The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Vilka mods är att rekommendera för att få så snygg grafik som möjligt nuförtiden?

Permalänk
Inaktiv

Qarl's texture pack 2 eller 3

Du får jämföra dom två vilken du vill ha

Edit: BTW, kart-grejen från tidigare, så fungerade den du länkade till, getskägg

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte det blev särskilt mycket snyggare, om än alls, med Qarls texture pack 3. Däremot sjönk FPS rejält då de nya texturerna kräver mycket av grafikkortet.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Inaktiv

Jag använder Qarl's texture pack 2

Märker ganska stora skillnader tycker jag.

Har inte testat trean, men detta ska vara från den. Säker på att du gjort rätt?

http://i28.photobucket.com/albums/c209/dev_akm/oblivion/QTP3_...

Permalänk
Medlem

Jodå, jag satt och glodde på före-o-efterbilder innan jag installerade.

Skillnad är det, men jag tycker det mesta blev rätt plottrigt och grynigt. Märks att det är en amatör som målat texturerna.
(så man kanske inte ska klaga ändå)

EDIT:

Tydligen använder jag redan en version av Quarls TP 3 som ska vara optimerad, men det hackar oerhört trots att det tydligen ska flyta okej med 512Mb grafikminne. Nu såg jag att det finns ytterligare optimerade versioner av QTP3, ska testa dessa istället.

...

Sedan så upptäckte jag att det gjorts en hel del mods med nya stora quests t.o.m med voice acting.
http://devnull.devakm.googlepages.com/bigquests

Är det nån som testat några och har kommentarer och kanske tips?

Jäklar vad Oblivion är underbart.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Jodå, jag satt och glodde på före-o-efterbilder innan jag installerade.

Skillnad är det, men jag tycker det mesta blev rätt plottrigt och grynigt. Märks att det är en amatör som målat texturerna.
(så man kanske inte ska klaga ändå)

EDIT:

Tydligen använder jag redan en version av Quarls TP 3 som ska vara optimerad, men det hackar oerhört trots att det tydligen ska flyta okej med 512Mb grafikminne. Nu såg jag att det finns ytterligare optimerade versioner av QTP3, ska testa dessa istället.

...

Sedan så upptäckte jag att det gjorts en hel del mods med nya stora quests t.o.m med voice acting.
http://devnull.devakm.googlepages.com/bigquests

Är det nån som testat några och har kommentarer och kanske tips?

Jäklar vad Oblivion är underbart.

Testat många.

Simyas moddar "Tears of the Fiend" och "Ruined Tails Tale" är mycket bra.
"Ruin" har jag tipsat om tidigare i tråden, faktiskt.
Endast delvis voiceacting, men textad dialog räcker långt

"Blood & Mud" är ashäftig IMO, men ganska buggig.
För texturjunkies finns det patchar som passar till Quarls TP 2.
(Som jag tycker är snyggare är QTP3) Trailer

"Lost Spires" är också mycket rekommendabel.

"Oscuros Overhaul" anser jag är ett direkt "måste". Oblivion som det skulle ha varit från början.
Om jag bara fick ha en enda modd installerad skulle det vara denna..
Trailer

Här finns det lite LOD:s som är lättare för gfx:et:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=15278

"Ivellon" är också en questmodd jag rekommenderar .. svårt.

Mvh

Edit/

Glömde...

"Mighty Umbra" har jag nyss testat, väldigt roligt & riktig utmaning.
Ska strax sätta tänderna i "Bartholm"

Permalänk
Medlem

Själv kan jag inte minnas att jag gillar någon av dom stora textur moddarna.
Tycker bilden verkar rörigare och arkitekturen ser sämre ut. Som på test bilden, skiffer istället för träplattor som från början och känns mer troligt. edit: på taken alltså.

Däremot finns det flera små texturmoddar som jag gillar. Den jag kommer på nu är en med bättre rost på vapnen. (kommer inte ihåg vad den heter).

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Avstängd

Sitter och lirar Kvatch Aftermath. Ni som har testat både Aftermatch och Kvatch Rebuilt, vilket tycker ni är bäst?

Permalänk
Medlem

Mortar och pestle??

var hittar man Mortar och pestle??
tack för svar;)

Permalänk
Inaktiv

Re: Mortar och pestle??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blackace
var hittar man Mortar och pestle??
tack för svar;)

Finns ju typ lite överallt..?

Permalänk

Jag säger bara kolla första sidan i denna tråden

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

YES då har jag startat med oblivion IGEN! Det är nog den 3:e eller 4:e gången.
Skillnaden nu är att jag kör med OOO och Midas Spells.

Någon som vet var man kan hitta "Greater frost essence" eller "Greater fire essence"? De krävs nämligen för att skapa vissa spells.

Btw: Jag kan knappt föreställa mig hur fett Oblivion skulle bli online Någon som har en endaste aning om det kommer ske?

Permalänk

Installerade också Oblivion igår, för första gången på typ 1½ år Skall bli trevligt att lira igenom igen, inklusive expansionen. Passade även på att dra ner passande moddar på nytt, då min gamla mod-mapp kändes lite utdaterad Pommes vad många nya sköna moddar det har kommit! Satt i säkert fem timmar och zappade igenom TESNexus.

OOO känns iaf fortförande som ett måste. Sist jag använde det så låg det på 1.3. Får väl se om dom har gjort några märkbara ändringar i 1.33. Så synd bara att Exnem inte verkar funka så bra ihop med den, då där fanns ett gäng riktigt grymma armors till den kroppen Såg dock att där finns en samling av fixade meshar för typ alla armors och kläder i vanilla oblivion, och några populära armor/kläd-moddar. Ska inte va så svårt att konvertera till OOO. Lite tidskrävande kanske. Får ta sig en titt senare.

Men aja, har lirat ett gäng timmar nu och kommer nu ihåg hur jävla svårt det blev med OOO får ju fetstryk av de flesta. Men det är iof bara kul att bli lite panik-slagen.
Levlandet går riktigt segt. Men istället så resulterar det ju i att man får mer poäng för de attributer man vill uppgradera Vill man levla snabbare så får man sikta sig in på det i spelandet och köpa många lektioner, fightas i arenan och i princip spamma de kunskaper man vill avancera i. Lite tråkigt i längden, men det går undan

Lite mod-tips från min nuvarande lista;

- OOO 1.33 +Living economy
- Natural Environments 2.1.3 (Mycket snyggare omgivning och väder, +insekter)
- Landescape LOD texture replacement (Snyggare större lands-texturer som syns i fjärran)
- BTmod Larger Inventory (Mindre text och ikoner i inventoryn)
- TF Timemod (Ändrar tiden i spelet så dagarna inte passerar så snabbt)
- Immersive Health Indication (Bilden blir blurrig och jävlig när man är nära döden)
- Immersive Interface (Fortförande bästa HUD-modden med mindre ikoner och dyl.)
- Realistic Physics and Force Package (Lite mer action i fysiken )
- Color Map Mod (Snyggare färgad karta)
- Natural Faces (Snyggare högupplösta texturer för ansikten)
- Drokks Vampire Mod (ULTIMATA vampyr-modden enligt mig. Funkar jävligt bra så här långt)
- Tobes House 1.1 (Min egna hus-mod som rekomenderas starkt )

Dessa funkar riktigt bra tillsammans utan nämnvärda konflikter. Har lite fler på G som jag inte har orkat testa än.
Orkar inte länka, men det mesta ska finnas på tesnexus.com. Så det är bara att söka

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Levlandet går riktigt segt. Men istället så resulterar det ju i att man får mer poäng för de attributer man vill uppgradera Vill man levla snabbare så får man sikta sig in på det i spelandet och köpa många lektioner, fightas i arenan och i princip spamma de kunskaper man vill avancera i. Lite tråkigt i längden, men det går undan

Som diskuterats i den andra tråden häromnyssens ...

Med OOO-Full ligger leveling-raten på ca 3-4ggr långsammare än Vanilla,
vill man ha snabbare leveling går det utmärkt att installera "OOOLite+ADDONS" istället,
med andra levelingrates än FULL-default, t.ex. bara dubbelt så långsamt, dvs "x2-ESP:n".
Fullständiga beskrivningar finns i både LRM-ReadMe:n & den stora ReadMe:n.

Andra "Moddar" som jag anser är nödvändiga idag är OBSE (Oblivion Script Extender) och OBMM (Oblivion Mod Manager).

Rekommenderar stark modden "Mighty Umbra" också, ska ligga sist i OBMM btw.

Mvh

Permalänk
Inaktiv

vad gör Oblivion Script Extender?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
vad gör Oblivion Script Extender?

Har för mig att vissa modar behöver den för att fungera. Namnet säger väl sig själv

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkages
Har för mig att vissa modar behöver den för att fungera. Namnet säger väl sig själv

Stämmer bra det. Inte för att jag vet hur, men man kan tydligen programmera längre scripts (& få dem att fungera) till Oblivion på detta lilla vis.

Passar på att rekommendera en mod som kräver OBSE när jag ändå är igång:
Nighhteye Glasses
Bra att ha när vampyrismen är botad.

Så.

Mvh

Permalänk
Avstängd

Ni som har lite koll, jag har spelat rätt långt nu och håller på med The tears of the fiend modden. Skulle äntra Maris stuga och blev utkastad, varav jag verkar ha hamnat i The Void som det hette i Daggerfall. Försöker ladda om spelet men det hjälper inte, finns det något sätt att komma tillbaka i verkligheten?

Edit: NM jag började om istället. Laddade ur modden och sedan in den igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Ni som har lite koll, jag har spelat rätt långt nu och håller på med The tears of the fiend modden. Skulle äntra Maris stuga och blev utkastad, varav jag verkar ha hamnat i The Void som det hette i Daggerfall. Försöker ladda om spelet men det hjälper inte, finns det något sätt att komma tillbaka i verkligheten?

Edit: NM jag började om istället. Laddade ur modden och sedan in den igen.

Har bara råkat ut för "the void" en gång med Oblivion & då i bokhandeln i Cheydinhal.
Installerade om hela spelet den gången för att lösa det.

Minns att det fanns cheatcodes för ändamålet till Daggerfall, men har inte sett någon sån till Oblivion, tyvärr.

TOtF är kul, men lite buggigt. Save:a ofta & gärna med backup:s på olika ställen (i datorn) ifall det kraschar helt.

Mvh

Permalänk
Inaktiv

the void?

Permalänk

eddit: det ordade sig, precis som du sa unde mig!"man får info om någon dörr"

undrar en sak till: Vad för modd skall man använda om man vill Öka View distans till verkligen max?

MVh

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
hallå ja, när man installerar "The Shivering Isles" hur vet man att modden fungerar? skall de komma en ny ö på kartan eller vadå, jag har då inte hittat Ön!!!!!

Tror det ska komma en quest om nån dörr i Niben Bay..

right?

Permalänk
Medlem

Japp, Det kommer upp ett uppdrag om en "strange doorway" i niben bay. den skall också synas mitt i vattnet på kartan. (gjorde den för mig iaf, kunde dock inte fast travela dit, fick lov att gå dit för att "hitta" den först)

Permalänk
Inaktiv

Nån som har tips på armors att lägga in?

Kör Exnems body, men vanilla-armors ska väl funka ändå...

Permalänk
Avstängd

Dum fråga kanske men hur lång tid tar det innan goblins börjar återta sina Totems? Jag har lagt ut tre stycken för att få se lite blod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nån som har tips på armors att lägga in?

Kör Exnems body, men vanilla-armors ska väl funka ändå...

Börja med att byta ut alla Vanilla kläder & armors till Exnemkompatibla:

Vanilla & SI Clothing & Armor Replacer 4 Exnems Body

Mina favoriter är annars:

Dark Illusion, Blood Illusion (& Arcania) samt Nightshade

Lite Bilder:

Dark Illusion m Crimson light boots (fr Oonas) t.v., Blood Illusion t.h. -->> Oonas Outfitters 4 Exnem

Mera Blood Illusion & Crimson Eyecandy, här med Sinbloods Bloodlust - kjol.

Nightshade Menu (DarNified UI).

Nightshade Ingame (KD-Circlets i pannan, Nighteyeglasses på huvudet).

Goodiegoodieoutfit .. White Crimson/Skeumorph T3.

KDCirclets/Skeumorph T3/Exnem Bast boots och strumpor.

Orkade inte länka till allt, men allt finns på http://www.tesnexus.com/
och med ledning av det jag skrivit är allt lätt att hitta.

..Och mina "lätt guppande tuttar" (upperbodymesh för Exnem) har ni väl?

Mvh

PS. Har fastnat svårt för svärdet "Mercy" från "Addonnays Classical Weaponery" (Bilderna 2,3,5 & 6).
Så jäkla coolt när det vid "Critical Hit" står i ö.v. hörnet:
"Mercy has granted your enemy a swift death" ... ownage. Rekommenderas. DS.

Permalänk
Medlem

Skit! Mitt spel börjar crasha efter 40h spelande Nån som vet om det går att återgärda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Skit! Mitt spel börjar crasha efter 40h spelande Nån som vet om det går att återgärda?

Fråga 1:
Har du Shivering Isles .. och i så fall patchen för "Reference Bug"?

http://www.uesp.net/wiki/Shivering:Reference_Bug

Mvh

Permalänk
Medlem

hmm kör redan Version 1.2.0416. Men lik för****t så crashar den...är det ominstallation som gäller?

...trist det ska hända efter 40h spel

Permalänk
Medlem

Installerade spelet pånytt för ett tag sen, sitter och väntar på Dark brotherhood Awakening mod från http://www.thedarkbrotherhood.com/index/

Visa signatur

Va fan gör vi här??