Misstagstråden fast på LAN (Dela med er av misstag ni gjort när ni varit på LAN)

Permalänk
Medlem

Misstagstråden fast på LAN (Dela med er av misstag ni gjort när ni varit på LAN)

Hej jag gör tråd som Misstagstråden (dela med er av era största misstag vid datorn) fast med bara saker ni gjort på LAN.

Har själv inte gjort några misstag på LAN?

Permalänk
Medlem

Råkade spilla ut en colaflaska 2 cm från en 24portars-switch tror jag det var.
Switchen klarade sig dock men det blev 2 kladdiga tangentbord.

Edit: Givetsvis menade jag innehållet i colaflaskan. Det bestod av cola...

Permalänk

hehe jag och mina polare brukar göra mycket dumt på lan ^^ tex värmt kebabrulle på värmeplatta (ja det luktar inte bra)

testat hur många datorer man kan koppla till samma grenutag, 5 sen small det.

en polare pissade på bastuagregatet (om bränd kebab luktar illa så..... )

samma polare,annat lan satte i sig 50 koffeinpiller och ett halvt flak redbull = spasmer och ville ringa ambulans

sen vad som hänt när folk tagit med öl lr sprit passar inte forumet tror jag

edit:
en kompis satt vid ett fönster och kastade ut raketer, en landade på fönsterbrädet åt "fel" håll... dock agerade en gardin skydd annars hade den suttit i min skärm nu

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
samma polare,annat lan satte i sig 50 koffeinpiller och ett halvt flak redbull = spasmer och ville ringa ambulans

Hahahahah

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Kom just nu på att jag aldrig spelat under lan i mer än en timme... Alltid så kul med lan, speciellt när man blandar det med lite alkohol

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

en kompis tappa ju en cola flaska över tbort o skärm, han torka upp med tröjjan och spela vidare. halva skärmen kletig och lite sega F tangenter vart resultatet..

Skärmen är dock ren nu, F tangeneterna förblev tröga..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

bland de första lanen jag var på så funkade det inte de första två-tre timmarna.
upptäckte inte att jag inte hade satt i näverkskabeln.

Permalänk

Har väl egentligen inte gjort så många tabbar, förutom när vi kom sist (jag o min bror) till lanet, kopplade ihop/upp datorn, skulle sätta i strömmisen till dator o skärm. Vad gör jag då? Joo jag lyckas lite kreativt trycka på knappen på grenuttaget, med andra ord stängde av strömmen för typ 5pers Lagom pinigt, några man inte kände med

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Misstag å misstag, kom till lanet och koppla in datorn så får jag blåskärm då hade datorn säckat ihop så det var bara å packa ihop och dra hem direkt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
så får jag blåskärm då hade datorn säckat ihop så det var bara å packa ihop och dra hem direkt...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Största tabben som jag dessutom gjort x2 är att överhuvudtaget dra på LAN. Jag och ett par polare bestämde oss för att anordna ett LAN en gång i en tom lokal som vi fick låna. Efter som det inte fanns en enda människa som kunde configa sitt nätverk så fick jag springa runt och göra det på ca 20 datorer. Var liksom ingen som orkade bry sig om att sätta sig in i det så jag fick fixa alla:( Det värsta var att några månader senare föreslog polaren samma sak igen. Jag tänkte att nu hade folk lärt sig fixa nätverk iaf men så fan heller..:( samma skit igen, spelade väl max typ en timme per LAN, ska tilläggas att det dessutom var ca en timme av tjugo. Så sammanlagt 2 timmar spel och 38 timmars slit/lite sömn. Har inte LANat sen dess och det vetti fan om jag kommer göra det igen. Är för mycket arbete att släpa iväg datorn, är det dessutom för att bara spela någon timme så kan det fan va..:(

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Word!! har lanat med mina polare kanske 20gånger, oftast kan de hitta nätverksladden men det är oxå det.... sen klagar de när det inte funkar och felsöka = byta sladd^^ men men

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

hehe, har snublat på en väldigt dåligt dragen nätverkskabel.
Det slutade med att Datorn som givetvis stog uppe på pingisbordet, ahde ett nätverkskort/sladd som satt åt ordentligt, trilalde ner i mattan.

Sen var det Disk boot failure.

Permalänk
Medlem

hehe jag spilde ut hela 2 litarn och så hade jag godis med mkt socker brevid och så klart så tippa colan och in i påsen och sprang läck och ut över hela bordet ,tgb och lire damp ner i upblåset längst uppe på chasit. tur så klarade datorn sig. haha det lukar som bränd cola än ;>

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det räcker med en misstagstråd.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||