Permalänk
Medlem

Liten update!

Har fixat en domän och ett namn på projektet nu.

Numera hittar ni chatten på http://www.wollibolli.se/beta.

Permalänk
Medlem

servern e ju neeere

Permalänk
Medlem

totoo: Nee? Teta igen.

Permalänk
Medlem

servern svarar inte står det....

Verkar väldigt instabilt... först kom jag inte åt servern (alltså webben så att säga)... sen kom jag åt den men fick ditt egna servererror... (använde opera).. sen tänkte jag att jag skulle testa i fx, och nu kommer jag inte in på webbplatsen alls, igen.

Permalänk

Jag kommer inte heller åt hemsidan.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

nu är servern uppe igen... verkar som vi hade problem med linan inatt...

edit:
bah.. å nu är den nere igen.. typiskt! får fixa när jag kommer hem.

Permalänk

Kanske inte ska dra upp en gammal tråd men servern fungerar ej.
skulle vart kul och titta hur den har blivit nu antar att den är klar sist jag titta var
det bara början

Visa signatur

Wiee!

Permalänk
Medlem

Jo, exakt.. Hur går det?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Väcker liv i min gamla tråd då. Projektet har legat lite på is ett bra tag nu. Men jag funderar på att kicka igång det igen...

Senaste versionen hittar här: Myslandet

Permalänk

Coolt, fast det verkar bugga om man väljer fisken. Fastnar bara i väggen typ

Permalänk
Medlem

Det har inte med fisken att göra. Lite buggar som jag sitter med nu, :).

Edit:
Nu ska en del av buggarna vara lösta hoppas jag. Hjälp gärna till att leta efter fler buggar. Sitter och planerar för nästa version som kommer att innebära en ny kärna b.la...

Kända buggar:
- Ibland får två eller flera användare samma id och kontrollerar samma figur.
- Random timeout på servern for no reason what so ever...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superchu
Väcker liv i min gamla tråd då. Projektet har legat lite på is ett bra tag nu. Men jag funderar på att kicka igång det igen...

Senaste versionen hittar här: Myslandet

"Webbsidan kan inte visas"

Darn it! Jag som ville se resultatet...

Visa signatur

Diskett.

Permalänk
Medlem

Försök igen... servern var nere i natt ;).

Har påbörjat nya versionen nu också.. får väl se när jag släpper den, men den blir rätt mycket
stabilare iaf,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superchu
Försök igen... servern var nere i natt ;).

Jag är riktigt imponerad lär jag säga!
Toppklass! Helt otroligt snyggt!

Visa signatur

Diskett.

Permalänk

Jag saknar en lista på vad folk säger, om man missar någonting, annars skulle jag säga att du har gjort ett bra jobb

Permalänk

"Anslutningen avbröts"

Permalänk
Medlem

Jag hatar att bumpa trådar, men jag är verkligen nyfiken.
Skulle man kunna få se en liten titt?
Hur likt dobedo är det?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

skulle gärna också vela se lite

Permalänk
Musikälskare

Den verkar nere här med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jahopp, får väl avlägga en lägesrapport dårå :).

Jag har väldigt lite tid att lägga på detta projektet men följande håller på att fixas:
- Hela projektet skrivs om från grunden
- Stöd för att göra egna rum
- Registrering/medlemskap
- Ny server
- Massa annat smått och gott

Tills detta är fixat så ligger servern nere - men jag lovar att släppa en beta så fort jag har något vettigt färdigt, håll ut!

Permalänk
Medlem

Hoppas du släpper den som open source <3

Permalänk
Medlem

skönt att höra, blir kul att få se resultatet. Var lite rädd för att du hade lagt ner projektet helt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 | GTX 1650 | DDR4 32GB

Permalänk
Medlem

Hur går det för projektet? Är det helt lagt på is? Om du inte har tid osv att fortsätta eller vill, har du möjligheten att ge en koden så man kan fortsätta?
Om du fortfarande håller på, får man se en beta?

Jag var en gång i tiden en redig dobedofreak, så detta är guld i mina ögon.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Jo, jag satt också en del vid DoBeDo när jag var mindre, och det var ju sjukt kul. Vore kul om någonting hände här

Permalänk
Medlem

Projektet ligger på is på obestämd framtid eftersom jag helt enkelt inte har tid. Tyvärr :(.

Permalänk

DoBeDo

Jag saknar dobedo så jävla mycket!
satt dagarna i ända med det. det var riktigt skoj!
läste hela tråden och blev helt tårögd när jag såg länkarna till screenshotsen!
fan vad sorgligt det var när det gick i konkurs.

Kan du inte återuppta projektet?
Och varför har ingen annan gjort något liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superchu
Projektet ligger på is på obestämd framtid eftersom jag helt enkelt inte har tid. Tyvärr :(.

Superchu, näämen kom igen nu! Du har ju all backup här nu!

Vill minnas att jag blev dobedo's vicecheriff sådär 3 månader innan det lades ner. Fick mina efterlängtade handbojor! Var väl vid tillfället kanske 13 år

Citat:

Ursprungligen inskrivet av josse12345
Jag saknar dobedo så jävla mycket!
satt dagarna i ända med det. det var riktigt skoj!
läste hela tråden och blev helt tårögd när jag såg länkarna till screenshotsen!
fan vad sorgligt det var när det gick i konkurs.

Kan du inte återuppta projektet?
Och varför har ingen annan gjort något liknande?

Anledningen är förmodligen,
i början av 2000 så var detta något nytt, något spännande.. men det visade sig inte gå i den utvecklingsgraden man hade hoppats på. jag tror inte att något nytt dobedo hade fått någon större verkan idag, eftersom det redan finns liknande fast helt och hållet 3dimensionella. Hippohotell, där pixelgrafik används, och sedan finns det där, vad heter det? Other life eller något sånt, där man är en karaktär i en 3dimensionell värld.

Med en tår i ögat tror jag ijnte att något som dobedo skulle kunna slå igenom, det enda settet vore att återförena de flitiga dobedoanvändarna från 2000, men förmodligen är de flesta en bra bit över 20 idag, och har förmodligen börjat stadga sig med jobb, fru, barn etc.

Permalänk
Medlem

Dobedo var stort på sin tid och hade budget för att annonsera i Londons tunnelbana och reklam i svensk TV med stöd från riskkapitalbolag. Men det verkar nästan helt bortglömt idag. Flera av dess konkurrenter överlevde, som nämnts: habbohotell. De hittade sätt att finansiera sin tjänst, som om dobedo använt dessa så skulle den kanske ha överlevt. Det blev nästan lite för svulstigt. Kanske skulle de ha låtit användarna framträda mer för att skapa innehållet och formen av webbtjänsten.

Dess icke-realism gör att den attraherar till fantasi och lek, ett utrymme utanför de realismbetonade världarna. Där låg dess attraktion. Kanske skulle en ny version lägga mer fokus på att låta det bli ett mer öppet projekt och behålla sagokaraktären. För det vore kul om det blev något användbart resultat, som kunde utvecklas.

Jag har tidigare varit med om att försöka återskapa Dobedo. Så jag har en hel del bilder, text och kod från de två versionerna.

Permalänk
Medlem

Kan man få se screenshotsen?
Vore kul att få återskapa lite iallafall, dobedo var ju dobedo pågrund av alla saker

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

vill gärna se också

Visa signatur

EP45-DS3P | Quad 6600 @ 3.0 GHz | 4gb DDR2 | HD4850 512mb | Thermalright Ultra-120 Extreme | 1,5TB |