Permalänk
Medlem

Skärmrekommendationer

Hej!

Jag har snickrat lite på generella skärmrekommendationer.

http://xjom.se/gpage4.html

Kan ni ge mig några fler bra tips, eller kommentarer om det jag har skrivit?

mvh
/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! En skärm som du skulle kunna lägga till i listan för 24" (icke TN) är i mitt tyckte LG L245WP, verkar överlag som en väldigt bra och prisvärd skärm.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX520W | Gigabyte P35C-DS3R | Q6600 G0 2.40GHz @ 3.20GHz | 4GB OCZ SLI PC6400 @ 800MHz | ASUS 8800GTS 512 MB | WD Caviar XL 500GB | Thermalright Ultra-120 Extreme + Noctua NF-S12-1200 120mm | Samsung SH-S203N SATA | LG L245WP-BN

Permalänk
Medlem

Jag hade missat att den hade DVI via HDMI->DVI-konveraterare, men självklart ska den med!

Tack!

Flera tips och kommentarer? Någon?

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Om du skall spela: LG L245WP
Om du skall jobba med foto: Eizo S2431W

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tack!

Jag lägger till denna info när jag ordnar upp bland 24-tummarna.

mvh
/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Om du skall spela: LG L245WP
Om du skall jobba med foto: Eizo S2431W

Hej du vår käre monitorexpert
På vilket sätt vore en Eizo S2431W en sämre spelskärm?

-------------------------------------------------------------------------------------------
Anar att jag är lite väl för insöad på att denna gång unna mig det bästa, kanske snarare borde använda huvudet istället för plånboken.
-Har hävdat att jag photoshoppar mycket men är ju långt ifrån extrem, dock petig att det ska faenimej bli seriös bild om jag väl ska arbeta med det. Och spel, tja, det blir säkert några få timmar per kväll och vill ju inte uppleva massa eftersläp eller annat ögonstickande som man hörtalas om. Men film ser jag inte på datorn... och sitter skapligt rakt framför skärmen såvida jag inte sackat ihop av utmattning, hehe.

Läste att LG:n hade ett färgschema redo för photoshop så bilden blev väldigt bra, enligt en iaf, så känns lockande att välja LGn och spara nån tusenlapp, men vill inte va dumsnål heller...
-------------------------------------------------------------------------------------------

Okej, för att återgå till skärmarna på hans websida, jag besöker 24" icke TN och klickar bort alla utom 3;
LG L245WP, Eizo FlexScan S2431WSE, Eizo FlexScan S2431W
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=130045,274089,205193,

Frågor
* LG:n har max 80watt medans Enzio har upp till 110watt, vilket innebär?
-------------------------------------------------------------------------------------------
* LG:n har LCO'99 medans Enzio har LCO'03 vilket innebär färre uppnådda krav?
-------------------------------------------------------------------------------------------
* LG:n har HDMI medans Enzio har DVI. Vilket är bäst? har alla nya grafikkort HDMI ?
-------------------------------------------------------------------------------------------
* Samtliga är 8-bit, 8bit lät lågt?
-------------------------------------------------------------------------------------------
* LG:n har P-MVA panel medans Enzio har S-PVA. P-MVA = bugdet?
-------------------------------------------------------------------------------------------
* LG:n har matt yta, Enzio högblank, vad är för och nackdelar med dessa?
-------------------------------------------------------------------------------------------
* LG:ns ljusstyrka 500cd/m2 medans Enzio har 450cd/m2. märkbart?
-------------------------------------------------------------------------------------------
Kan man vrida LG:n så den står på sin kortsida?
-------------------------------------------------------------------------------------------
Berörande måttuppgifterna så har jag svårt för att tolka dem men spontant tycker jag LG:n verkar väldigt mycket mindre?

LG: 560x444,5x270 mm
Enzio WSE: 1132x538-823x293,5 mm
Enzio W: 566x456-538x208,5 mm

tackar på förhand

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta
Frågor
* LG:n har max 80watt medans Enzio har upp till 110watt, vilket innebär?

Ju högre wattantal destro högre elräkning.

Citat:

* LG:n har LCO'99 medans Enzio har LCO'03 vilket innebär färre uppnådda krav?

http://sv.wikipedia.org/wiki/TCO-m%C3%A4rkning

Citat:

* LG:n har HDMI medans Enzio har DVI. Vilket är bäst? har alla nya grafikkort HDMI ?

HDMI är DVI+ljud så det är ingen som helst skillnad i bildkvalité. Det är väl främst om man ska ansluta andra källor än en dator som det är en fördel att ha HDMI-port eftersom rätt få andra enheter har DVI.

Citat:

* Samtliga är 8-bit, 8bit lät lågt?

8bit = 16.8M färger... räcker va?

Citat:

* LG:n har P-MVA panel medans Enzio har S-PVA. P-MVA = bugdet?

Nej de två paneltyperna är generellt sätt jämförbara.

Citat:

* LG:n har matt yta, Enzio högblank, vad är för och nackdelar med dessa?

http://www.popularmechanics.com/technology/how_to/4213062.htm...

Citat:

* LG:ns ljusstyrka 500cd/m2 medans Enzio har 450cd/m2. märkbart?

Nej du kommer inte vilja köra på max ljusstyrka iaf

Citat:

Kan man vrida LG:n så den står på sin kortsida?

Funktionen kalas pivot och LG-skärmen har stöd för det (och EIZO-skärmarna också).

Citat:

Berörande måttuppgifterna så har jag svårt för att tolka dem men spontant tycker jag LG:n verkar väldigt mycket mindre?

LG: 560x444,5x270 mm
Enzio WSE: 1132x538-823x293,5 mm
Enzio W: 566x456-538x208,5 mm

Skillnaden mellan W och WSE är foten på skärmen, i övrigt är de identiska. W har en "fast" fot medan WSE är av EZup-modell. WSE kan således justeras betydligt mer i höjdled än de andra två skärmarna. Jag får hem min s2431 imorgon så kan ta lite foton och kanske besvara andra frågor du har om just den skärmen.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss

8bit = 16.2M färger... räcker va?

[/B]

Fel, 6bit = 262144 färger och 8bit = 16777216 färger.

Permalänk

Förlåt det är korrekt! 16.8M färger ska de naturligtvis vara Poängen kvarstår dock..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Det skiljer ca 1200kr mellan dem och då vet jag inte ifall LG:n är av den sluttillverkade bättre modellen... Fortfarande nyfiken vad som gör Enzio monitorn till ett sämre spel-val?

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk

Det har varit snack om det den ska ha lite input-lag men inte ens de kräsna recensenterna på PRAD såg något av det:

Citat:

Longer lags are often mentioned in connection with overdrive in terms of image output. Although the use of overdrive speeds up the response time, numerous pictures are saved in between frames for the pre-calculation of the image content. As a result, the output is delayed, which sensitive gamers perceive as lag. During our tests, which ran over the course of several weeks, we did not notice any lags when we examined the monitor subjectively.

http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-eizo-s2431w...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta
Det skiljer ca 1200kr mellan dem och då vet jag inte ifall LG:n är av den sluttillverkade bättre modellen... Fortfarande nyfiken vad som gör Enzio monitorn till ett sämre spel-val?

Den är inte riktigt lika snabb i spel bara. Men utöver det är det en bättre skärm jämfört med LG'n.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av UberZeta

-------------------------------------------------------------------------------------------
* LG:n har matt yta, Enzio högblank, vad är för och nackdelar med dessa?
-------------------------------------------------------------------------------------------
har eizo blank yta?du har väl sett en blank skärm eller?det är som hos min skärm eller hp w2408

Permalänk

EIZO:n är inte glossy, den är matt.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Yes både Eizon och LG'n är matta.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

båda har alltså 24bit färg ((bit på de tre kanalerna R G B)
alltså de spel som LG'n är "bättre" för är snabba shooters mestadels. Det är alltså lite minimal inputlag på några ms, de flesta märker inte detta, om du inte spelat mkt vid en CRT.
Eizon kommer för kalibrerad så den är bättre out of the box antar jag med färger? alltså det du betalar för är bättre färger och bättre garanti om man säger så.

OBS du kommer få sänka ljusstyrkan hyffsat mkt så det där med hur ljusstarka de är gör inget, rent ergonomisk oh så skall det vara bra med mellan 100-160 nånting, såg några som sa 140 (detta får du dock mäta upp med en kalibrator, inget som skärmen kan säga dig.)

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
båda har alltså 24bit färg ((bit på de tre kanalerna R G B)
alltså de spel som LG'n är "bättre" för är snabba shooters mestadels. Det är alltså lite minimal inputlag på några ms, de flesta märker inte detta, om du inte spelat mkt vid en CRT.
Eizon kommer för kalibrerad så den är bättre out of the box antar jag med färger? alltså det du betalar för är bättre färger och bättre garanti om man säger så.

Det stämmer att Eizon kommer förkalibrerad vilket är en fördel för de som inte är bra på att kalibrera och kan då ha någonting att utgå från. Dock hjälper inte det att den är förkalibrerad i ett hem då alla hem har olika miljöer etc. Det är ungefär som att ta hem en Plasma eller LCD från Elgiganten och sätta upp hemma som tyvärr majoriteten Svenssons gör och tycker bilden ser bra ut, sjukt vad okänsla folk är. :/

Till Respons och Input lag:

Eizon S2431W är väldigt snabb skärm för att vara en Eizo och är nästan lika snabb som LG'n.
Eizo S2431W som LCd är generellt bättre. Däremot skall du inte blanda in responstiden i panelen med input lag för det är två helt olika saker. LG'n är snabbare än om marginalt. Men som du skriver. Det är bättre färger, service och garanti samt namnet man betalar för här och jag skulle vilja påstå att man får det man betalar för här.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Till mitt försvar så stod det ju i jämförelserna att Eizon var högblank så det var inte jag som bara var lögnaktig.

Läste lite på amerikanska newegg och det var tre sidor där de flesta skrev väldigt positiva ting. Dock hade endel ont av dess starka ljus, sänkte man så blev färgerna felaktiga. "sitta och ha ont i huvudet eller se fel färger"

Jag funderar starkt på satsa på en sådan LG, vad ska man tänka på vid inköp för att få rätt utgåva? räcker det att den har "-BN" benämningen?

Retar mig lite på att det inte var så enorm prisskillnad så svider lite i vilket val man ska göra. Är ingen fanatisk dygnetrunt photoshoppare utan mer bara redigerar fotografier och skapar högdetaljerade webbsidebilder i pixelzoomning (haha vad tönigt det lät). Så tror jag värderar bättre spel upplevelser än elite-grafiska upplevelser.

Svårt att hitta tester på S2431W, ännu svårare då att bedömma om det är värt extra 1200kr...

trippel-stön

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

du kn ju inte köra på särskilt hög ljusstyrka på ngn så, men eizo skärmarna skall vara bra på att visa färger lika bra med lägre ljus. såklart kan man behöva kalibrera den lite extra.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Fick min S2431 idag och den är grym!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Vilket gränssnitt är bäst att köra med då det gäller Grafikkort->Bildskärm? DVI eller HDMI?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Grafikkort

Det står under de bästa 24" att det krävs grafikkort i SLI, Crossfire eller ett 9800GX2 för att driva dem, stämmer det verkligen?

Räcker det inte med ett 8800GTS eller 3870?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Vilket gränssnitt är bäst att köra med då det gäller Grafikkort->Bildskärm? DVI eller HDMI?

det spelar ingen roll, man kan enkelt säga att, dvi+ljud=hdmi och att man kan låta bli att köra ljud via hdmi och då är det samma sak som digital dvi.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
det spelar ingen roll, man kan enkelt säga att, dvi+ljud=hdmi och att man kan låta bli att köra ljud via hdmi och då är det samma sak som digital dvi.

Aha okej. Men det går väl inte att få ljudkälla genom grafikkortet? Är HDMI'n främst för tv apparater?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta

Jag funderar starkt på satsa på en sådan LG, vad ska man tänka på vid inköp för att få rätt utgåva? räcker det att den har "-BN" benämningen?

Nu finns nästan bara revision 2 av skärmen där det finns i lager. Rev 1 vill du inte ha och då är skärmen tillverkad innan Juni 2007. Efter Juni 2007 är det lungt. Dock kan detta vara svårt för ÅF att veta och tala om, men som jag skrev så existerar det nästan bara revision 2.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yezper
Det står under de bästa 24" att det krävs grafikkort i SLI, Crossfire eller ett 9800GX2 för att driva dem, stämmer det verkligen?

Räcker det inte med ett 8800GTS eller 3870?

Nej, det där bör jag ändra. Det är klart att du kan spela med 8800GTS och HD3870(X2), också, men vad jag menar är att upplösningen på 1920x1200 kräver mycket av grafikkorten. Så du klarar inte att spela alla spel på högsta kvalitet på skärmens högsta möjliga upplösning. Däremot kan du ju ställa ner upplösningen i spelet, eller bildkvaliteten och klara dig med 8800GTS/HD3870(X2).

Jösses, vad surrigt - jag ska försöka formulera mig mer tydligt på hemsidan.

Tack för din input!
/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

finns det bara en skärm som rekommenderas för gamers.. ? varken jobbar eller pysslar med fotton, men letar efter en bra 22 eller 24 tummare för att fylla mina film/spel behov..
Gått igenom de skärmar du radat upp, det jag inte förstår är skillnaden mellan TN och icke TN skärm?

Någon som har något förslag på en "gamer" skärm för max 4000?
Vet inte riktigt vad man skall kolla på förutom låg responstid..

mvh alseca

edit: sitter och tittar på en HP w2408h
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=252407
ser väll ganska bra ut, någorlunda bra ljusstyrka & responstid?

Permalänk

http://www.inet.se/recensioner/2202458/samsung-tft-22--226bw/

Detta måste väl vara ett väldigt bra köp iaf, fraktfritt nu också.

eller den här:
http://www.inet.se/bildskaermar/22-/hp-tft-22--v220-wide-svar...

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=HPW2207H
Men om denna så vet inte varför man inte lika väl skulle gå upp till samsungen?

men det är lite (MKT) skillnad på dom bl.a priset

Har också kollat på asus:
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASMW221U
men det har pratats väldigt mkt negativt om den, vad tycker ni?

Men nån som har tips på SUPER skärm för under 3000:- 22tum med ska det va allra hälst.

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde.best
http://www.inet.se/recensioner/2202458/samsung-tft-22--226bw/Detta måste väl vara ett väldigt bra köp iaf, fraktfritt nu också.

Problemet är att den tillverkas med flera olika paneler och man får inte reda på innan vilken det är, så det är lite lotteri... Får man den bra panelen är den dock ruskigt bra...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde.best
eller den här:
http://www.inet.se/bildskaermar/22-/hp-tft-22--v220-wide-svar...

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=HPW2207H
Men om denna så vet inte varför man inte lika väl skulle gå upp till samsungen?

HP W2207H är att föredra före v220.

Och jag har glömt att ta med HP W2207H bland rekommendationerna.
(Se även tråden http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...)

Det blev en liten refresher för mig. Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde.best
Har också kollat på asus:
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASMW221U
men det har pratats väldigt mkt negativt om den, vad tycker ni?

Den är prisvärd, men inte lika bra som LG L227WT och HP W2207H.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde.best
Men nån som har tips på SUPER skärm för under 3000:- 22tum med ska det va allra hälst.

Det står helt klart mellan LG L227WT och HP W2207H.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=221498,234611

Där jag tycker att LGn drar det längsta strået.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=243815 Eizo S2201WSE

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=234611 HP W2207H

Detta är två skärmar som borde vara med i 2-3000 kronors gruppen för 22 tums widescreen-skärmar:)

Edit: Eizo är ett väldigt bra märke vad jag hört, är S2201WSE den bästa 22 tummare för under 3000?