Öppettider under mellandagarna, OnOff m.fl.?

Permalänk
Medlem

Öppettider under mellandagarna, OnOff m.fl.?

Är det någon som känner till de stora butikernas öppettider under mellandagarna?

Det jag är mest intresserad att få reda på är öppettiderna för OnOff, speciellt ifall de har öppet imorgon tisdag, 25/12. (Främst butikerna i Uppsala och Stockholm). Är det någon som sett/läst detta någonstans?

Permalänk
Hedersmedlem

På denna länk kan du se alla öppetider för OnOff

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vPictures/julen2007/$...

De flesta verkar ha öppet 10-19 juldagen.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
På denna länk kan du se alla öppetider för OnOff

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vPictures/julen2007/$...

De flesta verkar ha öppet 10-19 juldagen.

/B

Tack så mycket. Jag letade runt som en tok efter öppettiderna på deras hemsida men hittade dem inte. Jag måste se dåligt.

Permalänk
Medlem

Börjar mellandags rean redan imon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Börjar mellandags rean redan imon?

SIBAs Mellandagsrea börjar imorrn och Elgigantens samt PC Citys börjar den 26:e. OnOff är jag osäker på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
OnOff är jag osäker på.

Juldagen enligt tips tidigare i tråden samt på deras hemsida.

Permalänk

Innan ni handlar på dessa såkallade "mellandagsrea" priserna, kolla på prisjakt innan.

För jag hittade flertal produkter som Siba utannonserade som "mellandagsrea", för samma pris hoss andra butiker eller till och med billigare, som för övrigt inte ens har någon rea. Då räknar jag inte butiker som hamnar högst upp på prisjakt och är helt okända, utan dom mer seriösa, som webhallen,dustinhome osv.

Mellandagsrea är ett riktigt skämt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av truebounce
För jag hittade flertal produkter som Siba utannonserade som "mellandagsrea", för samma pris hoss andra butiker eller till och med billigare, som för övrigt inte ens har någon rea. Då räknar jag inte butiker som hamnar högst upp på prisjakt och är helt okända, utan dom mer seriösa, som webhallen,dustinhome osv.

Mellandagsrea är ett riktigt skämt.

Håller med om att mellandagsrean är ett stort skämt.

En rolig sak som jag såg i dag på Backaplan i Göteborg. Utanför SIBA ringlade det köer för att komma in i butiken. Oj, oj, har jag missat någonting i reklambladet, tänkte jag. Klockan var då ca 11.00. Gick förbi SIBA igen vid 12.00 och det var fortfarande köer. Slutligen gick jag förbi SIBA vid 14.00 och tro det eller ej, det var fortfarande köer utanför butiken.

Väl hemma kollade jag igenom reklambladet, men kunde inte hitta någon vara som skulle få folk att vallfärda till den skitbutiken. Förmodligen var det någon typ av TV, men av vad jag kunde utläsa i reklambladet var det ingenting som var särskilt billigt. Någon här kanske vet?

Det roliga var att OnOff på Backaplan var nästan öde. Så nog måste det ha varit någonting som gjorde att folk åkte till SIBA.

Brorsan köpte ett platt tangentbord med sladd från Logitech för 199 kr - på OnOff. Vem sjutton köar för att få komma in i en butik? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Håller med om att mellandagsrean är ett stort skämt.

En rolig sak som jag såg i dag på Backaplan i Göteborg. Utanför SIBA ringlade det köer för att komma in i butiken. Oj, oj, har jag missat någonting i reklambladet, tänkte jag. Klockan var då ca 11.00. Gick förbi SIBA igen vid 12.00 och det var fortfarande köer. Slutligen gick jag förbi SIBA vid 14.00 och tro det eller ej, det var fortfarande köer utanför butiken.

Väl hemma kollade jag igenom reklambladet, men kunde inte hitta någon vara som skulle få folk att vallfärda till den skitbutiken. Förmodligen var det någon typ av TV, men av vad jag kunde utläsa i reklambladet var det ingenting som var särskilt billigt. Någon här kanske vet?

Det roliga var att OnOff på Backaplan var nästan öde. Så nog måste det ha varit någonting som gjorde att folk åkte till SIBA.

Brorsan köpte ett platt tangentbord med sladd från Logitech för 199 kr - på OnOff. Vem sjutton köar för att få komma in i en butik? :/

Precis, mellandagsreaär ett sätt för butikerna att bli av med restlager och folk luras att det är billigt, för så var det alltid förr.

När det gäller Siba var det väl egentligen bara Panasonic TH42PX70E för 9990:- som var billigt.

El-giganten/PC City lockar med Toshiba HD-E1 och 5 st HD-DVD filmer för 1990:- vilket är billigt. Men eftersom den har ett par år på nacken kommer det nog en ny så det handlar om att sälja av "gammalt".

Permalänk
Medlem

Ja finns väl ett par "klipp" men merparten är ju ingen större skillnad på eller hoppas de bara att folk köper produkt x istället för lite mer när produkt Y har tagit slut.

Canon Ixus 70 på EG för 1490:- var rätt billigt de med.

Permalänk

Mediamarkt hade nån full-hd 42 " Finlux tv för 10 loppor som deras "heta" mellandagserbjudande. Stackars satar som går på den niten.

Mellandagsrean i elektronikbutikerna håller jag mig undan. På sin höjd sparar man in en hundring och det är det inte värd när man får boxa sig fram i butikerna en timme eller två.

Permalänk
Avstängd

Hehe, mellandags rea.. köpmännens största skämt

Kanske julpynten är billigast.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

fanns ju någon artikel i en tidning om just mellandags rean för ett par år sen där dom kollade priser innan jul och efter.
vissa priser hade tom höjt till "rean" haha.

sen lockar dom folk med 42 lcd full HD för endast 4995kr så länge lagret räcker. fast dom glömmer att säga att lagret endast är på 3 st haha. då lockas folk dit och köper något annat när dom ändå är där!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag sparade 1500 kr på en dator

men håller med om att det är skit om man inte jämför priserna föst. Tex jag köpte en kamera innan jul för 1600. Men på expert på mellandagsrean kostade den 2000 och det var tydligen super billigt

Permalänk
Avstängd

dock så är inte alltid mellandagsrean fejk osv, köpte den där kamerna från dustinhome benq för 500kr där den egentligen kostar 1800(enligt prisjakt), det finns vissa bra klipp man kan göra ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Precis, mellandagsreaär ett sätt för butikerna att bli av med restlager och folk luras att det är billigt, för så var det alltid förr.

När det gäller Siba var det väl egentligen bara Panasonic TH42PX70E för 9990:- som var billigt.

El-giganten/PC City lockar med Toshiba HD-E1 och 5 st HD-DVD filmer för 1990:- vilket är billigt. Men eftersom den har ett par år på nacken kommer det nog en ny så det handlar om att sälja av "gammalt".

1990 för HD-DVD spelare, känns lite som att köpa grisen i säcken.. vad gör man med eländet när det inte kommer några nya filmer?

Permalänk
Medlem

ahh positiva klubben har talat, tycker att det finns riktigt schyssta priser om man tar sig tid och letar lite.
Sen är det ju klart att butikerna kör en snorbillig lockvara, den är ju till för att som det låter locka till sig folk, inget konstigt med det.

Och till er som gnäller om dålig tillgång, ni kunde kanske ha hjälp mig på lagret dagarna innan jul =), aldrig sett så mycker prylar i hela mitt liv (nu talar jag bara för den kedjan som jag jobbar på)

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Avstängd

Tråden är precis 1år gammalt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Tråden är precis 1år gammalt

haha, det missade jag helt undrade varför det togs upp HD-DVD och att 9990 var ett bra pris på PX70. haha.