Produkttest: D-Link DIR-635

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyrba
Hej!

Vilken throughput har 635 om man kör trådat genom den? Klarar den 100Mbit nedladdningshastighet?

Jag får 85-87Mbit/s genom 635an. Kommer upp till 97-99Mbit/s utan router på min 100Mbit/s lina.

\\Anders

Permalänk
Avstängd

nån som vet om man kan ställa in maxhastigheter i routern om man tex har 20/20 och har 10/10 till en dator och resten till dom andra!?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
nån som vet om man kan ställa in maxhastigheter i routern om man tex har 20/20 och har 10/10 till en dator och resten till dom andra!?

Inte i routern men du kan ju tex använda netlimiter för det (http://www.netlimiter.com/).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infraa
angående Torrents D-Link DIR-650, blir utkastad efter mindre än en 1 minut när jag börjar stressa på med torrents, kör senaste firmware som för tillfället är Firmware Version: 2.21EU

Detta problem har jag också.
Köpte en D-Link DIR-635 i onsdags efter min förra router gått sönder.
Sitter på stadsnätet 10/10 och har ganska bra hastighet direkt.
Hastigheten är även ok via routern men så fort jag drar igång en torrent där det är flertalet anslutningar så dör nätet.
Måste starta om routern för att få igång det igen, så måste säka uTorrent inställningarna för att ens kunna använda routern, och då försvinner hastigheten.

Ska försöka lämna tillbaka min och skaffa en ny (om någon kan tipsa om nån bra) så jag iaf kan utnyttja hastigheten som jag har.

Jag använder den inte direkt för det trådlösa nätet, köpte det för att möjligheten skulle finnas för min laptop och mobil men de två statonära datorerna sitter kabelkopplade till den.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audioman
Inte i routern men du kan ju tex använda netlimiter för det (http://www.netlimiter.com/).

det är ju det som är problemet! sitter ju på dc och skulle jag låsa farten till 10/10 med netlimiter så märker dom att jag stryper farten när dom ska dra fillistan!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Hej. Köpte DIR-635 igår och tycker att den funkar bra hittils, lite missnöjd på räckvidden dock, sitter cirka 15meter bort från routern utan större väggar eller annat i vägen, ändå får jag ut Bra/Låg och en fart på 162Mbits/sek... borde vara lite vassar kanske med tanke på att de är en uttalad "bra" räckvidd på denna routern.

Jag har just nu Firmware Version: 1.09W. Men vill uppgradera till senaste. Jag har tankat hem filen som är en .bin-fil. Men hur gör ja för att uppgradera in det i routern?

Tack på förhand.

Visa signatur

Degar la mest !

Permalänk
Medlem

Är de någon mer än jag som har en knapp på höger sida av routern. Har kollat igenom manualen ett par gånger men hittar inte nånstans vad denna är till för.

någon som vet? :S

Permalänk

Hej, jag har köpt denna routern dir-635 och jag undrar om det är fel på min router för den tjuter ett skarpt tinnitus ljud och det är riktigt jobbigt och jag undrar om jag har fått ett måndags ex? Eller ger din/era dir-635 ger ifrån sig ett tjutande ljud för jag gillar inte att behöva dräpa in den i kläder för att få bort ljudet fast den blir varm som stryk aja. jag undrar om ni har samma problem ni kan gärna kontakta mig på msn : ericko_svensson@hotmail.com

Permalänk

dålig upload

Sitter med routern med sladd in till min dator.
Har sjunkt dålig upload.
Har 100/100 men med routern i ligger jag på 25mbps upload jämfört med om jag har den urkopplad då har jag 97mbps
Download funkar kannon och där ligger jag på 97mbps både med och utan router

Finns det någon inställning på skiten eller är den bara värdelös.

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk

Ni som sitter med denna router (& dess tillhörande n-kort)
samt senaste firmware kan kanske berätta hur det funkar?
Jag sitter 2m från den tilltänkta routern, med en lättbetong
vägg emellan. Kommer jag att få ut de 23.95Mbit/s som jag
får idag, eller stryper det något? Jag har Combort 24/1....
Ska man köpa paketet med denna + usb-kortet för 800:-
eller finns det bättre alternativ i ungefär samma prisklass?
Tacksam för råd från er som testat & vet vad ni talar om.

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Hedersmedlem

En betongvägg är i regel inga problem.

Däremot så kan det vara andra radiovågor i luften som stör ut.

Kort och gott, det går inte att svara på i specifika fall.

Permalänk

Jaja....tur att distansköpslagen finns då.....
Man får väl helt enkelt agera guinea-pig & testa.

God Jul då....

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Medlem

aså jag blir knäpp.. varför är nedhastigheten begränsad till 25kb/s när jag kör torents via w-lan.. kör jag därimot med kabel går det som det gjorde med den gammla (2MB/s)
är bara torrents som strular med w-lan all annan nedladdning funkar

Visa signatur

BRiCKE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frazz3
Är de någon mer än jag som har en knapp på höger sida av routern. Har kollat igenom manualen ett par gånger men hittar inte nånstans vad denna är till för.

någon som vet? :S

Jag hittade också den knappen när jag synade den lilla lådan. Men den har ingen annan funktion i dagsläget än för konfiguration av WPS-enheter [Wi-Fi Protected Setup]. Jag hade kanske önskat något lite häftigare som att stänga av och på det trådlösa, men enligt D-link så är det vad den gör.

Låt er inte luras av USB-porten som finns på då dess enda syfte är att man skall kunna koppla till en USB-sticka med en WCN-konfig [Wireless Communication Network] på ifall man mot förmodan skulle misslyckas med att använda Click'n'Connect-funktionen som finns till routern. Personligen så hade jag ju gärna sett en möjlighet till NAS [Network Attached Storage].

Edit: stavning

Visa signatur

Main Fractal R5, 6700K, GTX 980 Ti, 32 GB DDR4 (4x8 GB), 2x240GB SSD, MSI Z170-A-G45
Old Fractal R3, 2500K, GTX 970, 16 GB DDR3 (2x8 GB), 120GB SSD, 2TB HDD, ASUS P8Z68-V Pro/Gen3
Lap Lenovo T440, 4300U, HD4400, 12 GB DDR3, 240 GB SSD
Htpc Mac mini Server (mid 2011), HD3000, 4 GB DDR3, 2x500 GB HDD