Permalänk
Medlem

Processorkyling, bra eller dålig?

Jag undrar om Zalman CNPS9500LED fungerar bra till min dator?

Jag har Pentium 4 3.0GHz, nu har jag en orginal kylare från
Core 2 Duo.

Den låter en del och stiger till 68 grader när jag spelar, sen går den
upp och ner i varv rätt ofta så det hörs rätt bra.

Kom gärna med förslag på andra kylare som är bra och tysta i typ
samma pris klass.

Tack i förväg // Tobbe

Permalänk
Medlem

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1125161&node=1132
Scythe Infinity
eller
http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1139500&node=1132
Scythe Ninja

Beror ju sedan på vad du har för chassi så att allting passar, kolla sockeln till processorn också så att allt passar där. Men de passar i de flesta så det ska nog inte vara några problem. Båda är riktigt bra kylare.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Jag har ett Antec Sonata 2, sen sockel 775. Och dom flesta brukar
passa till sockel 775

Tack för tipsen.

Permalänk
Medlem

Båda passar och kommer få plats i chassit, skulle gått med Ninjan. Har själv beställt en sådan då jag hört mycket bra om den och inte superdyr heller.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Okej, det låter finfint.

Permalänk

Skulle köra på en
http://www.webhallen.com/prod.php?id=74788

Körde föregångaren på min gamla burk, p4 3,5Ghz, och den kylde utmärkt och lät betydligt mindre än orginalkylaren.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk

Re: Processorkyling, bra eller dålig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbiie
Jag undrar om Zalman CNPS9500LED fungerar bra till min dator?

Jag har Pentium 4 3.0GHz, nu har jag en orginal kylare från
Core 2 Duo.

Den låter en del och stiger till 68 grader när jag spelar, sen går den
upp och ner i varv rätt ofta så det hörs rätt bra.

Kom gärna med förslag på andra kylare som är bra och tysta i typ
samma pris klass.

Tack i förväg // Tobbe

Varför inte denna:
Zalman CNPS9700LED Giant Copper 110mm Ultra Quiet CPU Heatpipe Cooler

Jag kör med den och den är grymmmmm...........

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Medlem

Var i precis samma sits som dig för nån vecka sedan när jag skulle köpa ny kylare till föräldrarnas dator med samma processor som du har!

Jag köpte en Scythe katana 2 vilket sänkte ljudnivån oerhört mycket! Tidigare drog fläkten upp i skyhöga varvtal och lät som ett tröskverk men nu är hårddiskarna det enda som hörs i datorn!

Datorn har ingen annan kylning alls förutom nätaggregatets långsamma tysta fläkt som skickar ut lite luft, ändå idlar processorn i 45 grader och loadar i 55.

Permalänk

Om man vill ha en riktigt bra kylare så tycker jag att man ska köpa Thermalright Ultra-120 eXtreme, Noctua NH-U12, Tuniq Tower eller liknande.

Jag skulle inte köpa Scythe; det finns kylare för samma pris som presterar lika bra och som inte har pushpins. Pushpins är helt enkelt ett för dåligt sätt att fästa kylare på för att jag ska kunna rekommendera Scythe.

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1

Permalänk
Medlem

min infinity(mugen) sitter som berget, med sina enkelmonterade pushpins. Klaga inte över dom förrän ni själv kännt hur säkra dom är!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.
Har ett liknande chassi (modellen senare) och är sugen på en Tuniq Tower 120, kommer den få plats?

Visa signatur

| E6850 | Gigabyte P35 DS3 | Gigabyte 8800GT | 4GB pc2 6400 | Vista ultimate x64 | Antec sonata III | Samsung 2*500GB |

Permalänk

Ertan, behövde du ta ut moderkortet ur chassit när du monterade din mugen?
För enligt alla recensioner så måste man göra det, trots scythes skryt om att man inte behöver ta ut mobot.