Permalänk

Nybörjare i bf2

Som namnet säger så är jag nybörjare i bf2. Finns det några saker jag borde tänka på ingame, finns det någon klass som är lättare att spela i början osv osv. Sen undrar jag också om det finns något sätt att ångra unlocks, typ få en chans att väja om på nytt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt råd är att köra med den klassen man trivs bäst med/tycker är roligast, dock så kan du tjänna mycket poäng enkelt med medic klassen. Och nej, du kan inte ångra dina unlocks, de kunde man inte då jag spela iaf.

Permalänk
Medlem

Kör med Single shot, mycket bättre än burst/automatic. Jag tyckte att Medic/Assult var lättast i början eftersom Mec/China får AK101/Ak47 vilket är det bästa vapnen i spelet... (nästan ) Sen första unlocken på medic är också riktigt bra också. Sist men inte mins Bunnyhoppa sönder servern till du blir kickad

Permalänk

Jag tycker att det är kul att lira sniper men där tycker jag också att det tar en sån förbannad tid att få poäng, sen har jag råkat låsa upp det hårt skjutande geväret ist för det man siktar bättre med och det ångrar jag lite. Ska prova lira medic ett tag för att se hur det känns och få upp poängen lite.

Jo, jag har i stort sett alltid lirat med single shot. Ska tänka på att låsa upp det nästa gång jag får chansen då :P. Hehe hatar att fara runt och hoppa ^^

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Lås upp AK4 och lirar sönder som Skyttesoldat på Wake Island. Fan nu blir jag sugen igen

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

lär dig köra flygplan på singleplayer och sen åker du och bombar på wake island som jag så går du upp i rank snabbt som attan

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av logitechacer
lär dig köra flygplan på singleplayer och sen åker du och bombar på wake island som jag så går du upp i rank snabbt som attan

Var roligare på Vietnam när man kunde bomba skiten av vietnameserna med napalm.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Hehe jag håller på en del med flygplanen atm, fast jag är väl på den nivån att jag precis behärskar att styra med dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det bästa är om man är 2 och är i helikoptern. Som gunner då om man vill ha mycket poäng. Rekommenderar är dock att prata med han som är pilot antingen genom VoIP eller dyl.

Fick runt 200ish poäng på 1 runda på Wake Island. Man får garanterat mest poäng på servern om man har en bra pilot + att ens K/D blir mycket högre
Sen på banor som Strike of Karkan se till att hoppa i en tank eller APC om du vill ha lätta poäng

Permalänk

fan va fett med 200p, är 2x bonus för vinst inrälnat då? Drog precis in 80p som medic på karkan utan tank eller APC dock så var ju inte kill/death så jävla tillfredsställande men men.

Visa signatur