Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astros
Gigabyte GA-MA78GM-S2H, 780G fan den e skit soft ju
http://www.youtube.com/watch?v=rcbGV6Pfb6Q
tänkte bygga en data intel men blir dyrt en amd 6400+och en Gigabyte GA-MA78GM-S2H, 780Gblir betydligt biligare.
deras integrerade grafick hur bra e den da om man inte spelar så tunga spel typ ccs o call of dudy4

det mest krävande jag provat är need for speed - carbon, funkar fint i 1024x768 på inte allt för höga inställningar, och räcker inte prestandan till kan du köpa ett hd2400 (tror jag) och ~dubbla prestandan mha hybrid crossfire !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
det mest krävande jag provat är need for speed - carbon, funkar fint i 1024x768 på inte allt för höga inställningar, och räcker inte prestandan till kan du köpa ett hd2400 (tror jag) och ~dubbla prestandan mha hybrid crossfire !

Men han kan väl gå in i biosen o ändra instälnigarma ppå de integrerade grafickortet eller

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

HD3450 är det som gäller för Hybrid Crossfire

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

a men HD3450 e inget dunder kort http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=345393&view=detailed#Pro...
va blir de för prestanda + de integrerade från Gigabyte GA-MA78GM-S2H, 780G da

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astros
Men han kan väl gå in i biosen o ändra instälnigarma ppå de integrerade grafickortet eller

ändra inställningar? menar du överklocka så ja, annars finns det inget som påverkar prestandan som går att ändra ..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
HD3450 är det som gäller för Hybrid Crossfire

finns för 330:-, löjligt billigt.. läst om att hd3650 även kommer fungera snart

edit: hd2400, hd3450 och mobility hd3400 serien kommer stödjas..
http://ati.amd.com/technology/hybridgraphics/index.html

sen ska tydligen call of duty 4 och unreal 3 vara "spelbara" enligt
http://www.legitreviews.com/article/612/1/

fler speltester på:
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2272627,00.asp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

coooolt fan man kan bygga biliga datorer nu

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Med HD3450/3650 i hybrid får man ingen über prestanda. Kanske nåt i närheten av 8400GS/8500GT eller nån som har benchmarks på detta?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nya amd overdrive, version 2.0.17 har kommit, med officiellt stöd för amd 780G chipsetet, nu hittar det allt som finns men jag blir fortfarande lika förvirrad av minnesinställningssidan, jag är van DDR med fyra olika saker att ändra på, och här är det säkert 40 st ;P

Amd overdrive 2.0.17
http://www.techpowerup.com/downloads/1012/.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HD3470 ska fungera också. Saphire har ett sådant kort.

Någon som vet om det går att fixa ett juste 3650 och sedan fixa passiv kylning till det. Tror ni det är möjligt? Annars får det nog ta och bli ett 3470. Måste bara fixa ett Gigabyte 780g.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boveang
HD3470 ska fungera också. Saphire har ett sådant kort.

Någon som vet om det går att fixa ett juste 3650 och sedan fixa passiv kylning till det. Tror ni det är möjligt? Annars får det nog ta och bli ett 3470. Måste bara fixa ett Gigabyte 780g.

själv hoppas jag på att hela 4*** serien kommer stödjas och kunna stängas av i t.ex windowsmiljö.. tänk ett high-end kort som hjälper till i spel och sen bara integrerade i övrigt.. mumma !

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
Nya amd overdrive, version 2.0.17 har kommit, med officiellt stöd för amd 780G chipsetet, nu hittar det allt som finns men jag blir fortfarande lika förvirrad av minnesinställningssidan, jag är van DDR med fyra olika saker att ändra på, och här är det säkert 40 st ;P

http://www.geting.se/image.php/91892-minnesinställningar.jpg

Amd overdrive 2.0.17
http://www.techpowerup.com/downloads/1012/.html

Nice värt att testa nya Overdrive 2.1.0 började jävlas med mig och gav mig massor av BSOD när jag hade klockat högre än vad den ville i BIOS Japp minnena vart jag inte klok på så den sidan lämnade jag åt sidan ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
själv hoppas jag på att hela 4*** serien kommer stödjas och kunna stängas av i t.ex windowsmiljö.. tänk ett high-end kort som hjälper till i spel och sen bara integrerade i övrigt.. mumma !

Med HD3450/3650 får man väl nåt som är nära till en reskeptabel speldator. Tanken med Hybrid Crossfire är ju att man ska kunna köra alla kort från och med HD3450 och framåt senare (rätta mig om jag har fel). Men måste man nästan inte ha bättre integrerat för att det äns ska vara värt det? Sen stödjer inte alla spel SLI/Crossfire heller...

Förutom mitt snack här hur fungerar kortet? Testat nåt mer än NFS: Carbon?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Nice värt att testa nya Overdrive 2.1.0 började jävlas med mig och gav mig massor av BSOD när jag hade klockat högre än vad den ville i BIOS Japp minnena vart jag inte klok på så den sidan lämnade jag åt sidan ^^

Med HD3450/3650 får man väl nåt som är nära till en reskeptabel speldator. Tanken med Hybrid Crossfire är ju att man ska kunna köra alla kort från och med HD3450 och framåt senare (rätta mig om jag har fel). Men måste man nästan inte ha bättre integrerat för att det äns ska vara värt det? Sen stödjer inte alla spel SLI/Crossfire heller...

Förutom mitt snack här hur fungerar kortet? Testat nåt mer än NFS: Carbon?

Har länge tänkt kolla hur hög fsb moderkortet mitt klarar av men inte orkat in i biosen för att stänga av cool n quet och ändra lite andra inställningar som jag inte litar på att overdrive klarar av ;P
Vid vilken fsb får du bsod? Kul att jämföra lite..

Jo för att det ska vara värt det om man ser till prestandaökningen.. men om det "externa" grafikkortet kan stängas av helt då man bara är i windows osv så skulle det bli miljövänligt.. mest så jag tänkte !

Haha, nej jag har inte hunnit prova direkt någonting.. är ingen "gamer" utan spelar lite cs, wc3 och andra nostalgispel ibland med några polare, funkar finfint
Köpte mig en hdmikabel förra veckan, och amd måste ha gjort någonting bra iochmed att jag kan spela upp 1080P i vlc (som inte ska ha stöd för hårdvaruavkodning) utan att cpuanvändningen går över 60% som max

Ett litet problem som hänger ihop med det är att jag inte kan skicka ljud via hdmi OCH vanliga ljudutgångarna samtidigt utan måste gå in i "sounds and audio devices" i kontrollpanelen och välja vilket jag vill ha..
Har en tillfällig "lösning" på det, kör allt ljud via hdmi men har valt att skicka ljud via vanliga ljudutgångarna i foobar så jag slipper ha på tvn för att lyssna på musik.. får se när jag orkar göra klart det bara

Hur som helst kan jag inte annat än rekommendera kortet till folk som vill bygga en billig dator som går att spela äldre spel på, surfa osv Överklockning är jag inte övertygad om ännu, men det är nog troligast pga min oerfarenhet på det området

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
Har länge tänkt kolla hur hög fsb moderkortet mitt klarar av men inte orkat in i biosen för att stänga av cool n quet och ändra lite andra inställningar som jag inte litar på att overdrive klarar av ;P
Vid vilken fsb får du bsod? Kul att jämföra lite..

Jo för att det ska vara värt det om man ser till prestandaökningen.. men om det "externa" grafikkortet kan stängas av helt då man bara är i windows osv så skulle det bli miljövänligt.. mest så jag tänkte !

Haha, nej jag har inte hunnit prova direkt någonting.. är ingen "gamer" utan spelar lite cs, wc3 och andra nostalgispel ibland med några polare, funkar finfint
Köpte mig en hdmikabel förra veckan, och amd måste ha gjort någonting bra iochmed att jag kan spela upp 1080P i vlc (som inte ska ha stöd för hårdvaruavkodning) utan att cpuanvändningen går över 60% som max

Ett litet problem som hänger ihop med det är att jag inte kan skicka ljud via hdmi OCH vanliga ljudutgångarna samtidigt utan måste gå in i "sounds and audio devices" i kontrollpanelen och välja vilket jag vill ha..
Har en tillfällig "lösning" på det, kör allt ljud via hdmi men har valt att skicka ljud via vanliga ljudutgångarna i foobar så jag slipper ha på tvn för att lyssna på musik.. får se när jag orkar göra klart det bara

Hur som helst kan jag inte annat än rekommendera kortet till folk som vill bygga en billig dator som går att spela äldre spel på, surfa osv Överklockning är jag inte övertygad om ännu, men det är nog troligast pga min oerfarenhet på det området

Jag har kommit upp till 300FSB utan problem, tror även jag kan komma högra men kärna 2 sätter stopp och ger mig stabilitetsfel. Tweakar lite just nu men 295FSB stabilt

Saken är den att med Overdrive fick jag upp prollen till 267 x 10,5 = 2803mhz utan problem. Över det fick jag BSOD. Sen i BIOS har jag 295 x 10,5 = 3097mhz. Kör jag igång overdrive då = BSOD

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag har kommit upp i 410 mhz fsb stabilt.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vernice
Jag har kommit upp i 410 mhz fsb stabilt.

Lite specs tack.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Lite specs tack.

6400+
2x1GB D9GMH
8800GT
460W

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ah låg multiplier ^^ Men jävligt bra klockning på FSBn där

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Så detta moderkort är helt dygligt att klocka med iallfall?

Hade tänkt detta moderkort med en AMD Phenom X4 9850 (2.5Ghz), corsair 2x2Gb(4Gb) 1066Mhz minne.

Sedan någon riktigt bra låg kyllare på ca 10cm(ej mer än 12cm) som Schyte Zipang(när det väll går att köpa den) och Lian Li V350 chassit(också när någon faktisk får in den)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
Så detta moderkort är helt dygligt att klocka med iallfall?

Hade tänkt detta moderkort med en AMD Phenom X4 9850 (2.5Ghz), corsair 2x2Gb(4Gb) 1066Mhz minne.

Sedan någon riktigt bra låg kyllare på ca 10cm(ej mer än 12cm) som Schyte Zipang(när det väll går att köpa den) och Lian Li V350 chassit(också när någon faktisk får in den)

Jo det ska vara klockvänligt Scythe Mine Mini eller vad den heter kanske skulle vara något?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Mini ninja är lite för hög, går inte använda moderkortsplåten då (att man kan dra ut den etc). Så tar och väntar med att köpa någon kylare och kör med AMD referens tillsvidare.

Har nu lagt order på moderkortet, Phenom 9850, och corsair minnena hos datorbutiken samt en ny dvd-brännare. Får väll sakerna i mitten av april då allt ska ha kommit in i lager då.

Permalänk
Medlem

Beställde nytt ett från inet.se. 660kr och dom har i lager. Hade tänkt bygga en surfdator till min mamma, verkar ju vara att bra moderkort. Kommer med fler kommentarer när moderkortet anländer....

Permalänk
Medlem

Hej, är nu nära att bygga en dator med 780G moderkort, men jag har ingen bra koll på vilket grafikkort jag ska ha för att köra hybrid-crossfire?! Det är den första datorn som jag ska bygga...

Är det detta kortet som beskrivs ovan:
PowerColor ATI HD3450 256MB PCIe för ca 300kr

Det finns ju även ett HD3450 med 512mb...

Vilket kort gäller?

Jag har tänkt att bygga mig ett budget datorn som jag ska kunna använda till lite spel utan att ha speciellt höga krav. Jag har tänkt mig att prova World in conflict. GTA IV och Call of duty.
Prio ligger på surfning och bildredigering och kanske filmvisning

Jag har inga jättekrav såklart när budgeten är låg men det skall gå att spela på ett acceptabelt sätt!

Mitt bygge kan komma att se ut så här:

1024MB*2 PC5300 DDR2, 667Mhz

Antec New Solution NSK4480B, 380W

320GB Samsung SpinPoint T HD321KJ

Gigabyte GA-MA78GM-S2H 780G, AM2+ mATX

AMD Athlon64 X2 4800+ 2.5Ghz

Samsung SH-S202J 20X DVD±RW DL IDE Svart

PowerColor ATI HD3450 256MB

Hjälp en nybörjare!

Mvh
Magnus

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magkar80
Hej, är nu nära att bygga en dator med 780G moderkort, men jag har ingen bra koll på vilket grafikkort jag ska ha för att köra hybrid-crossfire?! Det är den första datorn som jag ska bygga...

Är det detta kortet som beskrivs ovan:
PowerColor ATI HD3450 256MB PCIe för ca 300kr

Det finns ju även ett HD3450 med 512mb...

Vilket kort gäller?

Jag har tänkt att bygga mig ett budget datorn som jag ska kunna använda till lite spel utan att ha speciellt höga krav. Jag har tänkt mig att prova World in conflict. GTA IV och Call of duty.
Prio ligger på surfning och bildredigering och kanske filmvisning

Jag har inga jättekrav såklart när budgeten är låg men det skall gå att spela på ett acceptabelt sätt!

Mitt bygge kan komma att se ut så här:

1024MB*2 PC5300 DDR2, 667Mhz

Antec New Solution NSK4480B, 380W

320GB Samsung SpinPoint T HD321KJ

Gigabyte GA-MA78GM-S2H 780G, AM2+ mATX

AMD Athlon64 X2 4800+ 2.5Ghz

Samsung SH-S202J 20X DVD±RW DL IDE Svart

PowerColor ATI HD3450 256MB

Hjälp en nybörjare!

Mvh
Magnus

Det där ser bra ut. Men ta 2 x 2GB minne kostar ju typ inget, sen är 2GB lite för lite tycker ja.

Sen grafikkortet kan du ta 512mb. Det är bara GDDR2 tyvärr på både 256mb och 512mb versionerna, så det kommer hjälpa minimalt mera.

Annars ser paketet jätte bra och billigt ut

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kör på ett HD 3470, använder DD3-ram. Finns dock bara i 256MB utförande.

Permalänk

Läste någonstans här i forumet att gigabytes moderkort har problem med de nya 125watts-processornerna, är det någon som har haft problem med amd:s 6400+ som ja (tror) ligger på 125w?
Annars ser ju detta kort lovande ut för en som mig..blir nog att kasta i det i
en htpc sen..

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boveang
Kör på ett HD 3470, använder DD3-ram. Finns dock bara i 256MB utförande.

Jo den är ju mycket bättre än 512 gddr2, tack ^^ Ta HD3470.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ok, 3470 är allstå bättre, synd att inte det finns inne på inet då jag tänkte beställa där! Hur mycket bättre är 3470? Dom har 3450 256mb på inet för knappt 300 kr. Är det värt att beställa 3470 någon annanstans? Kommer min blivande dator att funka till ex World in Conflict och Call od Duty 4?

Ex fråga! vilket Vista ska jag ha? Home Baic?

Tack för all hjälp!

Magnus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magkar80
Ex fråga! vilket Vista ska jag ha? Home Baic?

Hej!

Windows Vista Home Premium är det bästa valet om du ska köra Vista, annars XP Home Edition.

Vista:
http://www.inet.se/programvara/windows/windows-vista-home-pre...

XP:
http://www.inet.se/programvara/windows/windows-xp-home-sp2b--...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag Ultimate är bekvämt men annars fungerar Premium (förutsatt att Remote Desktop fungerar, vilket jag inte vet till 100%). Windows XP Home suger då du vill ha Remote Desktop så där är Professional det enda alternativet.