Komplett.se och leveranstider?

Permalänk

Komplett.se och leveranstider?

Tja alla, Beställde nytt system från komplett.se förra tisdagen(27e nov) och ALLA grejor fanns på lager. Fick ordern bekräftad direkt och förmodat sänddatum till 29e nov. Den 29e kl 16:52 släpptes grejorna för plock sen hände inget mer förens i fredags den 30e då grejorna fick statusen plockad och tänkte då att yes nu blir dom väl skickade då, men icke. Helgen gick och nu(3e dec) är klockan snart 15 och grejorna har fortfarande statusen plockad. Borde inte prylarna skickas nu idag då? Har fått uppfattningen om att komplett.se ska ha läskigt bra leveranstider eller var det förr? Sitter och är extremt sugen på att få hem mina prylar, hatar att vänta

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Det är jultider redan nu = längre plock/leveranstider. Men Komplett har haft mycke strul på lagret i somras/höstas, så det kan kanske ha dykt upp nu igen. i.o.m. julklappstider.

Jag beställde en del saker från Datorbutiken och Dustin&Home i torsdags vid 11.00 tiden. Dustins saker var framme på fredagen och Datorbutikens saker började plockas på fredagen, idag kan jag hämta ut dom.

Men som sagt så får man kallt räkna med minst 2-3 (har blivit veckor, förr om åren) extra dagar i juletider.

Permalänk

ok men räknat från torsdagen då så blir det 3 arbetsdagar i morrn, så hoppas verkligen grejorna kommer i morrn eller onsdag då. Man blir helt nojig av att vänta nästan så F5 knappen går varm på konto sidan

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Komplett.se

Hej!
Det här låter väldigt konstigt. Gör så att du sänder mig ett PM med ditt ordernummer, så kan jag kika på vad som skett med din order

Med vänlig hälsning
Jonas Grönbäck
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Komplett har lite konstiga angivelser på sin hemsida, jag har haft en order med status "plockas" i en vecka en gång. Lagom kul

Permalänk

lite OT i just denna tråd men ville inte starta en ny tråd, jag vågar inte, skall beställa en grej på komplett, det rör sig om rätt så billiga datominnen he
då tittade jag på fraktsätten o tyckte att 39 kr i frakt var bra för det lilla paketet men sen hittade jag detta

"Vi vill göra dig uppmärksam på att "Brev" som fraktalternativ inte är försäkrat under transport och heller inte går att spåra under leverans. Detta innebär att ersättning inte betalas ut vid försvunnet paket. Transporten sker på kundens risk. Detta är också anledningen till att vi endast erbjuder brevfrakt under en visst beställningsbelopp."

sen läser jag i KKöpL
Avlämnandet

6 § Varan är avlämnad när den har kommit i köparens besittning.

Risken för varan

8 § Om köparen bär risken för varan är han skyldig att betala varan även om den har förstörts, kommit bort, försämrats eller minskat genom en händelse som inte beror på säljaren.
Risken för varan går över på köparen när varan avlämnas.
Om öppet köp har avtalats och varan avlämnats, bär köparen risken för varan till dess den lämnas tillbaka.
____________

sen kollade jag snabbt i distansavtalslagen o hittade inget mer där om detta. jag kan ha missat nån ny bestämmelse för det var länge sen jag höll på med sånt här

EDIT: såg att jag glömt nämna det självklara, KköpL är tvingande

Detta går väl inte ihop eftersom varan inte kommer i min besittning förrän den hamnar i brevlådan? Dessutom köper man nån CD-skiva på typ CDON som då skickas med brev o den kommer bort så kommer ju inte de inta denna hållning som Komplett gör.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Komplett har fel och du rätt för det är solklart vad som gäller och det är vad KKL säger. Det har du ju redan kollat upp så beställ du lugnt hem paketet med transportsättet brev och kommer det bort så kontaktar du Komplett som får göra en omleverans eller betala tillbaks pengarna för det förlorade.

Kan nämna att jag köpte piratpatroner till min skrivare som levererades som brev och då jag inte köpt av det företaget tidigare så valde jag faktura som skickades med brevet vilket var tur för brevbäraren hade bara tryckt in paketet en bit in i brevlådeinkastet (bor i lgh) så vem som helst hade kunnat ta det men nu kom det ju fram så.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är tragiskt att så stora och väletablerade företag fösöker friskriva sig runt vad lagen säger. Illa.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Men du bor ju i Västerås, kjell finns där och dom tar hem varorna på ett par dagar, eller datacorner (?) dom ska ju ha dustins priser... fast om det är skitsnack vet jag ej.

Jultider eller ej, det var det inte för ett par månader sen... extrem väntetid så jag avbeställde.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

om jag vore deras bolagsjurist skulle jag säga åt dem att de måste bestämma hur mkt pengar de vill riskera med att skicka grejer per brev på posten och föreslå en gräns på ca 500 spänn eller så

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Offtopic!
Jag beställde en massa delar i lördags, nästan direkt stod det "bekreftad"
på alla produkter (dom fanns i lager).
Jag hade läst innan på hemsidan att : "Beställer du på helgen är paketet framme på tisdagen" Allting fanns i lager och jag beställde till Göteborgs hemtbutik. Nu (tisdag) står det fortfarande "bekräftad" på beställningen:(
De värsta av allt är att jag ska till lan på fredag, får verkligen hoppas att jag kan hemta ut dom på torsdag, annars är det kört

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Offtopic!
Jag beställde en massa delar i lördags, nästan direkt stod det "bekreftad"
på alla produkter (dom fanns i lager).
Jag hade läst innan på hemsidan att : "Beställer du på helgen är paketet framme på tisdagen" Allting fanns i lager och jag beställde till Göteborgs hemtbutik. Nu (tisdag) står det fortfarande "bekräftad" på beställningen:(
De värsta av allt är att jag ska till lan på fredag, får verkligen hoppas att jag kan hemta ut dom på torsdag, annars är det kört

Beställde själv grejer i Fredags kväll. Har inte kommit fram ännu, men komplett ska ha skickat dom i lördags/söndags.
Posten verkar dock ha fått spel eller nåt för inte har skiten kommit till något ställe för sortering. Någon mer som beställt i fredags/helgen och inte fått någon uppdatering vid kolli-sökning på postens hemsida?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rajjon
Beställde själv grejer i Fredags kväll. Har inte kommit fram ännu, men komplett ska ha skickat dom i lördags/söndags.
Posten verkar dock ha fått spel eller nåt för inte har skiten kommit till något ställe för sortering. Någon mer som beställt i fredags/helgen och inte fått någon uppdatering vid kolli-sökning på postens hemsida?

Jag förväntar mig inte någon direkt ansträngning från varken Komplett eller Posten under helger.

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RubberDucc
Komplett har lite konstiga angivelser på sin hemsida, jag har haft en order med status "plockas" i en vecka en gång. Lagom kul

Låt mig anta... din order är en på en "Komplett-PC"? Alltså en dator de bygger ihop och leverar färdigbyggd? Som du kunde konfigurera själv?

Permalänk
Medlem

Jag beställde delar i tisdags kväll förra veckan. Allt var i lager utom en sak som hade preliminär leverans ~300 st samma dag (tisdagen). Delarna skickades inte förrän lördag och jag har inte fått det ännu, trots att det är leverans till hämtbutik. D.v.s. inte postens fel.

Jag skickade ett vänligt mail och frågade varför min order inte var klar för att hämtas ännu samt hur lång tid till kommer det att ta? och fick svar: "Tyvärr har vi fått lite fördröjningar, kan inte ge dig något datum för uthämtning.".

Meeeh.

Permalänk

Jag beställde minnen till min nya rigg i söndags och de har ej kommit ännu. Det står att de va skcikade i måndags (17:e) och enligt Postens hemsida så sitter de fast i tullen i Norge.
Hur länge kan de vara fast där?

Visa signatur

| Q6600 G0 @ 3,4Ghz | Ultra Xtreme 120 | ASUS P5K Premium | 8800 GTS 512mb | Corsair Twinx 2x2gb PC6400 | 2.5TB SATA | Corsair HX620 | X-Fi Extreme Music | 20" BenQ | Lian-Li PC1000 |

Permalänk
Medlem

med julen snart så lär nog ett å annat paket fastna när posten har som mest att göra

Permalänk
Medlem

"Här är din försändelse:
27 dec kl 14:49
TollPost A/S Norge, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren"

Står det för mig när jag söker på mitt kolli id på postens hemsida. Har stått så ett tag nu. Ngn som har lust att förklara vad som menas?
Beställde från komplett 2007-12-26 10:02.

Skickar koplett/posten ut paket på helgen? Finns det chans att det kommer idag eller imorgon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av empty
"Här är din försändelse:
27 dec kl 14:49
TollPost A/S Norge, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren"

Står det för mig när jag söker på mitt kolli id på postens hemsida. Har stått så ett tag nu. Ngn som har lust att förklara vad som menas?
Beställde från komplett 2007-12-26 10:02.

Skickar koplett/posten ut paket på helgen? Finns det chans att det kommer idag eller imorgon?

Är samma sak för mig, beställde iförrgår och tidigt igår kom det upp att att dom mottagit elektronisk förhandsinformation.. skickade iväg ett mail till Komplett nu då jag börjar bli orolig för att paketet inte skall komma fram innan helgen.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX520W | Gigabyte P35C-DS3R | Q6600 G0 2.40GHz @ 3.20GHz | 4GB OCZ SLI PC6400 @ 800MHz | ASUS 8800GTS 512 MB | WD Caviar XL 500GB | Thermalright Ultra-120 Extreme + Noctua NF-S12-1200 120mm | Samsung SH-S203N SATA | LG L245WP-BN

Permalänk
Medlem

Jag beställde alla mina LAGERVAROR för en vecka sen, till en av deras hämtbutiker. Ingenting har kommit än, och ändå annonserar de ut "1 dags leveranstid". När jag ringer supporten är det ingen som vet någonting och jag får dåliga ursäkter bara.

"oj, ditt paket har visst inte kommit med"
"oj, dom har plockat ditt paket, men det ligger kvar i lagret"
"oj, det ligger visst i butiken nu men de har inte registrerat det så du kan inte ta ut det"

Jag vet inte vad ni tänker göra, men jag tänker definitivt sänka deras betyg, motiverat förstås, i diverse prisjämförelsesidor typ Prisjakt och Pricerunner. Jag råder er att göra detsamma. Om det är tillräckligt många som gör det kanske det påverkar affärerna och då kanske de gör något åt sina logistiska problem, alternativt slutar med sin falska marknadsföring.

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

Beställde minnen i mellandagarna. Gick på en dag.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett grafikkort, cpufläkt och ett moderkort den 6:e från komplett och allt var i lager. Grafikkortet och fläkten kom igår, vilka jag betalade fullt pris för att hämta ut, men inget moderkort fanns i lådan. Såg senare att ett till kolli skulle skickas, men det verkar inte som de har skickat den än, står bara att "TollPost A/S Norge, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren". Det var en fyndvara, undrar när det kommer. Svårt att bygga en dator utan moderkort har jag hört.

Men de andra sakerna kom ju fram snabbt, med tanke på att det har varit helg. Jobbigt dock att behöva betala postförskott för något som inte finns i paketet.

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Argon-
Jag beställde ett grafikkort, cpufläkt och ett moderkort den 6:e från komplett och allt var i lager. Grafikkortet och fläkten kom igår, vilka jag betalade fullt pris för att hämta ut, men inget moderkort fanns i lådan. Såg senare att ett till kolli skulle skickas, men det verkar inte som de har skickat den än, står bara att "TollPost A/S Norge, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren". Det var en fyndvara, undrar när det kommer. Svårt att bygga en dator utan moderkort har jag hört.

Men de andra sakerna kom ju fram snabbt, med tanke på att det har varit helg. Jobbigt dock att behöva betala postförskott för något som inte finns i paketet.

Det hade ju blivit dubbel postförskottsavgift om de hade haft separat betalning för de två kollina, jag antar att det är anledningen till att de gjort som de gjort.

Men det blir ju lite konstigt, det är helt klart.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

De hade tydligen problem med någon postterminal, så ca. 2000 paket har blivit försenade. Mitt moderkort kommer antagligen på måndag, kanske är flera av era paket som har utsatts för samma sak som mitt.

Visa signatur

Argon-

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft tur med Komplett förut så det är väl bara att bita i det sura äpplet den här gången.

Fick status skickad i torsdag med kollinummer, idag Lördag så syns fortfarande inte paketet på postens spårningssida och man blir ju lite orolig. Har iaf till helgen på mig att få hit grafikkortet, vill ju inte köra med integrerad grafik på lan

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk

Jag e väl sådär med leverans tiden. Jag beställde en dator där jag konfiguerade lite ihop själv. De satt ett preliminär datum på den 5 juni. (beställde 25 maj) Så okey, jag väntar. Nu är det den 4 juni och min order är fortfarande bara berkräftad, inte ens plockad.

I förrgår hade de t.om skjutit upp prel. datum till 16 juni.. för de inte hade chassit jag beställt på lagret. Jaha tänkte jag, så jävla lång tid!? O ringde upp dem.. visade sig att de hade ett exakt likadant chassi fast i annan färg på lager.. så jag bytte bara. Han sa sedan att han skulle fixa ordern så det började hända något innan helgen och att jag förmodligen skulle ha den efter helgen på måndag enligt första prel datumet. Tackar, äntligen tänkte jag.

Men, är inte förvånad.. de verkar inte ha börjat plocka den ännu så datorn nästa vecka lär jag väl inte se röken av heller. Jag har tålamod, inga problem.. men irriterande när de skjuts upp hela tiden och om man får ett datum då man ska ha den. -.....-

edit: fortf ej fått

Första och sista gången jag handlar via komplett. Får datorn 23/6 alltså ca en månad för att få en dator jag beställt. Aldrig igen

Permalänk

Måste bara säga att jag är imponerad av Kompletts leveranstider!
Beställde runt 22:30 i lördags kväll och idag kl 14 hämtade jag ut paketet
Mycket bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Tråden är gammal som gatan, men jaja, bra rubrik iaf!

Har komplett infört sista tid(stopptid) för beställning till 12:00 för leverans nästa vardag??

http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=delover...