Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spela Starcraft på Battle.net, två personer på samma nätverk = lag, hur fixa?

Permalänk
Medlem

Spela Starcraft på Battle.net, två personer på samma nätverk = lag, hur fixa?

Försöker spela Starcraft med en av mina vänner och vi sitter på ett LAN, bakom samma router, vilket orsakar en hel del lagg när vi kommer in i samma spel på Battle.net. Detta kan givetvis lösas genom att endast spela mot varandra över nätverket, men vi vill väldigt gärna spela på internet. Portar är forwardade i routern och google vill inte hjälpa oss så all hjälp uppskattas.

Edit: ytterligare googlande leder mig till uppfattningen att detta är omöjligt bakom vissa routrar, och möjligt bakom andra.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Kan man inte köra lokalt udp?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

hade samma problem. lyckades inte lösa de

Permalänk

Behövde du göra något med routern för att båda skulle kunna spela? Jag kan inte ens logga in på battlenet från två datorer samtidigt genom samma router via samma ADSL.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?