Permalänk
Medlem

Bahnhof 100mbit i Linköping

Någon som har erfarenhet av Bahnhof 100mbit's fiber i linköping? Det ska ju bli tillgänligt för studentnätet nu i April för 239kr. Hur är det med trafficshaping, fildelning och hastigheter etc?

Permalänk
Medlem

studentnätet det e så att du ska bo i studentlägenhet.

Permalänk
Medlem

Även jag vill gärna att ni delar med er av erfarenheter om Bahnhof i Linköping, särskilt ni som bor i Ryd (och är anslutna till stadsnätet). Är det någon som vet hur det ligger till med själva studentnätet, dvs. kan det bli en flaskhals för 100 mbit?

Iofs har jag wasadata 10 mbit nu så sämre kan det knappast bli, det blir definitivt Bahnhof 100/10 för min del, men det vore ju kul att vet lite om vad man kan förvänta sig.

Permalänk
Medlem

Dani, jag förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg.

Bor själv i Valla, och sitter på Wasadata nu.. Funkar sådär, får inte ut mer än ca 6-7 mbit. Vad tror ni man får ut från en 100mbits anslutning? Kommer byta till Bahnhof bara för att jag är så jävla less på Wasadata.

Permalänk
Medlem

Jag har haft Bahnhof 100/10 i 22 dagar och det är en stor besvikelse. Får ut ca 11Mbit/s som högst och absolut ingen hjälp ifrån Bahnhof. Nu har jag redan sagt upp det.

Permalänk
Medlem

Det jag menar är att Studentnätet är bara till de som bor i studentlägenheter..En kompis har 100/100mbit/s Bahnhof och han säger att det funkar helt okej inga problem..vill själv ha bahnhof eller bredband 2 som fiber Bredbandsbolaget adsl men vet inte vilken ja ska välja

Permalänk
Medlem

dani_89: ???

Ontopic:
Verkar ju bli 100/100 Mbit/s om man får tro Bahnhofs egen hemsida:
http://www.bahnhof.se/stad/linkoping/422

man kan ju i vilket fall hoppas att det inte blir sämre än det är nu... "upp till 10 Mbit/s" halv duplex... får ut ca 6 mbit själv.. skönt att bli av med skitoperatören visit iaf, ingen driftsinfo, vettig hemsida eller vettig support. fattar inte att man kan driva en isp så.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Wasadata är likadant, får ut 6-7mbit. Det vore skönt att hamna över 10mbits sträcket i alla fall. Å andra sidan så klarar jag mig nog på 10mbit, såvida jag faktiskt får ut den kapaciteten. Men kommer det att ändras med ny operatör, tror ni?

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning. Helst av allt skulle jag vilja få tillgång till stadsnätet istället. Där finns ju Bredband2 med 100/100 Mbit/s för 295 kr per månad. Men vi får väl se om Bahnhof funkar bra, isf är det ju helt OK pris för den tjänsten. 119 kr/mån för 10 mbit är ju oxå bra.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist