmköp nu, men jag säger detta här för att dela med mig av problemen jag haft med denna skärm.
Nu kan det vara så att jag har haft EXTREM otur eller så är det så att LG har väldigt variende kvalité på sina skärmar.
Vissa får bra, andra får skit.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Haha nu ska jag skriva en "rolig" historia här angående LG:n.
Jag köpte den för ca 1 månad sen, och upptäckte med tiden att min hade pixelfel och hade för sig konstiga ljud som knäppningar och dylikt. Jag ringde först LG om dem säger att detta är helt onormalt och att jag ska få en ny men jag ska kontakta min återförsäljare som då var Komplett.se. Dem hänvisade mig sedan till Powermill som gör deras reperation för b.la. LG skärmar. Jag kollade runt här lite först också och upptäckte att andra hade detta problemet men t.ex. A.N'doja inte hade det och inte några andra heller vilket betydde att alla skärmar inte hade de problemet. Annars var skärmen helt okej gällande färger o.s.v.
Jag ringde Powermill och dem sa att dem kunde ta in den på reperation men jag ville inte vara utan skärm så jag väntade tills dem hade en ANNAN LG inne på deras lager som jag kunde få sålänge tills min var lagad. Dem sa att de skulle ta en vecka innan dem fick in den.
Två och en halv vecka går sen ringer jag dem och då svarar dem "Vi skickar en idag" (Detta var i Torsdags den 27:e). På fredagen anlände skärmen fint med postbud utanför dörren vilket var gött. Jag packade upp skärmen och såg att inga kablar var med eller något så antagligen har dem antingen skickat en ny (och tagit bort kablarna vafan man nu skulle göra det för) eller skickat en annan lagad skärm. När jag pluggar in den funkade allt perfekt tills....jag rörde brightness kontrollen och hela skärmen flickrade till och fick spel, jag hann knappt reagera på vad som hände, jag trodde de var min VGA kabel (jag hade kopplat denna till laptopen först). Så sedan provade jag på min stationära med HDMI-DVI adapter in till graffekortet. Samma problem där, skärmen flickrade till som fan redan från början och efter 15 sekunder stängde den av sig.
Nu får man inte ens en signal från skärmen.

Nu har jag allstå fått TVÅ fel exemplar i rad här, så snacka om att man är pissed och det är ju 5 röda dagar här nu vilket betyder att jag inte kan få kontakt med någon. Det är så jäkla tråkigt, så jag kommer tjata att jag ska få mina pengar tillbaka sen orkar jag inte klydda med denna skärmen mer. De blir och lägga till en 1500 kr och köpa Eizon så jag åtminstone kan sova gott om nätterna och inte hör någon som leker med plastbubblor.

Jag får se hur det går, ska ringa dem på onsdag och då ska de gå i snabb takt. Har 2 st 24 tummare här hemma och båda är tydligen defekta.
En sorlig dag för LG.

Till unisol: Jag vill inte förstöra ditt skärmköp nu, men jag säger detta här för att dela med mig av problemen jag haft med denna skärm.
Nu kan det vara så att jag har haft EXTREM otur eller så är det så att LG har väldigt variende kvalité på sina skärmar.
Vissa får bra, andra får skit.

Ja jag var bara glad att jag kunde skicka tillbaka skärmen direkt på ångerrätten o få pengarna tillbaka.

Så nu ser det ut som Eizon är en enda alternativet bara synd att man inte köpte den från Inwarehouse när den var billig.

Helt otroligt att när man betalar så pass mycket att kvaliten inte är högre. Jag vill inte ha en massa surrande, knäppande eller knakande ljud. Jag vill ha en skärm som har ett fungerande 50hz läge i 1920x1200 som inte hoppar över frames i bilden. Rev 2 skärmen som jag hade lät ju också då det var mindre än 100% brightness dock inte lika mycket som Rev 1 skärmen gjorde.

Frågan man får ställa sig är ju om det ska vara så jäkla svårt att göra en skärm som uppfyller mina krav jag tycker iaf inte det. Jamena man får ju en 46" skärm för 9995:- då tycker man ju att om man är beredd att torska 6000:- på en 24" att det ska vara riktigt bra grejer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fusion_200
Ja jag var bara glad att jag kunde skicka tillbaka skärmen direkt på ångerrätten o få pengarna tillbaka.

Så nu ser det ut som Eizon är en enda alternativet bara synd att man inte köpte den från Inwarehouse när den var billig.

Helt otroligt att när man betalar så pass mycket att kvaliten inte är högre. Jag vill inte ha en massa surrande, knäppande eller knakande ljud. Jag vill ha en skärm som har ett fungerande 50hz läge i 1920x1200 som inte hoppar över frames i bilden. Rev 2 skärmen som jag hade lät ju också då det var mindre än 100% brightness dock inte lika mycket som Rev 1 skärmen gjorde.

Frågan man får ställa sig är ju om det ska vara så jäkla svårt att göra en skärm som uppfyller mina krav jag tycker iaf inte det. Jamena man får ju en 46" skärm för 9995:- då tycker man ju att om man är beredd att torska 6000:- på en 24" att det ska vara riktigt bra grejer.

Precis, det är bara synd att det inte är så det fungerar idag.
Har aldrig ägt en Eizo förr, men alla säger ju att det ska vara himmel jämfört med andra skärmar så får väl hoppas på det. Men inget mera LG här tyvärr.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Har hatt min LG L245WP-BN (Polen Juli) i et døgn og må si meg veldig fornøyd så langt, har fått stillt inn contrast, brightn. etc til der jeg er 95% fornøyd etter ca 15 minutters 'pillande'.

Jeg tenkte jeg skulle dele med meg mine instillinger så kanskje andre kan dele med seg sine? Iallefall så har jeg fått stille i nvidia control panel endel, så er vel tvilsomt man kan sammenligne med hva andre har i Ati control panel?!

Skjerm: sRGB og Brightness = 26

nvidia ctrl panel:
Br: 40
Contr: 30
Gamma: 50
blue brightness: 37

Forøvrig har jeg ikke sett noen døde pixels eller lign., det eneste som var litt merkelig var at skjermen hadde fingeravtrykk?! og dette etter at jeg sendte mail til datorbutiken.com for og forsikre meg om at skjermen var ny og ikke demo, gamle returer osv, forøvrig var alt plastet inn som det skulle og det så ikke ut til ha vært pakket ut og inn igjen av privatpersoner.

Kan også legge til at 'svart' er etter mitt syn ikke noe utsette på, ei heller har jeg noen clouding, back light bleeding eller lignende, det eneste som jeg kanskje har og utsette på er muligens innsynsvinkler som skuffer litt(uten at det vil få noen betydning for min del) men jeg ser det er et 'problem' med denne type av lcd display.

Til sammenligning av min gamle Samsung 226BW(første revisjoner som kom til Sverige) som var bra til være TN display med minimale backlightbleeding o.l. så angrer jeg ikke et sekund på oppgraderingen

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Hej. Är det någon som vet vad som gäller för "Zero Bright Pixel" policyn?

Jag har en L245WP som har en "död" pixel som lyser grått när skärmen visar en mörk bild (synligast vid svart bild), denna pixel ligger centralt på skärmen.
Har jag rätt att få den utbytt och ska jag kontakta LG eller prata med leverantören ang. utbyte av skärmen (komplett)?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Noen som vet vekt på skjerm uten fot, for bruke bordfester etc?!

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5