Permalänk
Medlem

På något sätt känns det helt klart för bra för att vara sant att de skulle dimpa ner i butik redan denna vecka... :-/

Permalänk
Medlem

nejdå va glad över det vf vänta när man kan få de tidigare ön väntat :D.. får bara hoppas på att de kommer

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk

Jag tror att (om inte alla) men många butiker i Sverige har samma leverantör. Får en in, får alla.

SHG (jag vet, dom är från Danmark) skulle få in den 13:e feb. men redan idag kan man se att nästa beställning blir den 26:e Mars.
Påtog för lång tid.

Beställde en E8400 från Alina nyss. Billigt och de skulle få in dem den 10:e. Nått man kan hoppas på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lenti
Inwarehouse får hem den på fredag så de ne hemma den 18e hoppas jag

Mm, såg det också. Fick mail av dom där det stod "Bekräftat leveransdatum: 2008-02-18", ser bra ut. Lagom till löningen på fredag. (ja jag får min lön den 24e, vilket är en söndag )

Visa signatur

Antec P182 - XFX nForce 780i - C2D E8400 @ 3,0Ghz - OCZ XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB - Gainwad GeForce 8800GT GS 1024Mb - Thermalright Ultra-120e

Permalänk
Medlem

haha du får dom på freda då man får väl ej lönen på en lör eller sön vafan jag ha ej fått ett mail med bekräftad leveransdatum:S:S:S fick bara ett som hette "Leverans InWarehouse‏" från No-reply@pricerunner.se och i de meddelandet står det..

Tack för dina synpunkter angående ditt köp på InWarehouse den 08/02/05. Nu har du möjlighet att utvärdera leveransen av dina produkter.Öppna länken nedan för att komma vidare till enkäten:
men inget om att varan kommer leverera :S??
på kvittot står det därimot leverans 2008-02-15 och när jag beställde varan samma dag den 5e feb så fick jag ett mail från dem där det stog
"Beställningsbekräftelse för beställning *bort* från inwarehouse.se‏"
och där stog det Bekräftat leveransdatum: 2008-02-18

men har inte fått något mailfrån dem nyligen...

Inlägget redigerat av Aqualize: För din egen säkerhet så rensade jag bort ordernumret, onödigt om någon illvillig bestämmer sig för att jävlas och har numret.

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Blir att ringa dem och kolla läget imorn kl9 !

Permalänk
Medlem

Sanningen är att ingen har något bestämt datum och så är det. Alla preliminära datum är bara för att locka kunder. Dom som sätter sina datum tidigt skjuter fram datumen hela tiden.

Nu har jag beställt från ebay, inkl frakt gick det på precis under 1800 inkl frakt, sen tillkommer tull på säkert 400-500 spänn, så det landar på 2200-2300. Men jag orkar inte vänta längre, får kosta vad det vill.
http://search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1...
Jag köpte från försäljaren "multiwavevideo".

Permalänk
Medlem

Kan man köpa på postförskott ? Vill inte betala och inte få något lixom!

Permalänk
Medlem

jo, men det blir dyrare.. du kan ångra köpen ändå.. om dom ökar datumet med mycket...

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Är det värt typ 1000:- extra för att få en e8400 från ebay än att köpa en e8200 från en svensk datorleverantör. Köper jag en e8200 tänkte jag mig en klock på 3.6Ghz.

Är det någon skillnad på en e8400 klockad till 3.6Ghz och en e8200 klockad till 3.6Ghz om man använt sig enbart av fsb för att nå den klocken?

Permalänk
Medlem

nja 1000kr kanske det är för mycket.. ta en 8200 eller 6xxxserien..

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Är det värt typ 1000:- extra för att få en e8400 från ebay än att köpa en e8200 från en svensk datorleverantör. Köper jag en e8200 tänkte jag mig en klock på 3.6Ghz.

Är det någon skillnad på en e8400 klockad till 3.6Ghz och en e8200 klockad till 3.6Ghz om man använt sig enbart av fsb för att nå den klocken?

En E8400 kostar ungefär 1800-1900 spänn med frakt i sverige, och det är från ställen som iaf har något preliminärt datum (som är i slutet av mars, vilket säkert är det som stämmer medans alla andra bara hittar på egna datum).

Fastnar inte mitt paket i tullen, vilket är lite lotto, så pröjsar jag under 1800 spänn, fastnar det så blire et par hundralappar dyrare. Men jag får iaf min inom en vecka. Borde ha gjort så här för länge sen känner jag, har ett grafikkort (8800GTS 512MB) som jag haft liggandes i en och en halv vecka nu helt i onödan...

Förresten, om man inte orkar vänta på X48, vilket moderkort ska man satsa på om man ska köra DDR2 och vill klocka maximalt? Äre Asus Maximus Formula eller kanske Gigabyte GA-X38-DQ6?

Permalänk
Medlem

Ja den sistnämda frågan där vill jag oxå ha svar på! jag är inne på ett Asus Maximus Formula, men om ett GA-X38-DQ6 klockar bättre så blir det nog ett sådant. Helst ska det klara en fsb på 470-480 ungefär..

Permalänk
Medlem

Hittade en artikel där dom jämför just X38-DQ6 och Maximus Formula SE
http://www.vr-zone.com/articles/Gigabyte_X38-DQ6_vs_Asus_Maxi...
Gigabyte vinner, fast inte med så mycket.
"...it seems pretty evident that Gigabyte's triple quad PWM seems really efficient with Quad Cores." <- Måste man tänka på om man planerar att uppgradera till quad senare.

Permalänk
Medlem

YEEEEEEEEEEEEES jag ringde inwarehouse nyss och pratade me dom de sa de ha inne 31 stk tro jag det va,, och 27 är bokade o jag e en av dem haha så han sa att jag e 100% säker att den kommer antingen måndag nästa vecka den 18ne eller någong tidigt nästa vecka månda till onsda YESS YESS YESS pass apå beställa innan det e slut grabbar :O:O

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

la en beställning o hoppas på tur

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

När jag bokade för bara 10 min sedan så kollade han och sade att det var 28 utav 32 bokade så jag lade en beställning jag med. Men det låter för bra för att vara sant..

Permalänk
Medlem

se så snäll jag e som berättar hahah:P:P

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk

Tackar så mycket
Beställde nyss nummer 31 av 32
Så det fins 1st kvar för lev. 15:e!

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Medlem

inga problem haha de va tur de:D den e säkert såld nu:)

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

När jag tog kontakt med dem tidigare idag fick jag svaret,

"Detta är ett preliminärdatum som jag inte tror kommer hållas. Intel håller nämligen tillbaka dessa preocessorer för att försöka sälja slut den gamla 65nm-serien."

Så bli inte alltför nedlåtna om de försenas igen.

Permalänk
Medlem

mhh, de sa det är säkert att de får in de till mig frpn inwarehouse:S:S varan är ebställd och e hemma snart sa de..

kommer dampa sönder om de ej kommer fan väntar bara på processorn så e datorn komplett :):)

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr komma med lite tråkig information här angående inwarehouse leverans av e8400.

Jag ringde bl.a. Inet för att kolla när de får in sina e8400 och han jag talade med kunde inte svara på när de får in dem men han skulle tro att det blir någongång i mars som så många andra leverantörer uppgett.

Jag ringde upp inwarehouse för att försöka få leveransdatumet försäkrat men han kunde inte göra detta så jag bad honom om numret till deras leverantör som var Gmt. Ringde upp dem och fick tala med en kvinna som sade att inwarehouse inte hade några beställningar hos dem och Gmt själva inte skulle få in några e8400 förräns tidigast den 20feb och hon gjorde tydligt klart att det datumet endast var preliminärt. Inte nog med det så var alla de processorerna bokade men ingen utav inwarehouse. Gmt beställde direkt från Intel så det var inte mkt mer att göra.

Nu börjar även jag tro att vi inte kommer få se några e8400 förräns början eller mitten på mars. :*(

Permalänk

Jaja,får se vad som händer
Jag har ju inte fått nått moderkort än heller så........

Så här stog det i mailet jag fick efter beställningen.

Beställda produkter
Artnr. Benämning Antal Pris Summa inkl. moms
e1333189 Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz 1333MHz 6M 1 1.831:- 1.831:-
Bekräftat leveransdatum: 2008-02-18 1

e1217829 Thermalright Ultra-120 eXtreme CPU-kylar 1 493:- 493:-
Leveransklar 1

e1216259 Noctua S12-1200 Silent Case Fan 120mm 1 180:- 180:-
Leveransklar 1
Moms (25%) ingår med 526:-
Frakt och hantering 128:-
Totalt inkl. moms 2.631:-

Förklaring av leveransbesked

Omgående leverans
Produkten kan levereras samma arbetsdag som ordern läggs. Väljer du att hämta vid varuutlämningen i Solna kan ordern hämtas senare samma dag, efter att du fått bekräftat att ordern är klar att hämta.

Leveransklar
Produkten är reserverad för dig och kommer att levereras när samtliga produkter i din beställning är leveransklara.

Bekräftat leveransdatum
Bekräftat leveransdatum avser den dag som inWarehouse bedömer sig kunna utleverera produkten enligt besked från vår leverantör.

Obekräftat leveransdatum
Vi har inte något bekräftat leveransdatum ännu från vår leverantör. Så snart vi har ett sådant datum kommer vi att meddela dig via mail.

Det står ju bekräftat levdatum på min beställning.....så kommer den inte så har de gjort ett skapligt fel!

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Medlem

faan sluta berätta sådana dåliga nyheter nu blir jag ledsen :(:(:(:(:( får se nu på måndag va som händer ska ringa dem nu igen och se, annars sås kall jag avbeställa varan och köpa annan processor eller något.

innehåller detta moderkortet en sådan lpt port? ahha

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lenti
haha du får dom på freda då man får väl ej lönen på en lör eller sön

Mjoo.. det var det jag menade. Jag vet att man inte får lön på helger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Måste tyvärr komma med lite tråkig information här angående inwarehouse leverans av e8400.

Jag ringde bl.a. Inet för att kolla när de får in sina e8400 och han jag talade med kunde inte svara på när de får in dem men han skulle tro att det blir någongång i mars som så många andra leverantörer uppgett.

Jag ringde upp inwarehouse för att försöka få leveransdatumet försäkrat men han kunde inte göra detta så jag bad honom om numret till deras leverantör som var Gmt. Ringde upp dem och fick tala med en kvinna som sade att inwarehouse inte hade några beställningar hos dem och Gmt själva inte skulle få in några e8400 förräns tidigast den 20feb och hon gjorde tydligt klart att det datumet endast var preliminärt. Inte nog med det så var alla de processorerna bokade men ingen utav inwarehouse. Gmt beställde direkt från Intel så det var inte mkt mer att göra.

Nu börjar även jag tro att vi inte kommer få se några e8400 förräns början eller mitten på mars. :*(

Man kan ju hoppas på att snubben på inWarehouse sög och missade att dom har mer än en leverantör som levererar Intel prylar.

Visa signatur

Antec P182 - XFX nForce 780i - C2D E8400 @ 3,0Ghz - OCZ XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB - Gainwad GeForce 8800GT GS 1024Mb - Thermalright Ultra-120e

Permalänk
Medlem

:O:O haha wuhuu nu gjorde r3b mig glad tackar hahahha

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Jo självklart har de fler, men jag frågade specifikt vilka de hade beställt sina e8X00 processorer ifrån och då sade han Gmt. Antingen så tog han bara en leverantör ur högen eller så kanske han fattade vad jag menade med "från vilken leverantör". Med tanke på att inet-killen var väldigt skeptisk till att vi skulle få se e8400 innan mars och att Gmt-tjejen verkligen gjorde klart att tidigast 20feb var det som gällde för deras del och de beställde ju som sagt direkt från Intel.

har iaf beställt en e8200 från Inet nu. Får räcka tills det dimper ner nån trevlig Quad framåt hösten eller liknande. 3.6ghz på en e8200 borde räcka för min del.

Permalänk
Avstängd
Citat:

[i]

har iaf beställt en e8200 från Inet nu. Får räcka tills det dimper ner nån trevlig Quad framåt hösten eller liknande. 3.6ghz på en e8200 borde räcka för min del. [/B]

4ghz borde du fixa.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
4ghz borde du fixa.

Naa, minnena klarar ju 500fsb men jag vet inte om moderkortet kommer göra det. Asus x38 maximus formula. Har beställt en Zalman CNPS9700LED till den processorn oxå, tyckte det var en stadig anordning för att fästa den med och den verkade prestera bra oxå. hoppas den hänger med bra.