Permalänk

Cpu fläkten går för snabbt

Hej! Jag fick min nya cpu igår AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz satte in den och allt verkade funka förutom att när datorn startade så lät det ungefär som ett jetplan pga att fläkten snurrade som fan o när jag kollade i everest så låg fläkten konstant på 9200rpm o cpun va endast 24 grader varm, skulle behöva hjälp med o sänka fläktens hastighet för 24 grader är typ vad jag har i mitt rum

Permalänk
Medlem

Ladda ner speedfan vilket du hittar på google.
Och sänk CPU ( vilket jag har på temp 2 ) till 50% eller något Annars, köp en fläktkontroller.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmyraynor
Hej! Jag fick min nya cpu igår AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz satte in den och allt verkade funka förutom att när datorn startade så lät det ungefär som ett jetplan pga att fläkten snurrade som fan o när jag kollade i everest så låg fläkten konstant på 9200rpm o cpun va endast 24 grader varm, skulle behöva hjälp med o sänka fläktens hastighet för 24 grader är typ vad jag har i mitt rum

Kolla så du satt fläkten på rätt kontakt på moderkortet. Borde stå "CPU FAN" intill kontakten. Kan vara så enkelt att du satt fläkten på fel kontakt vilket gör att den går på fullvarv.

Permalänk

Hittade felet nu hade visst glömt o dra åt ett av låsen ordentligt så fläkten hängde lite löst på ena sidan