The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk

@ Password...
skapa en ny xxx@live.com mail konto då via www.msn.com

Och om du skriver in RÄTT email adress vid registrationen så kommer det att funka, har gjort felfritt för mig och mina kompisar som lirar oblivion och hämtar moddar från den sidan (syftar på tesnexus.com).

Besides, detär helt klart den bästa och mest lätt-navigerade modd-sidan/communityt för Oblivion...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

ok någon som har lite bra tips på moddar för att få snyggare kroppar och hår på gubbarna?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
ok någon som har lite bra tips på moddar för att få snyggare kroppar och hår på gubbarna?

Finns ett otal modeller därute - alla med olika utseende. Smaksak alltså.

Just nu tycker jag att "Robert" för male-char/NPCs & "Exnem" för female-char/NPCs är bäst.
"Robert" för females är egentligen aningen bättre än Exnem, men har än så länge för lite stöd i armors/clothing jfr Exnem.
Exnem har i stort sett totalt stöd, dvs - det finns meshfiler till alla vanilla+SI clothing/armors & flertalet större moddar, t.ex. OOO.

"UFF" är en annan "stor" bodymesh för female-char/NPCs, - men jag gillar inte axelpartiet på den modellen.
Prova själv får du se vilken du gillar.

Hår är svårare. Bra är iaf "Rens Beauty Pack" med sina "Mystic Elves" IMO.

Allt detta hittar du såklart på www.tesnexus.com mha kloka sökningar.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Finns ett otal modeller därute - alla med olika utseende. Smaksak alltså.

Just nu tycker jag att "Robert" för male-char/NPCs & "Exnem" för female-char/NPCs är bäst.
"Robert" för females är egentligen aningen bättre än Exnem, men har än så länge för lite stöd i armors/clothing jfr Exnem.
Exnem har i stort sett totalt stöd, dvs - det finns meshfiler till alla vanilla+SI clothing/armors & flertalet större moddar, t.ex. OOO.

"UFF" är en annan "stor" bodymesh för female-char/NPCs, - men jag gillar inte axelpartiet på den modellen.
Prova själv får du se vilken du gillar.

Hår är svårare. Bra är iaf "Rens Beauty Pack" med sina "Mystic Elves" IMO.

Allt detta hittar du såklart på www.tesnexus.com mha kloka sökningar.

Mvh

ok jo jag hittade ett par moddar för exnem men jag hittade inte själva Moderfilen så jag skulle vara evigt tacksamm om man kunde få den länkad här eller i PM

jo beuty pack har jag och den gillar jag redan skarpt

Edit: tror jag hittade den http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=10171 är det denna?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Här har du versionen med underkläder;

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=10168

Och här den porriga versionen utan underkläder;

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=10171

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
Edit: tror jag hittade den http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=10171 är det denna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Här har du versionen med underkläder;

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=10168

Och här den porriga versionen utan underkläder;

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=10171

Jag TROR faktiskt att jag använder en annan bodymesh än den där, även om det är NÄSTAN samma.
Det saknar iofs betydelse om man inte använder en "jiggle" upperbodymesh.
(Min är ju då "Jiggle_light"@tesnexus dårå.. )

Skulle det vara så att ni vill ha lite "jiggle" kan jag slänga upp den mesh jag kör på Rapidshare,
jag minns att man får ruskigt fula gaps i övergången mellan över/underkropp om man inte har rätt lowerbodymesh att kombinera en "jiggle" upperbodymesh med.

.. Fast så gubbsjuk är det väl bara jag som är .. eller?

Här är en bra länksamling för Exnem-letare:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=11308

EDIT// Swec-exclusive:
http://rapidshare.com/files/107790802/Data.rar.html

Innehåller (hoppas jag) min "jiggle_light"+ passande lowerbodymesh
Samt: Högupplösta, ej tatuerade, med hår ni_vet_var texturer.
Kör ni ung char (under 30 år ca) är huvudtexturerna 4096x4096 ..
(Allt detta är för "Rens Mystic Elf", annars får ni ändra mappstrukturen själva.)
Vill man inte ha "jiggle" kan man ju använda t.ex. bara texturerna.

Packa upp (winrar) klipp & klistra som vanligt & skriv över.
(Säkerhetskopiera befintliga meshes/texturer (som alltid) om ni är osäkra på slutresultatet.) //slut EDIT

Mvh

Permalänk
Medlem

tänkte bara fråga om det är någon som kör med deadly reflexes modden och om den är värd att prova

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Den är grym imo.
Gör spelet så mycket bättre, man kan ju for i helsike choppa av huvuden nu

Permalänk

Haha, pommes. Den modden hade jag inte ens lagt märke till. Ser hur skön ut som helst Dock en aning komplicerad. Men det är kanske mest readme-filen som förvirrar? I vilket fall så ska den tydligen funka med OOO dessutom, vilket är toppen. Kanske provar på den vid senare tillfälle

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Finns det nånstanns nån jämförelse med hur dom olika body-moddarna ser ut?
UFF, BAB och Exnem och allt vad det är, skulle gärna se jämförelser mellan dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Finns det nånstanns nån jämförelse med hur dom olika body-moddarna ser ut?
UFF, BAB och Exnem och allt vad det är, skulle gärna se jämförelser mellan dom

Yup, finns: http://www.sanitycontrol.com/oblivion/

Tycker dock att alla ser ut som väghyvlar på den.

Mvh

Permalänk

Någon mer som använder Qarls Texture Pack 3? Jag har nämligen upptäckt lite problem med det. Grund-texturen och normalmap-texturen stämmer nämligen inte på alla ställen. Det är rättare sagt ganska många ställen det blir så på. Det verkar som att någon av dom inte blir utbytt från orginalet, medans den andra blir det. Någon som får samma fel?

Fixade lite bilder som visar tydligare vad som menas. Som ni ser så verkar dom inte höra ihop alls då storleken på stenarna inte stämmer. Har kollat i mapparna så alla texturer är där, och det är dom.

EDIT: Testade att slänga in genvägen till texturen för golvet på första bilden i ArchiveInvalidation-filen, vilket resulterade i att den blev korrekt i spelet.
Så, någon som vet varför det blir så här? Modden är en OBMM-fil och borde därför funka som den ska från början. Men jag är inte så haj på det programmet, så jag har kanske missat nån inställning?

Blev lite skillnad på golvet iaf

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Själv föredrar jag Qarl's Texture Pack 2

Permalänk

Jasså, vad är det för skillnad?

Edit: Hittade

1.3
* Added parallax mapping to Bruma roofs
* Enhanced a couple normal maps of landscape textures
* Fixed unsightly seams in chargen area
* Added parallaxing to a cave exterior

Så skillnaden är lite mer texturer bara. Men jag provar att ladda ner orginal-paketet från planetelderscrolls istället. Så får vi väl se om den funkar bättre än OMOD-versionen jag hittade på texnexus

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Installera Qarl texture pack (senaste) istället.
Det innehåller parallax maps för hela spelet (!) såvitt jag vet :P.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Ah, nu har jag fått ordning på det. I OMOD-versionen jag laddade ner så stog det inget om att man va tvungen att ändra lite inställningar i OBMM för att lura Oblivion att det inte finns några orginal-texturer, så det tvingas att använda dom nya från Qarls mod. Men det stog det allt om i Qarl's orginal-readme som jag fick med versionen från Planetelderscrolls

Ruskigt trevliga texturer måste jag säga Min fps ändrades dessutom inte mycket alls. Passade iof på att installera Blackdragons gräs-mod och tjänade nästan 10 fps utan märkbar skillnad på grafiken

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag har installerat någon "Realistic weather HDR" eller vad den nu kan heta (sitter på jobbet så kan inte kolla) och nu ser det visserligen bättre ut MEN det kan ändra väder hipp som happ. Om jag gör tre samtal med tre individer som står intill varandra så kan jag ge mig den på att det snöar på den enda, regnar på den andra och för den tredje är det solsken för att när samtalet är avslutat så är det dimmigt. Likaså ändras väderförutsättningarna mellan dialogval vilket är lite irriterande. I övrigt så fungerar det bra, ska det vara så här?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag har installerat någon "Realistic weather HDR" eller vad den nu kan heta (sitter på jobbet så kan inte kolla) och nu ser det visserligen bättre ut MEN det kan ändra väder hipp som happ. Om jag gör tre samtal med tre individer som står intill varandra så kan jag ge mig den på att det snöar på den enda, regnar på den andra och för den tredje är det solsken för att när samtalet är avslutat så är det dimmigt. Likaså ändras väderförutsättningarna mellan dialogval vilket är lite irriterande. I övrigt så fungerar det bra, ska det vara så här?

Prova ändra timescale från 30 till 1 eller 5

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Låter knas. Ta bort den och installera Natural Environments istället annars Lätt den mest genomarbetade väder/natur modden.

Någon som vet en schysst mod som ändrar texturerna på skeletten? Såg en filmsnutt här om dagen där spelaren hade blodiga skelett. Kanske tom va lite kött-klumpar kvar på benen dessutom, kommer inte ihåg riktigt. Hittar inte videon igen tyvärr, och ingen mod som ser ut som det gjorde. Nån enstaka fanns på tesnexus, men den var blek och tråkig.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

grmblgrlgrl!!

Installerade om Oblivion, installerade Knights of the Nine och Shivering isles och senaste patchen.
Installerade massa moddar (förstås) men nu kraschar det när jag ska göra nytt spel *grr*

Filmen i början startar och man hör Patrick Stewarts röst och så, men när jag ska gå förbi den så kraschar det.

Provat att avaktivera alla moddar, men det är samma sak ändå.
Hjälp? :/

Får upp ett sånt här meddelande:

Permalänk

Har du provat att ladda en save-fil istället? Prova någon du har sparat förr eller ladda ner en som startar utanför fängelsehålan.

Har fått liknande fel förr efter installation av alla officiella tillägg och andra moddar på samma gång. Det blir ju massor av dialog-rutor som vill plopp upp på samma gång då, inklusive karaktär-skapandet. Kanske krashar pga det

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Nu vet jag vad jag gjorde för fel.
Hade klickat i Meshes under archiveinvalidation i mod managern

-

Men vad gör man åt detta?

EDIT:
Min nyaste karaktär, en dark elf.
Färgerna är lite konstiga, vet ej varför.

stövlar + byxor är Nightshade armor
Hooden är Silverthorne
Skölden är från Cold Steel
Handskarna är från Rogue Outfit
Själva dräkten är ifrån Giger-armor-setet.
Svansen också

Använder Fantasy Figures för tillfället istället för Exnems

Permalänk

Var det något fel eller? Tycker inte att jag ser något Förutom fötterna som typ har försvunnit i marken.

Aja, jag har blivit lite trött på alla fula karaktärer, så jag tänkte se om någon har tips på en bra mod som ändrar ansiktena/frillorna på alla/de flesta karaktärerna i spelet? Vet att jag har sett sådana förr, men kommer inte ihåg vad dom heter. Har inte hittat så mycket vettigt på sökningarna heller.
Funtar på att göra en egen liten "overhaul" på armors och kläder senare i veckan dessutom Det blir ett jäkla zappande på tesnexus.

Så länge så kan jag tipsa om modden Bleed Damn You, för er som använder pilbågar mycket Den gör så att man börjar blöda under en minut vid träff, och förlorar fatigue. Det gäller både för dig och fiender, så det verkar vara hyffsat balanserat. Har inte provat den själv än, men den låter riktigt nice. Kommer fly i panik när man träffar på bågskytte-banditerna som härjar runt Skingrad och i bergen

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Var det något fel eller? Tycker inte att jag ser något Förutom fötterna som typ har försvunnit i marken.

Det lila spräckliga konstiga ska INTE vara där

Permalänk
Medlem

vad e det man ska skriva i consollen för att spawna saker vid gubben?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
vad e det man ska skriva i consollen för att spawna saker vid gubben?

VID gubben?
Vet inte, men det kanske står på gamefaqs.

Permalänk
Medlem

nwm hittade vad man skulle skriva dock funkade det inte..

var en item från en modd jag skulle velat haft som jag råkade lägga i en kista så den spawnades bort

länken för de som vill ha
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Console_Command_Tutorial

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Avstängd

riktigt korkad fråga, men jag har lyckats trycka på någon knapp (PC) så alla ikoner försvinner mm. Ser väl tjusigt ut när man ska ta screenshots, men nu kan jag inte hoppa av min vita springare Så vilken knapp ska jag trycka på? får ju skämmas för det här men jag hittar den inte

edit: kommandot TM fungerar inte
edit: äh glöm det, det var en cutscene som inte startade som den skulle...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

moops