Permalänk
Hedersmedlem

Får kylaren plats i ett Sonata III ?

Jag funderar på att skaffa en Thermalright Ultra-120 Extreme men är tveksam till om den får plats i ett Sonata III chassi med ett Gigabyte DS3-moderkort (DS4 vet jag att det fungerar, men letar efter svar till DS3). Kan bli lite väl tight mot nätagget tror jag... Någon som vet om det går eller ej?

EDIT:
Undrar också hur mycket stryk moderkortet kan ta. Tål plattan att man har datorn stående med en så tung kylfläns eller kan det bli för mycket belastning på moderkortet?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Förklara för mig hur det plötsligt kan vara nätaggregatets fel att den inte ska gå in när det funkar prima med DS4?

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

funkar fint på en ds3 =)....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redskins
Förklara för mig hur det plötsligt kan vara nätaggregatets fel att den inte ska gå in när det funkar prima med DS4?

Nej nej. Det är inte nätaggets fel (;
Men jag vet inte om processorsockeln är placeard på samma ställe på både DS3 och DS4. Om de inte sitter på samma ställe kommer kylaren att sitta på olika ställen i förhållande till nätagget (såklart) och det ser ut som att det kan bli tight på DS3an.
Hoppas det är en tillräcklig förklaring så du greppar frågan.

tobbe84: Tack. Då köper jag en sådan då.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Nemas problemas... glöm inte att läsa tråden om Thermalrighten bara. Det har en förmåga att sitta lita löst ibland då kan det vara på sin plats att sätta dit en distansplatta. Dock är det den överlägset bästa kylare jag nånsin haft.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Hedersmedlem

yepp. har spanat in den tråden med flera sedan länge. Distansplattan e bra tips. Såg att någon hade använt en 5-krona. Same same. Tack för era "thumbs up" iaf. Nu ska man bara lägga pengarna också. Ser ut som inwarehouse är billigast just nu.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Nej nej. Det är inte nätaggets fel (;
Men jag vet inte om processorsockeln är placeard på samma ställe på både DS3 och DS4. Om de inte sitter på samma ställe kommer kylaren att sitta på olika ställen i förhållande till nätagget (såklart) och det ser ut som att det kan bli tight på DS3an.
Hoppas det är en tillräcklig förklaring så du greppar frågan.

Allright då är jag med!

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III