Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Yes, Sir! Men nu finns den tydligen till det sjuka priset 6.244!
http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1246863

Haha no way !
Hoppas de inte är någon tabbe, då klipper jag den utan tvekan på mellandagarna !

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Jotack - det var ju inte länge sen den kostade 10 papp minst....!

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk

Bra Manhog, klockrent!

Väldigt roligt att du är nöjd med skärmen men jag förstår inte en sak. Jag har suttit endel vid den skärmen också och jag tycker den jag satt vid i alla fall, är lika snabb som min LCD. Men min LCD ligger knappt något efter min CRT vid Clone mode. Kan det ha med olika paneler att göra?

Bra recension!!!

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tack Albin, vad kul att du uppskattade min recension

Jag vet inte vad skillnaden kan vara egentligen. Jag upplever skärmen som väldigt snabb, och det här är min första LCD - har bara kört med CRT innan.
Det kan kanske bero på skillnad på mätmetod också.? Och hur man fotar av skärmen. (för kort slutartid och siffrorna kan bli missvisande o.s.v. ) ?

Hursomhelt - millisekunder hit eller dit - jag tror inte man märker något slött här om man inte är HeatoN på uppåttjack.
Men är man petig kanske LG'n är bättre som spelskärm....
För mig är färger extremt viktiga efersom jag jobbar med det - så där har min prioritet legat.

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Sjekket norske priser og jeg kan nesten tro den prisen på litt over 6000 SEK kan väre rett da norsk pris var ca 5600 NOK, noe som tilsvarer ca samme, er det leverantörer som tar veldig mye i Sverige?

Da er spörsmålet, er LG 245WP-BN et bedre kjöp fortsatt eller er Eizo skjermen overlegen i ytelse?

Jeg har jo bestilt en LG fra datorbutiken og betalt via kort, men er vel bare avbestille og bestille en Eizo istedenfor om den er bedre!?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

eizon är bättre när det gäller färger allefall roosterx, bättre på gradients, enligt vad som sagts.
vilken norsk butik hade den?

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
eizon är bättre när det gäller färger allefall roosterx, bättre på gradients, enligt vad som sagts.
vilken norsk butik hade den?

Jeg så bare på Hardware.no og på höyresiden har man et felt for prissök, der kom flere butikker opp.

[edit] En måte jeg bruker sammenlikne priser på er hitta produkten på komplett.no eller komplett.se, så når man har produktet oppe bytter man bare ut '.se' eller 'no' .. Jeg gjorde det på Eizo S2431W på svensk site koster den 9995:- SEK, og norsk.. 5995:- NOK, nå husker jeg ikke kursen 100% i hodet, men jeg vil tro 1.2 er litt over, 5995*1,2=7194:- SEK, ganske stor forskjell, så min teori er at Eizo S2431W er på vei nedover og ut? av sortiment kanskje?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Tack Albin, vad kul att du uppskattade min recension

Jag vet inte vad skillnaden kan vara egentligen. Jag upplever skärmen som väldigt snabb, och det här är min första LCD - har bara kört med CRT innan.
Det kan kanske bero på skillnad på mätmetod också.? Och hur man fotar av skärmen. (för kort slutartid och siffrorna kan bli missvisande o.s.v. ) ?

Hursomhelt - millisekunder hit eller dit - jag tror inte man märker något slött här om man inte är HeatoN på uppåttjack.
Men är man petig kanske LG'n är bättre som spelskärm....
För mig är färger extremt viktiga efersom jag jobbar med det - så där har min prioritet legat.

Ok, jag förstår. AJa, huvudsaken du är nöjd.

Ciao

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Tack Albin, vad kul att du uppskattade min recension

Jag vet inte vad skillnaden kan vara egentligen. Jag upplever skärmen som väldigt snabb, och det här är min första LCD - har bara kört med CRT innan.
Det kan kanske bero på skillnad på mätmetod också.? Och hur man fotar av skärmen. (för kort slutartid och siffrorna kan bli missvisande o.s.v. ) ?

Hursomhelt - millisekunder hit eller dit - jag tror inte man märker något slött här om man inte är HeatoN på uppåttjack.
Men är man petig kanske LG'n är bättre som spelskärm....
För mig är färger extremt viktiga efersom jag jobbar med det - så där har min prioritet legat.

Nu fick jag beslutsångest när A.N'doja säga sånna diskreta kommentarer.

Så du, Manhog, får setill och göra fler tester om den verkligen vore en "sämre" spelskärm än LG:n.... Pleease bevisa att den inte är det

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Haha, jag har ju ingen LG att jämföra med, jag kan bara meddela att Eizon duger fint som spelskärm för mig. Om den duger åt andra kan jag omöjligt lova
Sen kan säkert Eizon visa sig vara snabbare eller slöare än min ovetenskapliga mätning visade. När det gäller LG'ns inputlag så verkar ju resultatet variera mellan 0 ms och uppåt 20-30 ms beroende på hur/vem som mätt.
Tex här är lite olika resultat:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1167222&page=10

Om ni vill ha en second opinion om spelbarheten, kan ni läsa vad prad.de skriver om s2431w:

Citat:

Responsiveness

With the exception of the NEC 20WGX²pro, almost all LCDs that are aimed at gamers come with fast-responding TN panels, but in terms of image quality for current games, TN panels are generally left behind by their VA and IPS rivals. Thanks to its VA technology and overdrive enhanced 6 ms response time, the Eizo S2431W offers good conditions for combining speed and image quality.

Longer lags are often mentioned in connection with overdrive in terms of image output. Although the use of overdrive speeds up the response time, numerous pictures are saved in between frames for the pre-calculation of the image content. As a result, the output is delayed, which sensitive gamers perceive as lag. During our tests, which ran over the course of several weeks, we did not notice any lags when we examined the monitor subjectively.

In our synthetic PRAD streaking test, the Eizo demonstrates slight weaknesses. A corona effect (bright outline around moving objects) is noticeable here. This indicates that the overdrive is not ideally adjusted.

To test the monitor’s suitability for gaming in practice, we used demo versions of FIFA 08 and Medal of Honor - Airbone. FIFA 08 is a good choice for testing, since the ball reaches very high speeds and thus, streaking effects are quickly visible. Unfortunately, in the demo we used, we could only play in 800 x 600. Here, the Eizo S2431W uses its excellent interpolation behaviour to the maximum. Although the picture is no longer justified, users who wish to remedy this can select the relevant display option in the OSD; also, we want to use all available space for playing.

The image quality, even at a resolution of 800 x 600, leaves no reason for complaint. We could not see any streaking effects or corona effects from the synthetic test.

We were excited about how the Eizo monitor would cope with the game Medal of Honor - Airbone. Numerous dark colour tones put even TN panels (which are preferred for gaming monitors) under pressure: how would the Eizo’s S-PVA panel cope?

In the resolution of 1.920 x 1.200, the picture is impressive. Display is excellent, with dark colours resolved excellently. Also in our game, no streaking is visible. Even edges demonstrate no bright corona effect. Gamers, what more could you wish for?

Medal of Honor - Airbone with resolution 1.920 x 1.200

The Eizo S2431W does demonstrate a certain amount of motion blur. However, this behaviour is caused by the technology used in LCD monitors. The motion blur occurs in the eye of the viewer (Sample and Hold effect) and is seen differently by each individual.

The S2431W demonstrate good responsiveness. Although we do not necessarily see the monitor as suitable for hardcore gamers, hobby gamers will be very pleased with this model. In order to achieve a rating of very good, the overdrive adjustment would have had to be somewhat better so that no corona effects would have been visible in the PRAD streaking test.

http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-eizo-s2431w...

,,

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Åh vad det retar mig att alla ska skriva lite dubbel-analys... Kan de aldrig komma ut med ett test som säger "denna är bäst för alla" *hehe*

Nu kommer jag gå runt och reta mig på att den inte lämpar sig för hardcore spelare - undra var gränsen går för om man är hardcore eller hobby...

Tycker de avrunda texten med lite sisdär halvskeptisk ton, eller är det jag som misstolkar det, begriper inte alla termer de pratar om...

Nu tror jag förvisso att vadsomhelst blir som natt&dag jämfört mot min skadade Dell-crt monitor, men ska jag slänga så många tusingar så vill jag ha det bästa ju

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Jag vet vad du menar - jag är likadan. Så fort jag ska köpa något som har minsta antydan till kretskort och/eller rörliga delar i sig så ägnar jag en månad först åt att toksurfa på information om prylen - sen bestämmer jag mig för något som är minst dubbelt så dyrt som jag tänkt från början - och om något tvivel uppstår innan köpet blir jag asirriterad. När jag sen t.ex går in i en affär och köper grejen kan jag tre gånger så mycket om den än försäljaren......
Sen när man fått hem grejen tar man nästan sönder den av all felsökning och maniskt testande. ( tex mitt larv med den lilla pixeln)

Man vill ju att just det där man bestämt sig för ska vara det ultimata, men jag tror det inte är så bra att övertolka recensioner. Man vet aldrig på riktigt förrän man fått hem den och haft den nån vecka...
När det gäller den här skärmen skulle jag bli uppriktigt förvånad om man inte blev nöjd med den, but hey - that's me........
Nä - nu ska jag köra några rundor Jul-Counter-strike!

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Detta med 8 & 12bit signal, har det någon betydelse?

Citat:

The electronics allow 12-bit signal processing, although the panel itself is an 8-bit model. This leads to a slight disadvantage over end-to-end 12-bit monitors, as the maximum number of shades a single RGB element can have is limited to 256.

http://alatest.se/apps/reviews/4447040/-1/Miscellaneous/Eizo+...

Fortsättningsvis skriver dom att de försöker hitta grafiskabrister men hittar inga, de retar sig mer på priset.

----------------

En tysk sida har skrivit om den, ifall någon nu kan tyska (inte jag)

http://alatest.se/apps/reviews/4792665/-1/Miscellaneous/Eizo+...

Citat:

Fazit
Wer vor allem auf Farbstabilität und detaillierte Einstellungen bei einem Monitor aus ist, kommt am Eizo nur schwer vorbei. Die Darstellungsqualität ist sehr gut und kann genau den jeweiligen Wünschen angepasst werden. Für Hardcore-Spieler ist er nur bedingt geeignet, ansonsten dürfte er aber jeden mehr als zufrieden stellen, der bereit ist, etwa 900 Euro zu zahlen.

Denna får någon gärna översätta.

----------------

Sen fanns den 3:e sidan som redan nämnts
http://alatest.se/apps/reviews/5603126/-1/Miscellaneous/Eizo+...

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Jag kan inte tyska så bra, med typ nåt så här?:

"Den som är ute efter en monitor med pålitliga färger och möjlighet till detaljerade inställningar kan inte undgå Eizon. [Färg]återgivningen är mycket bra och kan ställas in precis efter önskemål. För hard-core-gamers är det tveksamt att den är lämplig [eller "för hard-core-gamers är den bara under vissa omständigheter lämplig] , men alla andra som är beredda att lägga ut 900 euro, kommer att vara mer än nöjda. "

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk

I vilket fall som helst är denna EIZO för 6200kr ett klockrent köp!

LG'n var helt OK tills denna information dök upp, att man kan få en EIZO för nästan samma pris

LG's P-MVA panel mot EIZO's bra implementerade S-PVA panel behöver ju inte framöver diskuteras.

Fan! vad jag ångrar att köpte ännu 1 LG 24"!! även om jag sålde den äldre!

Nu blir det att gräva djupt i plånboken för att beställa en EIZO 24".

För denna skärm ska jag absolut ha!

EIZO FTW!

Ps. sorry för FTW, men jag har alltid velat skriva FTW!

Mvh

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna mäta minsta möjliga höjd - alltså totala höjden (inkl stativ) på skärmen när man sätter den så lågt som möjligt?

Permalänk

Manhog

kan du inte testa att flytta fönster väldigt snabbt för att se om skärmen inte "Ghostar" typ att man ser flera rutor i rad!

Jag tycker de är så irriterande om skärmen inte klarar av det. Jag hoppas verkligen inte att den här skärmen är sådan! För då blir jag nog lite besviken

förresten vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600@3.0GHz | Asus P5B Deluxe | Corsair XMS2 PC6400 4GB | XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB GDDR3 |Seagate Barracuda 500GB NCQ 16MB SATA2 | Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM |
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty | Eizo 24'' S2431WK | iPower 600 Watt Extreme edition | Windows Vista Business 64 Bitar SP1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemcue
Någon som skulle kunna mäta minsta möjliga höjd - alltså totala höjden (inkl stativ) på skärmen när man sätter den så lågt som möjligt?

Precis, stog nått om 456-538mm i manualen. Stämmer den lägsta höjden? Jag skulle vilja ha ner den lite till...

Manualen högst upp på sidan 34: http://www.eizo-downloads.com/downloads/manuals/s2031w_s2431w...

Vore guld om någon kan mäta totalhöjden från underlaget till skärmens överkant + totalhöjden från underlaget till bildytans överkant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Precis, stog nått om 456-538mm i manualen. Stämmer den lägsta höjden? Jag skulle vilja ha ner den lite till...

Manualen högst upp på sidan 34: http://www.eizo-downloads.com/downloads/manuals/s2031w_s2431w...

Vore guld om någon kan mäta totalhöjden från underlaget till skärmens överkant + totalhöjden från underlaget till bildytans överkant.

Mjo precis, samtidigt snappade jag lite oroande upp från en recension att det minst var 13 cm mellan skärmens underkant och underlaget (vilket totalt sett blir 2 cm för mycket för mitt korkade skrivbord).

Så kom igen nu - någon kan väl ta fram måttbandet!

Permalänk
Medlem

Jag har nu beställt den här monitorn för det sanslöst låga priset av 6.244:- hos InWarehouse.
Samma skärm kostar 7813:- hos Eizo själva och även hos tex Dustin.

Där gjorde man ju ett klipp på en femtonhundring !! Det sjuka är att exakt samma skärm fast i grå färg kostar över 10k !! Förklara det den som kan.

Jag var ute efter en bra monitor att använda till bildredigering ( typ Photoshop ) Den här skärmen är jävligt bra på att hantera färger.

Har precis läst igenom enn jättetråd på fotsidan just ang bra monitor till bildbearbetning. Det är då man måste börja kolla vad det är för paneler i monitorerna.

Har kommit fram till följande: Det bästa för bild/färg är en panel som heter IPS, men den är tyvärr färdigutvecklad och finns knappt kvar. Derefter olika former av PRV-paneler, som det just är i Eizon.

Den absolut vanligaste typen (och billigaste ) är TN-paneler, som inte är bra alls vad gäller betraktningsvinklar och färg bla.

Men den är bra till spel !! Därmed inte sagt att Eizon är dålig att använda till spel, men till snabba spel finns det bättre skärmar (och billigare) men då till bekostnad av betydligt sämre färghantering och betraktningsvinklar (framförallt höjdledes)

Det här är mina alldeles egna slutsatser efter att ha forskat lite i eget syfte.

// Hasse

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem

gah, mao får jag ta och spara några tusingar till och köpa deras nya värstingmodell, den som benämns som HD och som kostar 13... hehe

Kan ju inte leva med att den inte är så jättebra till spel, även fast jag mest sitter med just photoshop...

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Någon som fått skärmen och kan jämföra den med dell's 24'' ultrasharp 2407WFP skärm? Eizo är ju ganska kända för att göra bra skärmar, bara undrar hur det skulle se ut jämfört med dells skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Tack Albin, vad kul att du uppskattade min recension

Jag vet inte vad skillnaden kan vara egentligen. Jag upplever skärmen som väldigt snabb, och det här är min första LCD - har bara kört med CRT innan.
Det kan kanske bero på skillnad på mätmetod också.? Och hur man fotar av skärmen. (för kort slutartid och siffrorna kan bli missvisande o.s.v. ) ?

Hursomhelt - millisekunder hit eller dit - jag tror inte man märker något slött här om man inte är HeatoN på uppåttjack.
Men är man petig kanske LG'n är bättre som spelskärm....
För mig är färger extremt viktiga efersom jag jobbar med det - så där har min prioritet legat.

Har mest använt CRT jag med och inga riktigt snabba TFT utan spelat lite på en Dell 2001FP (S-IPS?) hos föräldrarna vid jul och påsk och den är väl inte överdrivet bra på snabba rörelser i FPS, men man är ju van CRT. Hoppas ju att den bräcker den gamla 16ms dell-skärmen med råge i spel. Ja, allt annat med förstås.

LÄnkar till PRADs testsida för ghosting.
http://www.prad.de/new/monitore/testsoftware/schlieren2.html

Lite småhack blir det även på min CRT, men det är väl oundviktigt.

Visa signatur

Antec P182 w. Nexus real Silent | Corsair 520HX | Asus P5K-E/WiFi | Intel Q9550 | Thermalrght Ultra-120 Extreme + Noctua NF-P12 | OCZ 4GB PC6400 | Asus GTX560 TI | Asus Xonar DX | Eizo S2431W

Permalänk
Medlem

Heh, nu verkar inWarehouse ha upptäckt att dom haft tokbilliga Eizo's för nu är dom prishöjda till 7800 igen (samma som Eizo's hemsida).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemcue
Mjo precis, samtidigt snappade jag lite oroande upp från en recension att det minst var 13 cm mellan skärmens underkant och underlaget (vilket totalt sett blir 2 cm för mycket för mitt korkade skrivbord).

Så kom igen nu - någon kan väl ta fram måttbandet!

k, nu är jag hemma från semestern..

Om jag sänker skärmen tills det tar stopp, så är det ca 10,7 cm från bordet till skärmens undersida. sen är 'skärmen' 36,7 cm hög, så höjden blir ca 47,5 cm när den är som lägst alltså.....men jag tror man kan få ner den mer - det är det att sladdarna ligger i kabelgömman i foten, och jag örkar inte ta ur dom för att försöka få ner skärmen mer . Specsen i manualen stämmer säkert....

Citat:

Manhog

kan du inte testa att flytta fönster väldigt snabbt för att se om skärmen inte "Ghostar" typ att man ser flera rutor i rad!

Jag tycker de är så irriterande om skärmen inte klarar av det. Jag hoppas verkligen inte att den här skärmen är sådan! För då blir jag nog lite besviken

förresten vad har du för grafikkort?

Ja, den 'ghostar' lite, men jag är inte så van vid andra LCD'er så kan inte jämföra och säga om det är mindre eller mer än andra......

Mitt grafikkort är ett Asus 8800 GTS 512MB

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta
gah, mao får jag ta och spara några tusingar till och köpa deras nya värstingmodell, den som benämns som HD och som kostar 13... hehe
Kan ju inte leva med att den inte är så jättebra till spel, även fast jag mest sitter med just photoshop...

Jag vet precis hur det är.
Bor du i närheten så kan du få vara med i min nystartade stödgrupp
Det jag har lagt ned en hel del tid på är att jaga input lag. Inte så många som skriver någonting om det dock, verkar mest vara skrönastatus på informationen, vilket jag tycker är lite märkligt eftersom det helt klart är påvisbart, i alla fall i extremfallen.

Jag vet inte om Eizo FlexScan HD2441W kommer att bli overkill, jag har en Eizo FlexScan L-557 för närvarande, så det mesta är nog ett uppköp.
Jag håller på med bilder sporadiskt (ej professionellt) samt spelar emellanåt, och som vanligt så blir det hundra gånger bökigare när man ska kombinera två olika saker

Det enda med HD2441W som jag stör mig på är att den inte är vridbar.
Kan tänka mig att det är ett uppköp vid programmering.
Någon som har denna funktion som kan säga hur mycket man faktisk använder sig av den i praktiken?

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Det enda med HD2441W som jag stör mig på är att den inte är vridbar.
Kan tänka mig att det är ett uppköp vid programmering.
Någon som har denna funktion som kan säga hur mycket man faktisk använder sig av den i praktiken?

Den 24 hd skärmen har jag faktiskt sett fler tester på och den har hamnat i toppen, perfekt för spel och grafik... fast å andra sidan säger väl alla testare sådär om nya värsting-modeller och sen kommer felen allt eftersom..

hursomhelst så finns de tester ute på nätet berörande den

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk

Jag läste en del positiva recensioner om den skärmen.
Förvånande nog tycker alla recensenter att priset är lite styvt.

Ingen som kan säga någonting om den praktiska nyttan med att kunna ändra bildformatet mellan stående och liggande?
Jag vill gärna veta om jag missar någonting innan jag bestämmer mig.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Har inte haft den nog länge än för att ha hunnit få användning för det, men jag kan mycket väl tänka mig tillfällen då det kan komma till nytta.
Exempelvis skulle det kunna vara vid fotoredigering då det ju händer att man har bilder i stående format så att säga.
Skärmen är ju så pass stor att det inte känns som att man orkar böka och vrida på den för textdokument, men det kanske finns tillfällen för det med när man har behov av att se större delar av det på en gång.

Själv har jag börjat försöka använda den mycket som jag skulle ha använt en uppställning med 2 st mindre skärmar. Har 2-3 fönster sida vid sida med surf, excel osv. Det enda som saknas är något sätt att kunna dela upp skärmytan i fasta delar och få fönstren att kunna delmaximeras upp på en del av skärmen, tex halva, men ännu hellre valfritt. Skulle öka användbarheten en del.
Alternativt skulle jag gärna få tag i nåt sätt att köra flera skrivbord som i unix/linux. Nån som vet om det finns?

Visa signatur

Antec P182 w. Nexus real Silent | Corsair 520HX | Asus P5K-E/WiFi | Intel Q9550 | Thermalrght Ultra-120 Extreme + Noctua NF-P12 | OCZ 4GB PC6400 | Asus GTX560 TI | Asus Xonar DX | Eizo S2431W

Permalänk
Medlem

Säg att man kopplar em S2431W till en linuxburk, är det några uppenbara problem att inte ha tillgång till Eizo Screenmanager?
För jag antar att det är windows only?