Permalänk

Ström till 8800gt

Funderar på om jag har kopplat fel. Fick med en sån här när jag köpte mitt Asus 8800gt https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SSI-45
Ska man koppla in båda kontakterna?

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk

Ja man ska koppla in båda molex kontakterna om du inte har någon 6-pins pci express kontakt på nätagget

Visa signatur

AMD 5600+ / 2 GB ram / Powercolor 3870 / 1060GB hårddisk/

Eee Pc 900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imprezagt
Ja man ska koppla in båda molex kontakterna om du inte har någon 6-pins pci express kontakt på nätagget

Haha, ja tusan vilken miss man har gjort då. Då kanske det inte är så konstigt att jag tyckte det var lite dåligt klös i kortet.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite:

Har ett Gigabyte P35-DS4 och där finns det en fyra-pins molex kontakt på morderkortet som ska vara till extra strömförsörjning till grafikkortet om man kör Crossfire. Ska jag ändå koppla in om jag bara kör med ett och en sex-pins kontakt till grafikkortet?