Xbox 360 och en hdmiskärm.

Permalänk
Medlem

Xbox 360 och en hdmiskärm.

Jag hade tänkt koppla ihop min Xbox 360 premium med en tft med hdmi-ingång.
Vad behöver jag för att köra Xboxen på datorskärmen?
Men först av allt. Jag har läst att bara nya premiumboxar har hdmi, jag köpt xboxen i julas. Sen var den på reparation och de bytte moderkortet. Så frågan är om det är hdmiutgång från xboxen? Hur kollar jag det enklast annars?
Behöver man hdcp på skärmen för att kunna köra med xboxen på den?

Permalänk
Medlem

Du ser väl om det är en HDMI kontakt?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Så den måste ha följt med? Annars skulle det kunna vara så att man skulle kunna köpa en kabel som gjorde att man skulle kunna utnyttja hdmi. Men jag bara funderar lite.

Men förövrigt, hur mycket mer pengar skulle ni lägga för att få en skärm med dvi och hdmi gemtemot en med bara vga?

Permalänk
Medlem

Nej du köper ingen kabel du har en HDMI kontalt på baksidan av den.

har du ingen så säger jag bara så här, skaffa en VGA adapter eller kolla upp om skärmen stödjer komponent så krävs inget förutom kabeln du fick med.

Slösa inte pengar på den kommande komponent -> HDMI adaptern, bara slöseri med pengar. Då den läser av signalen analogt och konvenerar om det till digitalt, med andra ord kvaliteten har redan förlorats och man får inte ett skvatt ut av det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

På baksidan av xboxen kan jag ställa om från "tv" till "hdtv" på kontakten. Men på andra sidan sladden har jag ingen hdmikontakt.

Permalänk
Medlem

Du har en HDMI kontakt på boxen, det är inte samma kontakt du använder dig av Komponent. Du får ingen adapter om det är det du tror, HDMI kontakten sitter precis under den för Komponent. Sitteri ngen där, har du INGEN.

där du ställer in TV eller HDTV är om du vill använda dig av HD signaler över Component eller ej.

Lite snabbt googlande:

http://crave.cnet.com/i/bto/20070809/360_hdmi_540x405.jpg

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

EDIT: mugimugi hann före

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
http://crave.cnet.com/i/bto/20070809/360_hdmi_540x405.jpg

på bilden ser du hur det ser ut om du har hdmi på xboxen.

Jag har bara en utav de kontakterna. Den stora, men vad är den andra?

Permalänk
Medlem

Du kan klart och tydligt läsa det på bilden.... översta : A/V ( Komponent) understa HDMI

I vilket fall som hellst, du har inte HDMI.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Okej, tackar så mycket för allt. Nu har jag lärt mig något nytt idag också!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Du kan klart och tydligt läsa det på bilden.... översta : A/V ( Komponent) understa HDMI

I vilket fall som hellst, du har inte HDMI.

A/V-kontakten är ju inte bara komponent. Den innehåller ju komposit, RGB, VGA, digitalt ljud, stereoljud också.

Till trådskaparen: Köp bara en VGA-kabel till så kan du säkert koppla in den i skärmen den vägen.