Permalänk
Medlem

Var hittar jag 10" rackskåp / stativ?

Har letat runt på ett otal internetbutiker för att hitta ett rackskåp eller stativ för 10"-paneler, gärna ett som går att hänga på väggen. Finns det någon vänlig själ som har bra koll på var jag kan hitta sådana till ett humant pris?

Jag har köpt ett 19" väggstativ, men det verkar bli svårt att få till det där jag har tänkt att det ska sitta, därav dilemmat.

Permalänk
Medlem

Kjell & Company har haft. Kan vara värt att kontakta dom, kanske finns någon som minns och kan tipsa om källa.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Rittal har garanterat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har hittat ett skåp på www.elbutik.se som kan funka.

Dessutom verkar Elko ha 10"-skåp (Elko Home miniskåp), frågan är bara var i Stockholmstrakten jag hittar en butik som kan ha det i sitt sortiment. Finns det någon stor elbutik för konsumenter i Storstockholm (elbutiker är inte min gebit riktigt)?

Jag ska kolla upp Rittal också, Kjelle har jag kikat på och de verkar inte ha 10"-skåp i sitt sortiment, dock har de patchpaneler för 10".

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack Hiker, tyvärr har skåpet utgått ur sortimentet.

EDIT: Har nu varit och kikat in i mitt blivande nya hem och anledningen till att det var svårt för elektrikern att få dit ett 19-tumsrack beror på att en garderob hamnar i vägen (jag har tänkt ha patchpanelen inne i en skjutdörrsgarderob). Nätverket terminerar ca 15 cm ovanför "innergarderoben" innanför skjutdörrarna, så även ett 10"-skåp får problem med att få plats.

Jag löser det tillfälligt med en sådan här så får jag se vad för en lösning det blir i framtiden. Router mm ställer jag ovanpå garderoben.