Permalänk

Blev cleant, men varför satte du inte pump o tank på den "osynliga sidan"?

Såhär gjorde jag med min Lian Li Cube burk

(återanvände slangarna, därav missfärgningen på vissa

http://www.sweclockers.com/album/?id=2286

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Cleant helt underbart 10p

Visa signatur

- C2D e8400 @3.8Ghz | P5QL-E | 4x1024MB Crucial BallistiX 1066Mhz | Asus Extreme 8800GT | Antec ThreeHundred | Samsung SpinPoint 320GB | Corsair TX650w | Vista Ultimate 64-bit | Icybox-Western Digital Scorpio 160GB | Maxtor One Touch 500GB -

Permalänk

På tal om att inte testa blocken innan, finns ingen anledning att testa dom om man gör allting rätt från början

oftop. Carl_XII.. nu har du PM seru

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Blev cleant, men varför satte du inte pump o tank på den "osynliga sidan"?

Såhär gjorde jag med min Lian Li Cube burk

(återanvände slangarna, därav missfärgningen på vissa

http://www.sweclockers.com/album/?id=2286

Tyckte det var snyggt att ha den där framme och så blev det lättare att dra slangarna med.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Hur har du fäst radiatorn? Har inte lyckats se det på någon bild. Är det sådana här som du använt:
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LLCCRADBR...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excel
Hur har du fäst radiatorn? Har inte lyckats se det på någon bild. Är det sådana här som du använt:
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LLCCRADBR...

Jag hade köpt sådana, men fick aldrig plats med dom, så jag använde dom medföljande fläktskruvarna och skuvade fast radden med.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk

Ett redigt snyggt bygge måste jag säga. Hade gärna gjort något liknande själv om man hade haft pengar.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt gjort, 10p

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

extremt snyggt och nog gjort

lätt en 10

Visa signatur
Permalänk

Seriöst, snyggt och stilrent arbete.

Min enda fråga är på "Oups blev lite böjt"-delen, eftersom jag inte riktigt kunde se vad det var som faktiskt blev böjt.

anyhow, 10p

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

skitsnygg:9 10 klart

Permalänk
Medlem

jag skulle fortfarande vilja veta vad dom där mosfet len blocken är till för åså

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeneralCrusader
Seriöst, snyggt och stilrent arbete.

Min enda fråga är på "Oups blev lite böjt"-delen, eftersom jag inte riktigt kunde se vad det var som faktiskt blev böjt.

anyhow, 10p

Man kan se att den är lite böjd till vänster. Det var värre först då jag dragit åt allt för mycket, men släppte jag lite på skruvarna så blev det mindre böjt.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Avstängd

Allt detta jobb bara för en Q6600 och ett 8800GT

Men jag klagar inte

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Avstängd

Fint bygge på vattenkylningen. Men varför det där chassit? herregud vad fult och smaklöst det är och så kostar det 2500kr.

Haha ursäkta men jag kan inte bara låta bli att säga det, men vad tänkte dom med när dom designa chassit? skissen lär ha sett ut som denna:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/LianLiCube.jpg

Säg inte att det handlar om finishen och högkvalite, med en såndär lätt design (en fyrkant) så ska det vara praktiskt sätt omöjligt att få ett dåligt slutresultat såvida man inte försöker.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Fint bygge på vattenkylningen. Men varför det där chassit? herregud vad fult och smaklöst det är och så kostar det 2500kr.

Haha ursäkta men jag kan inte bara låta bli att säga det, men vad tänkte dom med när dom designa chassit? skissen lär ha sett ut som denna:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/LianLiCube.jpg

Säg inte att det handlar om finishen och högkvalite, med en såndär lätt design (en fyrkant) så ska det vara praktiskt sätt omöjligt att få ett dåligt slutresultat såvida man inte försöker.

Det kanske inte är Lian Li själva som designat det då det är mer eller mindre specialbeställt från dom (vad jag vet). Den finns ju t.ex. inte på deras hemsida.

Jag valde chassit just för att det är stort och jag får plats med allt jag vill, så slipper jag kompromissa. Dessutom gillar jag utseendet själv, men det är förstås en smaksak.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk

gillar utrymmet i chassit...faan kanske skulle fixa en sån burk xd

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Riktigt professionellt och gediget arbete! 10 poäng direkt

Men var köpte du Fläkthållarna för 5,25" utrymmena? Behöver utöka kylningen en aning..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazzim
Riktigt professionellt och gediget arbete! 10 poäng direkt

Men var köpte du Fläkthållarna för 5,25" utrymmena? Behöver utöka kylningen en aning..

Finns på t.ex GTEK eller Datorbutiken

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Hej. Väldigt fint bygge. En fråga bara. Jag håller på att sätta ihop ett kit från ChilledPC och tänkte använda samma pump som du har valt. Så jag undrar vilken top du valde till den pumpen? Vart det EK DDC X-TOP?

Sen en fråga till. Detta är ju första vattankylningsbygget jag ger mig in på så frågan är om det är fittings på blocken och allt när man får dom? eller måste man beställa nått mer för att koppla ihop allt med slangarna?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rphaza
Hej. Väldigt fint bygge. En fråga bara. Jag håller på att sätta ihop ett kit från ChilledPC och tänkte använda samma pump som du har valt. Så jag undrar vilken top du valde till den pumpen? Vart det EK DDC X-TOP?

Sen en fråga till. Detta är ju första vattankylningsbygget jag ger mig in på så frågan är om det är fittings på blocken och allt när man får dom? eller måste man beställa nått mer för att koppla ihop allt med slangarna?

Japp, det är den toppen jag har.

Ang nipplarna. Det beror helt på vilka block du beställt. När jag beställde mina EK-block från ChilledPC så ingick nipplarna och jag kunde välja storlek när jag beställde. Annars får du köpa nipplarna separat. Se bara till att du får rätt storlek på dom, vanliga storlekar är 1/2" och 3/8".

Lycka till!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Blev cleant, men varför satte du inte pump o tank på den "osynliga sidan"?

Såhär gjorde jag med min Lian Li Cube burk

(återanvände slangarna, därav missfärgningen på vissa

http://www.sweclockers.com/album/?id=2286

Jag bara älskar Cuben! Här är några andra tips från Xtremesystems:
Rainmaker : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=176797&h...
Project X-3434B: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=151109

Du har säkert sett dem innan de är klart värda en andra titt ; )
Funderar start på att skaffa en Cube och ha dubbla loopar *dräääggel*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
jag skulle fortfarande vilja veta vad dom där mosfet len blocken är till för åså

Ingen som svara på den delen ännu? Du kyler dem för att kunna öka spänningen till modekortet och på sätt kunna klocka upp komponenterna ytterligare. Nu hade han klockat upp den till 3.6 redan men det finns potential till mer klock!

-----------------

Sjukt snyggt bygge! Stilrent och välgjort, inga kompromisser.
Jag skulle vilja ha lite temps! Du har ju ganska mycket i loopen men å andra sidan så avger inte MoBoet mycket restriktion eller värme. Det är ju en jäkligt bra radiator så det skall orka med en hel del.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Sjukt snyggt bygge! Stilrent och välgjort, inga kompromisser.
Jag skulle vilja ha lite temps! Du har ju ganska mycket i loopen men å andra sidan så avger inte MoBoet mycket restriktion eller värme. Det är ju en jäkligt bra radiator så det skall orka med en hel del.

Jag kommer återkomma med temps sen när jag nåt högre. Tanken är att få den stabil kring 3,8 och köra den på den frekvensen 24/7. Just nu har jag varit tvungen att dra på med ganska mycket spänning för att komma upp i 3,6 (1,48 V), är det normalt?

EDIT: Har sett dom gallerierna du länkade till innan. Den första är helt sjukt snygg!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Jag kommer återkomma med temps sen när jag nåt högre. Tanken är att få den stabil kring 3,8 och köra den på den frekvensen 24/7. Just nu har jag varit tvungen att dra på med ganska mycket spänning för att komma upp i 3,6 (1,48 V), är det normalt?

EDIT: Har sett dom gallerierna du länkade till innan. Den första är helt sjukt snygg!

Åkaj, men vad har du för temps just nu då? Jag planerar en egen ombyggnation och letar efter referenser! Intressant att veta vad du får med din setup.

1.48v? Jag tror inte det är JÄTTE högt faktiskt. Är den inte stabil på 3.8 Ghz med 1.48v? Har du riktigt bra temps så brukar man dra upp det till max och sen se vad för överklock man får med det. När man har avgjort absolut maxklock så får man börja sänka allt istället. Det är inget annat som behöver mer volt? Har du vdroop när du kör igång Prime95 t.ex? Altså att din core spänning sänks lite när det belastas? Det finns ju en del pennmoddar och sånt man kan göra då men jag vet inte exakt vad det finns till just ditt modekort. Kolla upp det på Xtremesys!

Rainmaker? Ja, den har han ju lagt ett helt ÅR på att bygga ; ) Fan om det inte blir snyggt när man tar sig den tiden *hehe* Själv slevar man ihop det på en vecka, klart som fasen det inte blir så nice som hans...Skall nog ta lite längre tid på mig när jag bygge om nästa gång! Fast ett helt år, då får man ju grova spassmer.

Föressten, vad har du för kamera? Sjukt snygga bilder! Behöver du redigera dem något för att få det så bra eller är det bara kameran (och fotografen kanske)?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd

snyggt och redigt.
lian li´s chassi är stort och rymligt speciellt för anpassad vattenkylning.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
1.48v? Jag tror inte det är JÄTTE högt faktiskt. Är den inte stabil på 3.8 Ghz med 1.48v? Har du riktigt bra temps så brukar man dra upp det till max och sen se vad för överklock man får med det. När man har avgjort absolut maxklock så får man börja sänka allt istället. Det är inget annat som behöver mer volt? Har du vdroop när du kör igång Prime95 t.ex? Altså att din core spänning sänks lite när det belastas? Det finns ju en del pennmoddar och sånt man kan göra då men jag vet inte exakt vad det finns till just ditt modekort. Kolla upp det på Xtremesys!

Föressten, vad har du för kamera? Sjukt snygga bilder! Behöver du redigera dem något för att få det så bra eller är det bara kameran (och fotografen kanske)?

Har inte riktigt hunnit testa stabiliteten på 1,48 V än, men den är hyfsat stabil. När jag spelar och kör 3DM06 så ligger tempen på ca. 45 grader max. Prime95 temperatur ser jag inte som instressant, då man aldrig kommer upp så högt. Det där med vdrop ska jag kolla upp senare.

Ang. kameran så är det en helt vanlig Canon Powershot A620 (kompaktkamera). Har inte redigerat bilderna nåt, dock så får man trixa en del med inställningar för att det ska bli bra. En vacker dag så ska jag skaffa mig en riktig systemkamera :P.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Men fett med propps på chassit.. Snyggt och redigt. Nu bara fixa det lika stilrent på skrivbordet

Vad ska jag göra med skrivbordet, jo kabeln ska väck nån dag, men annars är det väl ganska cleant..?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Måste säga att du är väldigt duktig.

Först och främst Lian Li gör riktigt fina chassin, detta är ett av de finare enligt mig.

Vatten kylnings paketet ser riktigt proffsigt och stilrent ut, och jag hoppas verkligen att du uppnår en fin klock!

Jag har likadana fläktar i mitt Thermaltake Armor och de låter inte alls mycket och de kyler bra så till alla som säger att det är onödigt, well I dont agree

Så av mig få du 10p!

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

har samma moderkort , minne och har ett lianli chassi med inte samma modell men i alla fall snyggt jobbat. riktigt cleant

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt snyggt bygge, och ett av dom bästa gallerierna jag sett! Stor 10a!

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt 10p!

Visa signatur

As a famous actor once said: ‘There can be only one…’