Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

crysis-ändra grafikinställningar

Permalänk
Medlem

crysis-ändra grafikinställningar

Är inte helt säker på om jag skulle lägga tråden här. Moderator får gärna flytta tråden om det behövs.

När jag går in i Systemsettings > advanced inne i crysis så kan jag inte ändra grafikinställningarna. Den enda inställningen som går att ha är low men jag skulle vilja testa att spela på medium.

Jag har visserligen inget jättebra grafikkort men det borde ju ändå gå att ändra till medium även om det kommer lagga?

Jag har testat att öppna spelet med administratörsrättigheter men det hjälpte inte. Har även installerat drivrutiner.

Vad är felet?

Hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

skapa en profil först så löser det sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
skapa en profil först så löser det sig

Det hjälpte inte

Några andra tips?

Permalänk
Inaktiv

Startat spelet innan eller? Alltså så att du är inne i själva spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Startat spelet innan eller? Alltså så att du är inne i själva spelet?

Det funkar inte heller Tack så mycket för tipsen ändå! nån som har något annat tips?

Permalänk
Medlem

Kolla denna länk http://www.tweakguides.com/
Han har en tweekguide för crysis

Permalänk
Medlem

du kan ju ändra i cfg filerna , tex byta ut low mot medium/high/veryhigh

Men , spara alla orginalfiler så att du slipper installera om spelet om du
skulle göra en tabbe
filerna ligger i
D:\Program\Electronic Arts\Crytek\Crysis\Game\Config\CVarGroups

här har du en bra guide

http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=11614

ganska skummt att du inte kan välja nått annat än low , har själv aldrig hört nåt sånt innan.

har du fräsha drivisar?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Re: crysis-ändra grafikinställningar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av waggie
Är inte helt säker på om jag skulle lägga tråden här. Moderator får gärna flytta tråden om det behövs.

När jag går in i Systemsettings > advanced inne i crysis så kan jag inte ändra grafikinställningarna. Den enda inställningen som går att ha är low men jag skulle vilja testa att spela på medium.

Jag har visserligen inget jättebra grafikkort men det borde ju ändå gå att ändra till medium även om det kommer lagga?

Jag har testat att öppna spelet med administratörsrättigheter men det hjälpte inte. Har även installerat drivrutiner.

Vad är felet?

Hjälp uppskattas

Vad har du för grafikkort? När jag körde Crysis på mitt X800 såg jag ingen skillnad mellan low och medium utan jag var tvungen att gå in i config-filerna och ändra.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'