Permalänk
Medlem

Lg R405-ac2rrv

Hej, har skaffat en laptop men var inte speciellt taggad på vista.
Provade installera XP professional SP2, vilket gick alldeles utmärkt, använde ett USB-wlan-kort till att hämta hem drivrutiner från LG:s officiella hemsida, får allt att fungera utom just det inbyggda wlanet..
Enligt enhetshanteraren fungerar allt utom en nätverksstyrenhet och fungerar inte med drivrutinerna som ligger i mappen men installationsfilen till wlanet heller (som jag givetvis redan installerat), alla andra drivrutiner är installerade och jag har updaterat windows så att det har alla säkerhetsuppdateringar o. dyl. som finns att tillgå.
Finns inget sätt att ta reda på vad man har för fabrikat på wlan-kretsen så man kanske kan ladda hem drivrutinerna från tillverkarens hemsida eller så, om det nu är där det sitter, vet liksom inte vad jag ska leta efter gällande nätverksstyrenheten.

Någon som har erfarenhet från något liknande tidigare som har några tips?

------------------------------------------------------------------------

Okej, har kollat runt lite mer, och har fått 2 alternativ, men det mest troliga är att det är ett atheros AR5007EG, har hittat drivrutiner till det, men fungerar ändå inte, eftersom när jag försöker installera dom manuellt står det att dom inte innehåller någon maskinvaruinformation, och kortet finns inte heller listat i windows från början!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller