Sins of a Solar Empire - Tråden

Permalänk
Medlem

Sins of a Solar Empire - Tråden

Hittade ingen tråd för det här spelet så jag skapade en. Verkar som det är ett bra spel har själv inte spelat det men det har fått bra betyg http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/sinsofasolarempi...

Recension:
http://www.gametrailers.com/player/31206.html (HD)
http://www.gametrailers.com/player/31207.html (SD)

Fler videos här: http://www.gametrailers.com/game/2820.html

Hemsida: http://www.sinsofasolarempire.com/

Ni som har spelat det får gärna skriva vad ni tycker.

Permalänk

Har beställt och ska få det idag. Så vid 18.00-tiden vet jag om det var bra eller dåligt.

Permalänk
Medlem

hej jag har lirat det ett par timmar och min första tanke är: jäklar vad komplicerat!:D

En annan lite sämre feature är att det inte finns nån campaign som jag ser det. Det är bara custom missions på olika random kartor eller online. Vilket gör inlärningskurvan längre trots en tutorial.

Men gillar man RTS och vill ha något nytt är detta def för dig. Mycket att lära, helt nya grejer som aldrig funnits i ett RTS innan (om man inte lirat deras förra spel, de är däremot inte realtime.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
hej jag har lirat det ett par timmar och min första tanke är: jäklar vad komplicerat!:D

Beror på vad man jämför med. 4X spel så är det simpelt. men om man jämför med C&C3 eller annat skräp så är det avancerat.

Har väl haft det sen det släpptes för nedladdning på stardock för några veckor sen.

Väldigt bra spel, lätt värt pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
Men gillar man RTS och vill ha något nytt är detta def för dig. Mycket att lära, helt nya grejer som aldrig funnits i ett RTS innan (om man inte lirat deras förra spel, de är däremot inte realtime.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ume
Väldigt bra spel, lätt värt pengarna.

Låter bra blir nog ett köp här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosmarie78
Har beställt och ska få det idag. Så vid 18.00-tiden vet jag om det var bra eller dåligt.

Varifrån har du beställt det? Hittade det bara på Webhallen och där står det att spelet inte kommer förrän i Mars.

Permalänk

Hade bokat det hos min lokala datoraffär. Men det hade inte kommit in ännu.

Permalänk
Medlem

Hmm det var inte så advancerat som jag trodde att det skulle vara, det man inte lärde sig på tutorialen kunde man lätt komma på själv. Första gamet med 12 planeter och en Fiende (+ pirater ofc) tog 4 timmar och 49 minuter.......

Säkert skit kul att typ Lana eller så men fan heller att man pallar spela det en hel dag tar ju skit lång tid att få saker gjort ^^

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

jag tror att det går att köpa via stardock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
jag tror att det går att köpa via stardock

Mjo jag har sett det men jag föredrar dock spel i kartong form om det inte är via steam. Aja kan ju likväl vänta tills jag beställer Rainbow Six Vegas 2 och ta två flugor i en smäll. Vem vet det kanske tom blir ett köp av Assasian Creed också beroende på vad recensionerna säger dvs, det blir nog i vilket fall en schyst spel vår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sapiens
Mjo jag har sett det men jag föredrar dock spel i kartong form om det inte är via steam. Aja kan ju likväl vänta tills jag beställer Rainbow Six Vegas 2 och ta två flugor i en smäll. Vem vet det kanske tom blir ett köp av Assasian Creed också beroende på vad recensionerna säger dvs, det blir nog i vilket fall en schyst spel vår

Du kan beställa spelet med box från Stardock, man får ladda ner spelet också.
Kostade mig ca 400:- för collectors edition. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Du kan beställa spelet med box från Stardock, man får ladda ner spelet också.
Kostade mig ca 400:- för collectors edition. ^^

Låter schyst ska kolla in det! Tackar för tipset

Permalänk
Medlem

8 timmar drygt för 2 stycken på Lan mot 4 fiender i 3 stjärnsystem på Hard, skitkul spel. Ett tips är att sätta all fiender i samma lag så de inte gör slut på varandra, med locked teams så slipper ni all diplomatik.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk

Fattade inte mycket. Tror jag får köra en ny tutorial

Permalänk
Avstängd

Riktigt roligt spel, bästa rts sen aoe2

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ni som har spelat Master of Orion serien, hur är Sins of a Solar Empire jämfört med dom?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Entusiast

Hej, ni som har spelat spelet ett tag hur är "replay-value"?

Kommer ni tillbaks å spelar ofta?

Och, hur är online delen, många som spelar fortfarande? Blev väldigt sugen på detta spelet efter jag såg recensionen på gametrailers

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Spelar själv inte vidare mycket, vist spelet är ganksa bra men i längden börjar det kännas segt efter 20-30 timmars spelande och inte lika roligt längre.

Alla banor käns så lika dant samt vissa delar av spelet är så otroligt segt, t.ex. början tar nästan altid 1 timme och här händer det absolut inget.

Det är inget dåligt spel nej men i längden så blir det ganska trist och jobbigt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Coolt spel dock tar det väldigt länge att spela ut med många motspelare.
Som sagt kan det bli väldigt tråkigt efter ett tag.