Permalänk
Medlem

HTPC-projektstart

Hej. Jag har så smått börjat på ett htpc-projekt som ska byggas from scratch. Men eftersom jag inte har tänkt använda några speciella eller moddade komponenter utan helt standart så kan det lätt bli lite stort. Där emot såg jag nån stans en lösning där man kunde vinkla pci-portarna så att de ligger paralellt med moderkortet i stället för vinkelrätt. Är det nån som hänger med på vad ajg menar eller är jag ute och yrar. Skulle iaf vara bra om nån kunde länka mig till något dyligt.

Permalänk

pci-raiser heter det du söker

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem

Tack. Finns det någon stor återförsäljare i sverige eller måste man beställa från utlandet?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Underbart bra. Jag har hittat nu till PCI och PCI-E men finns det till AGP också?

Permalänk
Medlem

Har sett det någonstans, så det finns iaf. Vet inte var dock men vara bara några dagar sen.

EDIT: hittade ett här https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?vat=true&Product...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

GTEK har

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice. Tack allihopa. Synd bara att de kostade sin lilla slant. Nå ja, får väl se vad man kan koka ihop då. Håll utkik bland byggloggarna