Permalänk

Bra temp ?

Tjena, jag har klockat min processor från 2,4Ghz till 3,33 Ghz och inte ökat vcore något. Den verkar stabil efter en timma med Orthos. Tempen ligger på max 50 grader i load mha Orthos. Känns väldigt lågt, kan det vara rätt ? Har kollat med CoreTemp och HW Monitor och båda visade exakt samma temp. Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Har du inte ökat Vocre något ska tempen inte stiga något alls från vad du hare stock. Dock har jag lärt mig att bara få den stabil i Vocre knappast är hela sanningen. Fick min E6420 @3.4ghz stabil i orthos i 8h, startade en film du crashade skiten

Sen är det ju lite svårt att veta vad du ska ha för temp när du inte ens orkar skriva ut vad du har för dator... cpu, moderkort,minnen osv. Ge oss folket lite info

Permalänk

Oj sorry.

CPU = Intel core 2 duo E6550
GPU= Geforce 8600GT
Moderkort= MSI P35 NEO-FI
Ramminnen= Corsair TWIN2X 6400 DDR2 1GBx4
Chassi= Cooler Master Centurion 534

Hur många Volt ska jag ändra till tycker ni då ?
Tacksam för fler svar !

Edit: Jag kan spela undertiden jag har på orthos. Spelade t.ex Gta San Andreas och Crysis om det skulle göra något.

Permalänk
Medlem

Ja klarar du av att spela och sådant ska du ju inte röra Vcore något. Får du instabilitet i systemet så lär du nog ta och börja öka din Vcore lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Ja klarar du av att spela och sådant ska du ju inte röra Vcore något. Får du instabilitet i systemet så lär du nog ta och börja öka din Vcore lite.

Okok, tack för snabba svaret Inget annat kan hända eller ? Inget kan gå sönder eller så? Blir bara lagg, bluescreen eller liknande va ? Min kompis har en E6750 som är klockat till 3,2 Ghz och den ligger på 64grader. Vad kan göra att den blir så mkt varmare. Han har,

CPU=E6750
GPU= Geforce 8800GT
Chassi= Antec Sonata III
Ramminne= OCZ Gold 2GBx2
Moderkort= Gigabyte GA P35C DS3R Rev 2.0

Permalänk
Medlem

Hej tänkte bara ställa en fråga när ni endå är inne på det ämnet, har klockat från 2.40 till 3.2 ghz och kan lira crysis nonstop o andra spel men orthos körs i 4 sekunder sen hittar det 1 error. Har ingen blekaste aning vad som kan spöka, tycker annars datorn fungerar prima nu efter klocken.