Problem med W2207H-->ATI-->HDMI och drivrutiner

Permalänk
Medlem

Problem med W2207H-->ATI-->HDMI och drivrutiner

Satte i skärmen i mitt HD3870 med HDMI-DVI-kontakt och datorn startade och kom till Windows-laddnings-skärmen. Sen dör den när man kommer in i Windows. Blinkar till en gång snabbt så man precis hinner se muspekaren. Går inte till stand-by utan dör. Måste dra ut nätkabeln och sätta tebax för att få igång den igen.

Avinstallerade mina ATI-drivisar och kom då in i Windows. Samma sak som ovan händer när jag installerat dem igen.

Fick igång skärmen på VGA genom VGA-DVI-kontakt med ATI-drivisar men provade nu att ha båda inkopplade och då dog den igen.

Nu när jag kör med VGA igen så hittar den inte skärmen (Vet inte hur jag lyckades första gången) så nu kör den dumma upplösningar som inte ställer in sig till skärmen.

Försöker installera "Ny maskinvara" men den säger att drivrutinsfilen (från HP's hemsidan eller medföljande skiva) inte innehållare några drivrutiner.

Vad är problemet? Fungerar inte deras drivisar med ATI? Blir galen snart! Min nya fina skärm! Utan drivisar och HDMI!

Juste. Installerat skärm-drivisarna på vanligt sätt och startat om datorn men den hittar ändå inte skärmen.

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Hedersmedlem

Tydligen något fel på HDMI/DVI-konvertern som medföljer kortet, den kan inte kombineras med kabeln som medföljer skärmen. Testat annan kabel?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Tydligen något fel på HDMI/DVI-konvertern som medföljer kortet, den kan inte kombineras med kabeln som medföljer skärmen. Testat annan kabel?

Ej testat annan kabel men den funkar ju utan ATI-drivisarna? Plus att den funkar hos en polares dator. Han sitter oxo på ett ATI-kort fast lite äldre men använder samma drivrutin. Inge ql att köpa dyr skärm för att sen enbart kunna använda VGA

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk

På mitt ATI kort (hd2900xt) så måste du använda den nerdersta DVI porten för att det ska fungera. Prova det.

Permalänk
Medlem

Mina sitter ju bredvid varandra men har provat båda ingångarna och blir ändå samma sak.

Options och Auto Pivot funkar inte i My Display heller. Då får jag "webbsidan kan ej visas". Fan vad nöjd jag är med min nya skärm, hmmm!

Men vi kan väl komma fram till att det är HD 3870 och w2207 tillsammans som är felet?

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT