Permalänk

Behöver ny router i helgen!

Behöver en ny router då min DGL-4300 inte funkar längre och den har tydligen utgått ur deras sortiment jag handlat den från. Så jag undrar vilken router från D-Link är likvärdig denna? Den har ju 80 Mbps i throughput eller vad de nu hette som är ett måste då jag sitter på en 100/100 fiberlina. Trådlöst behöver det inte vara...

Permalänk
Medlem

d-link DIR-655

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Re: Behöver ny router i helgen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Estanjoni
Behöver en ny router då min DGL-4300 inte funkar längre och den har tydligen utgått ur deras sortiment jag handlat den från. Så jag undrar vilken router från D-Link är likvärdig denna? Den har ju 80 Mbps i throughput eller vad de nu hette som är ett måste då jag sitter på en 100/100 fiberlina. Trådlöst behöver det inte vara...

bor du i sthlm så kan du få en cisco 2600 (tror det va en sån) som jag hittade igen i min kädkammare/datauppsamling. orkar inte skicka

Visa signatur

10100111001

Permalänk

Tack för erbjudandet men jag kommer att få byta ut min trasiga enhet mot en likvärdig i butiken jag köpte den hos...

Vet du vad DIR-655 har för thorughput?

Permalänk
Medlem

266mbit throughput ska den klara, och att maxa min 100/100 är då inge problem iaf

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

Vart en D-Link DIR-655, sista de hade i butiken, så lite flyt hade man, det enda negativ är väl den gräsliga vita färgen på enheten, men annars funkar det klockrent och väldigt installationsvänligt.

Permalänk
Medlem

Dom är ju riktigt snygga nu om man jämför me den gamle 624

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

Hur stänger man av det trådlösa helt och hållet och så att inget kan kunna nyttja det? Sen undrar jag hur man ska optimera routern?